War een wereld..... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu War een wereld..... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

War een wereld.....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

27 Juni 2009 | Frankrijk, Parijs

Waarde thuisblijvers,
't Is altijd met héél veel plezier dat ik de reacties lees. Bedankt gasten, ze zijn een echte opsteker!
Wat gebeurt er allemaal op deze aardkloot? Michael Jackson gaat engeltjes versieren in het hiernamaals (goei pillen) en ook ons aller Yasmine heeft het wereldse tranendal verwisseld voor hogere sferen (goei koorde). En ik die dacht dat ik het efkes moeilijk had. Maar toch, ik mis vooral het zeveren en plezier maken, het tooghangen en zwansen. Dus met andere woorden: ik mis jullie allemaal.
Tot nu heb ik op campings nog geen enkele collega-fietser tegengekomen. Ik overdrijf: ik had al es het genoegen een excentrieke Welshman te ontmoeten in Toul. Maar sindsdien: nobody. En dus zit ik stillekes aan m'n tent de sukkelaar te wezen... Niet moeilijk dat ik me vergrijp aan "sloten" wijn...
Maar aangezien de dip alweer dateert van gisteren, en de dag zich alweer stralend heeft aangediend, ga ik doorbijten. Genoeg miserie, viva de big smile.
Gisteren heb ik maar 73km afgelegd. Van Anglas naar Pézenas. Heb er in totaal toch al 1700 afgehaspeld. En 't was gisteren echt een "beestendag". 't Begon al zeer vroeg. De cicaden zijn aan 't verpoppen en dat is een wonder op zich. Die beesten wringen zich uit hun pop (denk dat dit zo heet) en hangen zich dan in de ochtendzon te drogen. Zeer teer, hun vleugels perfect doorschijnend. Eéntje had zich de vrijheid genomen het droogproces tussen mijn binnen-en buitentent te laten gebeuren. Ik moest weg, dus heb ik dat beestje voorzichtig naar nen boom verplaatst. Na een half uurtje was ze al compleet veranderd: donkerder, hardere vleugels. Kortom: het beestje leek al meer op een "zingende cigale". En onderweg zat midden op de weg een mooie vlinder en ik vond het zonde dat die zo kon overhoop gereden worden. Maar toen vloog ie plots op mijn voet en ik heb hem/haar dan maar achteraan op mijne velo gezet. Zo is dat beestje zeker 15km meegereisd. Volgende ontmoeting: een prachtige rups met zelfmoordgedachten. Stak zonder kijken de weg over. Heb ze dan ook een beetje geholpen, maar blijkbaar wat te hardhandig, want ze bleef opgerold in de berm liggen... En dan in Pézenas HET spektakel: 2 honden die tegen de wil van hun baasjes danig aan het neuken waren. En zoals jullie weten (of niet), neukende honden krijg je niet zomaar uit/af elkaar. Tot grote ellende van de toegesnelde baasjes en groot jolijt van de mensen op de terrasjes. Uiteindelijk heeft héél veel ijs de twee heterds alle verdere zin benomen.
Ik was trouwens vandaag toe aan een rustdag; 4 dagen fietsen in die hitte vreet aan mijn lijf en leden. Moet dringend wat rusten en op m'n plooi komen om verdere ontij te voorkomen.
Ander vaststelling: de "grote vakantie" is blijkbaar begonnen, de "instroom" van noordelijke toeristen vangt aan. Met kinderen. Is es wat anders dan de overjaarse levensgenieters die tot nu toe de terrasjes terroriseerden...
Beste vriendinnen en vrienden, bedankt voor alle berichtjes en blijven doen hé!!

Spreuk van de dag:
"Le créateu en obligeant l'homme à manfer pour vivre, l'y invite par l'appetit et le recompense par le plaisir".
Jean Anthelme Brillat-Saverin

  • 27 Juni 2009 - 10:25

    Xa4:

    Hoi maatje,

    Verdorie ge zit al diep in Frankrijk. Terwijl jij je ontfermt over de fauna ter plekke, houden wij ons ledig met te vechten tegen de drukkende warmte. We zijn noodgedwongen om het nodige vocht tot ons te nemen niet in het minst om Henk weer de nodige fondsen te bezorgen om terug naar Kreta te vertrekken. Op het schaduwrijke terras breekt het zweet ons uit als we denken aan de inspanningen die jij levert om de Franse collines te overwinnen en - Henk doe ze nog eens vol! - ondertussen verdrinken we ons verdriet met het heengaan van al die al dan niet bekende mensen uit de Showbizz - Henk doe ze nog eens vol! - om dan ons nieuwe moed in te drinken om de volgende gidsbeurt aan te vangen - Henk doe ze nog eens vol!

    Mijn spreuk van de dag: Tout le monde il est Bo, tout le monde il est gentl. (Jean Yanne)

  • 27 Juni 2009 - 10:30

    Pascale:

    Helaba Boke, eindelijk weer eens wat tijd genomen om dat fijne, getetter, gezwans, dichterlijk vermaak etc op uwen site nog eens door te lezen, is wel grapppig hé, dat was een prima idee! Ik volg niet alleen uw reisroute maar weet ondertussen ook veel op te steken van wat er hier in Gent allemaal gebeurt, want veel gaat er aan mij voorbij de laatste tijd, maar dat halen we wel weer in. De jongens missen ulderen Boke ook heel erg, 'k laat je later weten of die mannen zonder jouw hulp geslaagd zijn, indien niet dan moet ge volgende keer maar na juni vertrekken hé. Hou je haaks en ik blijf zoeken naar een gaatje.... zoen

  • 27 Juni 2009 - 11:35

    Hilde:

    Ik weet wel slechtere plaatsen om een dagje uit te rusten dan Pézenas!
    Hier is het heel mooi weer,eten in de tuin van Dirk (buurman)
    Dit weekend zijn het opendeurdagen in de opera(zal ook wel eens gaan kijken)
    Ik hoop voor jou dat de temperaturen niet te hoog oplopen de komende dagen en er niet te veel luidruchtige Hollanders de campings bevolken!
    We wachten met spanning naar het vervolg.

    Proost!
    Hilde

  • 27 Juni 2009 - 12:38

    Geert Burgemeester:

    Pézenas,dat heb ik met mijn nogal achterlijke aardrijkskundige kennis toch even moeten opzoeken. Aha : ge zit verdorie in de Languedoc-Roussillon ! Daar wordt (o.a vlakbij te Roujan)héél wat wijn geproduceerd ! De streek biedt onder meer St-Chinan, Corbières, Minervois...40 procent van de Franse wijnproductie komt hiervandaan. Bo, ge zit daar in het aards paradijs wat de wijn betreft. En, getuige de honden, mag er zomaar op straat geneukt worden...Als dat maar goed afloopt.Ik wordt stilaan wel wat jaloers. De dag dat ik het mij weer kan permiteren ga ik dat ook eens doen : de velo op en wegwezen.
    De kaart van La France ligt hier nu open, ik volg je verdere avonturen met groeiende belangstelling,samen met mijn redactie collega Marcus Andela zullen we hierover een knal-reportage maken in ons volgende collegeverslag !!
    Keep on bikin' en...Beat it ! Geert Burgemeester.

  • 27 Juni 2009 - 13:53

    Pdg:

    Dag Bo ,
    Volg uw avontuur nu ook op de voet ... met de velo alles ok ?
    Groeten en verslijt maar wa banden tegen dat U terugkomt ...
    Pdg

  • 28 Juni 2009 - 06:43

    Axel En Lieve:

    Arme Bo... neukende honden...zie dat dat maar geen slapende honden in je wakker maakt...

  • 28 Juni 2009 - 08:45

    Philippe Rongé:

    Respect Bo!! Het helpt je wel een heleboel zaken te relativeren denk ik zo. Hou vol maar vooral geniet ervan!!

  • 28 Juni 2009 - 08:52

    Rosie:

    dag Bo,
    Ik zat net op de redactie.be eens naar het nieuws te gluren. Ehwel, een greep hieruit : In Jeruzalem zijn de ultraorthodoxe Joden kwaad op straat gekomen omdat er een parkeerterrein op hun Heilige rustdag (zaterdag) ook geopend zal blijven. In frankrijk zie je duizenden mensen achteruit lopen om zo de moonwalk van M.Jackson te eren. In Nederland vinden ze de sekscoach uit om alle mensen, ouder dan veertig én nog maagd te begeleiden alvorens daadwerkelijk samen met een professionele ontmaagder(ster) tot dé daad over te gaan. En, ja, de naaktfietser is ook in tegenwoordig.............Nu zou ik graag, op een van die filmpkens eens een eenzaam fietserke met een vlinder achterop willen zien, daar zou ik tenminste van kunnen genieten.
    En, ik zeg altijd : met een beetje rust in de kont draaien de pedalen beter rond !
    Van je anti - man-met-de-hamer-comité.


  • 28 Juni 2009 - 09:41

    Linda:

    Na een slopende blok- en examentijd (op mijnen leeftijd niet meer zo simpel - ben geslaagd voor Italiaans en fotografiecursus) en na een positieve diploma-uitreiking met nadien receptie (lekkere wijn) geniet ik nu van mij zonovergoten tuintje met alweer een lekkere aperitief bij de hand. 't moe maar zo goed niet zijn. Heb reeds van bij het begin uw exploten gevolgd en wens je nog vele mooie dagen met niet teveel regen, geen drukkende hitte... kortom aangenaam fietsweer. Geniet met volle teugen van alles wat uw weg doorkruist. Zoals je allicht hebt gelezen krijgt de familie Van de Woestyne er in oktober terug een baby bij en we zien elkaar dan wel. Groetjes en tot een volgende keer.

  • 28 Juni 2009 - 11:20

    Patricia:

    Hallo Bo,

    met plezier heb ik net je berichten gelezen, het is alweer een tijdje geleden dat ik op je site heb gekeken en ik sta versteld van de hoeveelheid kilometers die je al hebt afgelegd!!! De afgelopen periode heb ik zo verlangd naar het fietsen dat ik maar even niet op je site hebt gekeken, ik was bang dat ik al die examens anders nooit zo nakijken, omdat ik continue voor me uit zo staren, denkend aan afgelopen zomer en de zomer die komt. Nog even en ik mag ook weer op de perdalen stappen, maar voor die tijd nog even 1 helse week vol met proefwerken nakijken, lessen geven en al van die andere schoolse dingen. Daarna nog 1,5 week vergaderen en! flink gaan trainen, anders kom ik nooit die Pyreneeen over!!! Ik vind het geweldig om te lezen wat je bezighoudt!, je bloemrijke taal is een verademing om te lezen en iki zie je al zo zitten met je glaasje wijn voor de tent! Succes verder en misschien, wie weet, tot op de velo in Spanje.
    Groetjes,
    Patricia

  • 29 Juni 2009 - 06:29

    Alain:

    BO-KEN !!
    Ik begrijp uw gemis bo, ik begrijp het echt, maar laat u niets wijsmaken, al dat zeveren en plezier maken, tooghangen en zwansen is ook niet alles zulle. Tijdens deze bezigheden dees dagen, hoor je niks anders meer dan gezever en gezwans over Michael Jackson. Niet moeilijk dat we ons ook hier moeten vergrijpen aan sloten drank. Kijk maar eens hoe veel Xa4 (die tussen haakjes een notoir M. Jackson fan is) drinkt.
    Maar allez, we moeten niet klagen, 't is goed weer en we zijn blij dat wij uw verdere avonturen (ook tijdens de avonduren) kunnen volgen. 't Is zo'n beetje als de tour volgen waar een Belg zowel de gele, groene, bollekens, witte en appelblauwzeegroene trui draagt. Hoe lang is het geleden dat we dat nog eens meemaakten. En dan nog ons eigen Bo-ken. Chapeau Bo ! Zoals de (kleine) burgemeester reeds zei, dat wordt nogal een tourverslag in de volgende magazine.
    Rust op tijd en stond, eet goed, drink wijn , verzorg de natuur, maar blijf uit de buurt van neukende honden. (wie weet op welke gedachten kom je dan). Ontwijk de Noormannen en hun kroost en pas op voor de Tour die eind deze week start. Laat die maar rijden Bo, concentreer je op uw doel en rij rond die Duitse Duivel die de Tour volgt.
    Gute Reise mein Bruder

  • 29 Juni 2009 - 10:59

    Jan Van Belle:

    Oei , ge gaat de Gentse feesten missen . Ma vent toch . Als het een troost is : ik ben er dan ook niet dus gaan ze daar wel met ne helen hoop Duvels en Leffes blijven zitten .
    Volhouden hé gast . Ge zijt er bekan . Grtz Jan

  • 29 Juni 2009 - 12:56

    Geert Burgemeester:

    Dat is nu eens leuk opstaan ! Ik weet, 't is bijna 15 u, maar de maandag slaap ik tegenwoordig een gat in de dag...Als ik die reacties lees van Rosie en Axel, dat is lachen ! Bijzonder geestig in deze vaak sombere tijden.
    Zometeen krijg ik Spaans bezoek van mijn vriend Stef die kortstondig in Vlaanderen is. In zijn Palacio moet je zeker langsgaan BO. De weg van Pamplona naar Estella voert je via duizelingwekkende hoogten naar zijn dorpje Riezu ! En gezelschap van Vale Gieren is er gegarandeerd ! Je komt immers ook langs een aantal voederplaatsen. En wie weet ontmoet je de bloedmooie Carmen wel, die elke zomer met de hele familie in hun gigantisch huis verblijft. Mocht je de kans zien met Stef naar Lakar te gaan : uitstekende bodega waar het gros van onze resto-wijnen vandaan komt. Je kan er Navarrees dineren : eerst salade, dan een brok vlees zonder iets erbij.Maar wel héél lekker. Opletten als je in Baskenland asperges bestelt : ze komen uit blik en worden opgediend met een lek mayonaise !! Zeer vreemd voor één van dé aspergestreken van de wereld.En vergeet niet te vermelden dat je "Flamenco" bent, dat scheelt een stuk voor de ruwe Baskische basten die te ons te snel als Hollanders aanzien...
    Spreuk van de dag : "Wie vuur eet schijt vonken, maar kan zo wel beter over de kasseien bonken" !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Compostela via omweg

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2009

Terug ...

14 Augustus 2009

"Thuisgevoel"

07 Augustus 2009

Na regen komt zonneschijn.....zeggen ze.

01 Augustus 2009

"Lucky Bo"

23 Juli 2009

Langs vlakke wegen komt men altijd regen tegen
Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 113941

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: