Uitgeregend of zo-etwa..... - Reisverslag uit Varennes, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Uitgeregend of zo-etwa..... - Reisverslag uit Varennes, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Uitgeregend of zo-etwa.....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

06 Juni 2009 | Frankrijk, Varennes

Lieve luitjes,
Vooreerst wens ik m'n Leentje veel plezier met 't kot alleen. Zal wel wennen hoor... Ik mis jou toch en vooral het vele lachen ontbeer ik. Ik heb soms plezier met de dingen die ik tegenkom, maar 't is zo'n gek zicht als ik zomaar zit te lachen op mijne velo, terwijl ik afzie bij de zoveelste klim.
Secundo: 't was wijs de rit naar Doornik. Zo'n sterke begeleiding had ik zeker niet verwacht. Dank aan Axel en Lieve, Alain en Carla en mijn super-begeleidster Pascale die het uithield tot Doornik en toen terug treinde naar Gent. Formidastisch aangenaam!
En voor alle brave burgers die al gereageerd hebben op mijn website: dank, dank, ik ga door!!
Waar ben ik nu? Ewel, zoals de titel zegt "Compostela via omweg", ik ben dus goe bezig dit in werkelijkheid om te zetten. Ik ben nu zo'n 30 km van Verdun en ik heb al 489 km afgelegd. Dus zeker niet de kortste weg. Het ging via Doornik, Honnecourt-sur-l'Escaut, Ourscamp (daar geslapen in een échte abdij waar nog van die paters rondlopen op sandalen), Vaillu-sur-Aisne, Bétheniville en nu Varennes. Ben hier gestrand in een leuk hotelleke "Au grand Monarque". Door de regen had ik geen zin mijn tent op te zetten (nee, ik ben GEEN jeannette....).Kijk es op de kaart en volg maar mee.. Morgen ga ik naar Verdun en dan verder en verder zuidwaarts. Hopelijk naar het warmere weer want 13° vind ik niet zo denderend...
Alez, lieve thuisblijvers, hou jullie taai ende haaks, geniet van 't leven zoals ik en damuzeleute!! Groetjes aan elkeen en blijf maar schrijven en reageren. Dat is superleuk en zo heb ik nog wat "vlaams" te lezen... Kies morgen voor de goeien hé!!!

• 06 Juni 2009 - 19:56

Ingrid En Marleen:

Hoi Bo,

Je vertrek gemist, daar we zelf nog op reis waren...
    Heel leuk initiatief, deze website! We zullen geregeld eens komen piepen.
    We vinden het ook ontzettend moedig van je en wensen je veel succes!
    Tot mails!

• 06 Juni 2009 - 20:48

Monique Van Zele:

Hallo Bo
    Dan toch weer in een bed geslapen hé
    Allez eigenlijk was je wel blij met de regen(grapje)
    Nog veel goede moed en tot later
    Groetjes
    Monique

• 07 Juni 2009 - 16:34

Ann En Isi:

Bo
    fiets maar rustig verder weg van Vlaanderen, ze stemmen hier niet gezond, volgens de eerste berichten. Hoop doet leven weliswaar.
    Geniet ervan, groetjes van ons beide.

• 07 Juni 2009 - 19:22

Inge En Arne:

kieke-bo,

leuk om te lezen dat alles goed verloopt, hopelijk wordt het weer een beetje beter, je zal een beetje sneller naar het zuiden moeten fietsen zeker!? Vandaag zijn we naar eindronde van 't voetbal gaan zien, en helaas heeft Woluwe-zaventem niet kunnen winnen. Snifsnif!
    Véél plezier nog op de fiets! Vele groetjes en zoen van ons!

• 08 Juni 2009 - 09:13

Alain:

Goed om van jou te horen Bo.
    We keken uit naar het eerste hoofdstuk uit de schelmenroman "De Onnavolgbare Avonturen Van Beau Bo Met Den Hamer In Het Zwoele Frankenrijk" En ja hoor daar is hij.
    Het ziet er goed uit.
    Hij is nog maar vertrokken en het spel is al begonnen. Hoe is da nu toch mogelijk beauken...
    Nen ketter gelijk gij die gaat slapen in een echte abdij... Bij echte paters... Op echte sandalen... Ge zijt daar toch de revolutie niet gaan preken hé. Als daar maar geen vodden van komen.
    Allez, zet uw reis maar rustig verder zuidwaards en "doe wat ge doenen moet". Vervolg uw pad, vlei u bij tijd en wijlen neder in toffe hotellekens (inderdaad mijn vriend, daarom moet ge geen JEANNET zijn), bij de paters en nonnen (maar hou daar wel uw handen thuis)en kom toe op uw bestemming (zo te zien via een heeeeel GROTE omweg).