Voor de kleine kettertjes ter lande - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Voor de kleine kettertjes ter lande - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Voor de kleine kettertjes ter lande

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

14 Juli 2009 | Frankrijk, Lourdes

Oef, eindelijk nog es een cybercafé gevonden. Tussen Carcassonne en Lourdes niks te vinden, maar dat gaf jullie de gelegenheid massaal te reageren op mijn vorige schrijfsels. Bij dezen van harte bedankt en dat verdient een extra kaars...

Dagboek 13/07
't Was gisteren weeral feest in St.Bertrand. Is maar begonnen rond een uur of negen, maar door de bergen wordt alles hier in quadrofonie ten berde gebracht. 't Was leuke muziek, maar als je wil slapen heb je daar geen boodschap aan. Dus de oorstopjes es boven gehaald. Ik raakte moeilijk in slaap, ondanks het feit dat ik toch een klep wijn binnen had en 2 armagnacs. Waarschijnlijk waren de begeleidende koffies de boosdoeners. Was ik just ingedommeld toen ik een sms-je kreeg van den Axel. Dat hij van zijn trouwmama niet naar tv mag kijken. Dag jan!! Heb mijn oordopjes nog wat dieper geduwd, want de muziek in 't dorp was aan een tweede hoofdstuk begonnen. Wekker stond op 6u maar natuurlijk niks gehoord... door die oordoppen. Gelukkig bestaat er nog zoiets als "dringende behoeftes" en zo moest ik er toch uit om 7u20. Alle spulletjes samengeharkt, ontbeten, douchke gepakt en om 9u kon ik uiteindelijk vertrekken. Vree laat, maar beter laat dan nooit. En het werd weer een uitermate lastige tocht. Geen meter vlak en bovendien 3 serieuze charels te beklimmen: Col de Coupe, Couret d'Asque en Haut-de-la-Côte. Veel klimkm en dat zie je aan het verbruikt aantal kcal: 3415. Dedju, tis nen echte bedevaart naar Lourdes. Maar ik heb het beloofd aan mama indertijd en belofte maakt schuld. Die kaars komt er zeker.
Ik zal tegelijk ook maar een "familieformaat" aansteken voor alle kleine ketters die ik gent heb achtergelaten. Want een kaars voor elk belooft anders een dure aangelegenheid te worden...
Heb een mooie camping gevonden in Pouzac. Heb lekker gegeten met een fleske lokale wijn (of toch bijna): eentje uit de Gers.
Oja, vandaag ook een "vliegend hert" tegengekomen in volle vlucht. De eerste keer dat ik zo'n beest zag vliegen. En het vliegt dedju in "geef-acht" met z'n 'gewei' naar boven. Heb nog geprobeerd het te fotograferen in de vlucht, maar dat was een onbegonnen werk. Heb dan maar gewacht tot ze buiten adem geraakte en zou landen. Want als ik buiten adem geraak, zij ook!... En inderdeed, z'is geland en heeft direct een aanval ingezet naar mijn voet. Is dan ook een tijdje blijven zitten op mijn schoen met wijd openstaand gewei. Zag het niet zitten om die ook mee te nemen als passagier en heb het beestje netjes aan de kant geparkeerd en het op het hart gedrukt voorzichtig te zijn bij het oversteken.
Raar hé, als alleen op weg bent ga je met alles praten wat je tegenkomt: koeien, kevers, ezels, bomen en de natuur in 't algemeen. Al is tegen ezels praten niet beperkt tot deze reis...
Kortom, 't was weer een boeiende dag waar ik alleen maar gelukkig kan om zijn. En de afgelegde km zijn er intussen 2700 geworden. Maar m'n daggemiddelde is danig gezakt, max 70km, maar dat komt 1) omdat er hier zoveel te zien is en 2) omdat ik verdorie in de heuveltjes van de Haut-Pyrenees aan het rondhotsen ben! En dat is niet te onderschatten, mijn gedacht.
M'n verder programma vandaag: eerst iets gaan eten, dan naar de grot kaarsen branden en dan, lieve vriendinnen en vrienden: ik heb een kamer gehuurd!! Feest: tis meer dan een maand geleden dat ik in een bed heb gelegen/geslapen. Zien wat da wordt.
Morgen reis ik verder, richting kust. Mss neem ik een weekje vrijaf....

Allemaal nogmaals vree wel bedankt voor de reacties en blijf zo verder doen, zijn een troost in bange dagen. Degenen die op vakantie vertrekken: vergeet niet te genieten van de kleine dingen. Voor de thuisblijvers: geniet van de gentse feesten!! Voor degenen die gewoon thuis blijven: damuzeleute in al wat je doet!

Spreuk van de week:
Etre assoiffé d'eau, c'est triste. Mais faut bien dire que l'être de vin c'est encore vingt fois pire...

Tot de volgende!!!!
Lucky Bo

  • 14 Juli 2009 - 11:34

    Gina:

    Geniet van dat bedje en een weekje vrijaf wij blijven je bewonderen!

  • 14 Juli 2009 - 11:49

    Alain:

    Weeral feest!? Ik hoor niet anders meer. Maar alla, nu ge een televisiester geworden bent mag er al eens gefeest worden hé. 'k Vraag mij wel af of ge niet een beetje te veel feest want volgens mij ziet ge ze wel regelmatig vliegen zulle. Als 't volgende wat je ziet een vliegend kalf is, maak je dan maar gauw uit de voeten en ga overnachten in de grot.
    Zoals ik al zei geniet ervan en a.u.b. bekeer u ginder niet.
    yi yolculuklar kardeim

  • 14 Juli 2009 - 20:54

    Miguel:

    Bo zoals ik het mag lezen...maak je zoals steeds snel vrienden al is het met een plaatselijke ezel,maar ben er zeker van dat hij je alvast zal verstaan...het overslapen na wat lichte feestelijkheden was alvast ook een van je vaste gewoonten op het werk..of was dat nu weer bij mij??hoe dan ook of het nu 70 of 100 km per dag is die je in de wielen hebt,maakt niet veel uit...weinigen zullen het u nadoen...en van mij alvast een buiging naar een klein meneerke in de hoogte maar een groot meneer op zijn stalen ros !!!!

    geniet met volle teugen..

    grtz
    Mig

  • 15 Juli 2009 - 06:49

    Rita:

    Bo, wat een luxe een kamer en een bed!!! geniet ervan!! ik geniet van je verhalen en wens je nog veel mooie kleine dingen toe.

  • 15 Juli 2009 - 11:25

    Erna:

    Hallo,Bo. We zaten zondag aan het scherm gekluisterd, maar hebben je niet kunnen ontdekken. Het zal wel aan onze ogen liggen. Veerle geniet van een weekje vakantie op Kreta. Ze zal wel weer een negerinnetje zijn als ze thuiskomt. Onze Bart gaat ook iets sportiefs doen. Hij gaat een weekendje vissen aan de Semois. Ik vraag mij af wie het sportiefst zal zijn, hij of de vissen. Ivan is ook sportief bezig, hij is een nieuw dak aan het plaatsen op onze garage/schuur. Maar niemand kan tippen aan jouw prestaties. Meedoen met Le Tour de France, zelfs veel beter dan de renners. Zij nemen het vliegtuig naar hun volgende bestemming, maar jij zult wel héél Frankrijk gezien hebben. Chapeau en geniet er nog van. Dikke kus van ons.

  • 15 Juli 2009 - 12:14

    Martine:

    Pour ton 14 juillet Lourdes avit mis les flons flons, as tu bu du vin ou de l'eau bénite? Les 2 apportent la joie mais pas par les mêmes chemins. Ton retour passe par la Provence? Pour quelques Km de plus... Bises

  • 15 Juli 2009 - 13:04

    Xa4:

    Bonjour Monsieur,

    Nog drie keer slapen en ook wij zitten in La Douce France. We zitten in de eerste week op 5 km van Sancerre aan de Loire. Mocht je in de buurt zijn, altijd welkom, wij huren er een huisje. Geef anders een sms'je (0032 478 392279) als je in de (verre) omgeving zit, dan komen wij eventueel eens met de auto tot bij jou.

    Spreuk van de dag: Il'y a plus de philosophie dans une bouteille de vin que dans tous les livres (Pasteur)

  • 16 Juli 2009 - 13:08

    Ronald Alias Giesse:

    Heel plezierig om de avonturen van Steintje in wijnland te lezen. Nog 4 jaar zwoegen en ik kan ook aan zo een reis beginnen, maar dan met een auto en fiets erachterop. Bijna iedereen op twerk is met verlof dus bijna geen gezaag meer. Dat geeft mij eindelijk tijd om eens iets te schrijven. De wonderen zijn de wereld niet uit, mijn (h)ex heeft na 24 jaar nog eens iets laten horen en hebben ondertussen innig terug contact gelegd. Ze is nu een lustige weduwe met een eigen huis en voldoende geld om mij te onderhouden.

  • 16 Juli 2009 - 20:51

    Griet VDW:

    Hallo, al een tijdje geleden dat ik nog eens in uw dagboek gelezen heb. Heb gezien dat ge ondertussen al aan ongeveer 2700 km zit.(misshien nu zelfs al meer) in ieder geval doe zo voort ge doet dat zeer goed en dat weekje aan zee daar zou ik niet zo lang moeten over nadenken. Geniet van uw glas wijn, uw vliegende beestjes (= voor daarna) en geniet van alles wa ge doe en ziet. Vele groetjes vanuit Adegem.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Lourdes

Compostela via omweg

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2009

Terug ...

14 Augustus 2009

"Thuisgevoel"

07 Augustus 2009

Na regen komt zonneschijn.....zeggen ze.

01 Augustus 2009

"Lucky Bo"

23 Juli 2009

Langs vlakke wegen komt men altijd regen tegen
Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 114174

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: