Na regen komt zonneschijn.....zeggen ze. - Reisverslag uit Pontorson, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn.....zeggen ze. - Reisverslag uit Pontorson, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn.....zeggen ze.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

07 Augustus 2009 | Frankrijk, Pontorson

Waarden allerhande, zijnde vrienden en vriendinnen, tooghangers, filosofen en thuisblijvers. Werkers en genieters.
Dat ik niet antwoord op elke reactie, betekent niet dat ik ze niet lees. Beste Xa4, ik lees ze allemaal. Met veel plezier trouwens.

Met spijt, ochgottekes toch, met heel veel spijt ben ik bezig aan de terugtocht. Ene die veel sneller gaat dan ik had vooropgesteld. Deels door "de wind vanachter" - tot eergisteren, want nu staat een stevige NW-ter pal op de neus - en deels omdat het terrein zich leent tot vrij grote dagafstanden.
Ach, de Poitevin. Een aanrader voor ieder die es een onontgonnen stukje mooie natuur wil combineren met lekker eten. Maar deze ligt al een behoorlijk aantal kilometer in het verleden.
En zie, ik ben heureusement heureux dat Miek en Niek in mijn verhalen een aanzet hebben gevonden om ook te genieten van onverhoopte vakantie en ook de oesters glijdend naar binnen hebben gewerkt!
En toen kwam de magische Loire: grens van goed en minder goed weer. En 't was weeral van "da"! De kleine wolkjes 'onder' de Loire veranderden in grijze knoerten die hun uiterste best deden om één mooi loodgrijs geheel te vormen. Ben dan maar als een trein door Bretagne gefietst, maar in de buurt van Rennes had ik het toch aan mijne rekker! BAKKEN regen, onophoudend! Ben uit pure wanhoop druipnat een hotel binnengevlucht (zonder naar de prijs te kijken, kieken dak ben), en ik heb nog nooit zoveel ontbeten als deze morgen. Om toch het betaalde bedrag enigzins te vergoelijken hé!
Maar vandaag ist weeral droog, haleluja, en ben ik inmiddels aangekomen in Pontorson, in de baai van Mont-St.Michel. Ga hier morgen nog een dagske blijven, anders ben ik te vlug thuis. Want ik mag van mijn madam niet eer naar huis komen dan 21 augustus. Dus moet ik wat "plaatselijke" rondjes doen hé. Ook leuk.

Enige vaststellingen:
° Vogels blijven gewoon zitten als een lawaaimakend voertuig voorbij raast, maar als ik eraan kom, zijn ze weg. Mijn okselgeur, mijn geel-groene t-shirt? Axel, leg het ne keer uit....
° Fransen zijn rare gasten: gaan 's morgens naar de bakker een stokbrood halen, gaan dan naar de café-tabac een koffie drinken en de krant lezen. EN: kopen krasloten. Manman, hier wordt wat afgekrast!
° Ook zeer opvallend: de dagen worden korter en korter. Het verschil met juni is enorm.
° De natuur verkleurt, wordt daarom niet minder mooi. Maar wil wel zeggen dat de zomer z'n einde nadert en ik naar huis moet....

Lieve vrienden, geniet van de kleine dingen des levens zoals ik doe. En tot binnenkort!!

  • 08 Augustus 2009 - 09:22

    Xa4:

    Wel Bo, hier moeten we niet klagen over het weer, nogal zonnig en mooie temperaturen. Laat die donkere wolken dus maar aan de Loire hangen. Eén troost, het zal weer vlakker en vlakker worden en een lekkere pint bier zal je beloning zijn, maar kom niet te vroeg in Gent, want Henk zit nu nog op Kreta. Maar het Mandeke blijft natuurlijk altijd open. Geniet ondertussen nog van de Franse wijn.

    En vergeet niet:
    "Le meilleur qu'on puisse ramener de voyages, c'est soi-même, sain et sauf."

  • 08 Augustus 2009 - 14:26

    Mieke Mariamagdalena:

    Dag Bootje,

    Eerst en vooral bedankt voor je kaartje. Dat is geestig. Wij zijn net terug uit corsica, amaai, dat moet ook de moeite zijn met de velo. Maar ik heb daar niet gefietst maar wel geklommen, de monté doro, beneden 40° boven zaten we in de sneeuw, prachtig maar zoals ze zeggen de klim is het lastigt en daarna fluitend de berg af, terrara, mijn oogleden hingen ver aan mijn knieën. Maar ben ook fier natuurlijk. Allé, ik hoop dat ik je binnenkort eens mag tracteren op een witteken en dan kunnen we verhaaltjes vertellen. Ik wil ook wel eens je kuiten zien :-) Pootje de baarmandmoeder

  • 09 Augustus 2009 - 08:36

    Rosie:

    dag Bo,

    Nee, het is niet uw okselgeur; het zijn uw voeten die insecten aantrekken en vogels verjagen.
    Maar geen nood Bo, na uw kaarsenbranding bij Bernadette verschijnt nu Maria Magdalena. En, zoals alom bekend zal zij uw voeten wassen met heur haren (oftewel met haar wimpers omdat haar oogleden tot onder haar knieen gezakt zijn).

    Nog zestien dagen Bo, geniet er nog van !

    gezegde van de dag : franse koeien zeggen ook alleen maar "Boe"
    (of is dat ondertussen "Bo" geworden)

  • 09 Augustus 2009 - 10:04

    Miekemariamagdalena:

    Rosie, ik zal maar zwijgen over uw heiligenverschijning met de werkman die uw schouw kwam afbreken zeker?

  • 09 Augustus 2009 - 10:34

    Rosie:

    voor iedereen die het zich afvraagd, dat was Sinterklaas die mijne te grote cadeau niet binnenkreeg

  • 09 Augustus 2009 - 20:32

    Miekemariamagdalena:

    Haar nieuwe vibrator

  • 10 Augustus 2009 - 05:30

    Filip T:

    Het is hier te merken dat je de stal nadert, Ritsige Boester.

  • 10 Augustus 2009 - 06:21

    Xa4:

    Wat is een boester?

  • 10 Augustus 2009 - 07:59

    Axelieve:

    Een boester mijn beste X-vier is een onstuimig winderig iemand. Wat in dit geval zeker van toepassing is. Al vermoed ik dat GFT bij deze meer dacht aan heit of tochtig. Het zou ook kunnen dat onze zieltoogende tooghanger met boester iemand bedoeld die de kunst beheerst aan elke koe een boe te ontlokken, een echte ster dus. Wat direct verklaart waarom alle vogels denken dat ze met een wietak te maken hebben en wegvliegen. Al heeft de gaaaz daar ook wel iets mee te zien. En dames, we weten hoe zeer jullie naar Bo verlangen, maar geef toch eerst Leen de kans en gebruik verder je buitenschoorsteenmaatse vib's.
    Il n'est de vrais plaisirs qu'avec des vrais besoins.
    Op aanvraag Limburgse vertaling verkrijgbaar.

  • 10 Augustus 2009 - 08:42

    Alain:

    Boke,
    Fantastisch om na drie weken terug je verslagen te lezen (en de erbij horende commentaren) en kan enkel zeggen : ‘laat ze maar zagen al die kommaneukers’.
    Eventjes uitleggen - want dat is blijkbaar de norm hier - volgens Den Dikke (vul zelf maar in dewelke Van Daele, Van Dam, enz…)
    · komma = leesteken, aangeduid door een punt met een staartje;
    · neuken = vrijen;
    · kommaneuker = pietlut, muggenzifter, kleingeestige vitter, beuzelaar, criticaster, criticus, haarklover, mierenneuker, peuteraar, pezewever, pietjesneuker, pietlut, scherpslijper.
    Trek je niets aan van ‘t feit dat oesters van 8R of van het oudfrans oistre of het nog oudere uïstre. …’, en blijf ze naar binnen werken die slijmbollen. die ooit luisterden naar de naam "Buiten de Maanden met R snotverkouden Melkophoesters". Laat de wijn rijkelijk vloeien en laat het niet aan je hartje komen.
    Je komt dichterbij en dat kan je zien aan alle de commentaren van de "Bo-met-de-hamer-gemeenschap". Wat gaat die een klop krijgen als je terug bent. Dan is’t gedaan met zeveren op het web. Dan kunnen die tochtige Limburgse fotomodellen, aangespoelde westvlaamse stadsgidsen, literaire tooghangers, geschiedvervalsende dierenkenners, verveelde bedienden, enz… hun ei niet meer kwijt en zullen ze weer verplicht zijn om elkaar aan den toog van repliek te dienen. Maar dan wel met jou erbij.
    Verdomme Bo ik kijk er echt naar uit om je terug te zien vent.
    Geniet nog van de dagen die je nog voor de boeg hebt en bedenk : ‘Keep giving Gazzzzzzzzzz".

  • 10 Augustus 2009 - 13:10

    Alain:

    Oh ja, dit was ik nog vergeten :
    Bon reiss mans brlis

  • 10 Augustus 2009 - 15:15

    G Filip T:

    En toch heeft elk woord zo zijn eigen oorsprong: zei de alerte zoon tegen zijn beroepshalve tochtige moeder die even een dutje deed tussen twee klantenbezoeken door: 'Kom ma, neukers.'

  • 10 Augustus 2009 - 15:20

    Axel:

    Alain, we gaan toch ook niet beginnen bekvechten op Baux zijn webzijde? zoals die twee totebellen uit het waas en maasland? Wat bedoel je met geschiedvervalsende dierenkenners? Ik hou te veel van dieren om met me te laten spotten (ze moeten wel seignant zijn)
    Snelfietsig Bocquen, over vijftien dagen zult ge uwe ware vrienden leren kennen! Hé Ksa-vjeeken! Vol edele drank en spijze zullen wij u storten, waarna gij, o helmboswuivende nobele held, te rusten wordt gelegd in uw eigenste museum. De echte kannibaal zal dan weer onder ons zijn. Loof zijn naam, aanschouwt zijn machtig zitvlak en kromgetrokken edele benen. Alleluia!

  • 10 Augustus 2009 - 18:02

    Rosie:

    ja, Bo, we zijn ons duidelijk aan het voorbereiden op je thuiskomst.

    Besef wel dat ik in de KOESTRAAT woon, dus als ge eens een ech Limburgs koegeloei wil horen kom maar eens langs hé.

    totebel : een slordig, haveloos vrouwmensch... Maar ook : kruisnet voor de visvangst, pas op Axel dat ik je niet in mijn netten vang.

    Enne, ...Sinterklaas heeft mij vergeten baterijtjes te leveren. Ik ben dan maar een koffie gaan drinken én naar Franse gewoonte een kraslotje gekocht om die te kopen maar niks gewonnen.

    De redactie.be : Vandaag Maria Magdalena gespot voor een etalage waar ze valse wimpers verkopen.

    'tamusement nog


  • 10 Augustus 2009 - 18:05

    GFT:

    Zei de koorleider van alle Franse Bella's om ze de eerste letter van het alfabet aan te leren: 'Alle loei A'

  • 10 Augustus 2009 - 19:38

    Xa4:

    Halleluhah!!! Alain, waarom vernoem je niet de
    analfabete wartaalbladredacteur of de kataraktachtige fotograaf? Of ben jij die vervelende bediende?

    Koegeloei Rosie? En ik die dacht dat je aan het klaarkomen was....

  • 10 Augustus 2009 - 20:01

    Gina:

    Van vogels gesproken, vandaag in het naar huis rijden op mijn edele koe, 19 (negentien) ooievaars gespot HIEEEER IN ONS BELGENLANDJE!!!
    Die zaten met hun allen her en der te rusten op die, voor heel even 'fantatisch' hoge velichtingspalen langs de steenweg, ongelooflijk nog nooit gezien, ben terug gereden om ze te tellen!
    Inderdaad Bo de dagen korten de zomer fiest voorbij en de vogels trekken zuidwaard.
    Hou je haaks !!!

  • 10 Augustus 2009 - 20:04

    Aquezele:

    Rosie, niet kromgetrokken edele delen, maar edele benen. Mais enfin. Bo est vraiment un chaud lapin, mais ça n'explique pas ta lubricité.

  • 10 Augustus 2009 - 20:45

    Gevaarlijk Afval:

    Ooievaren kun je het best met een fiets tussen de benen, zo kom je tenminste vooruit. Zoek het op in naslagwerken waarin bvb ijsberen geen bemestingstechniek voor Eskimo's betekent.

  • 11 Augustus 2009 - 06:22

    De Koo:

    Leen, ech jung, wat die er toch allemaal veur voel gedachte op noa houwe. Ich bin ech néét heit, ich wil allein mér noar zien kuute kieke, das aaal.

    de gooiendaag oet de derde baum rechs

  • 11 Augustus 2009 - 12:51

    Alain:

    Pffttt Xa4, zo’n lange tenen zeg. Wie zei er trouwens dat dienen aangespoelde uit Kortrijk komt. Maar wie het schoentje past die trekke het aan natuurlijk. En waarom zou ik die andere (de analfabete wartaalbladredacteur of de kataraktachtige fotograaf) moeten vernoemen ? Als je mensen namen naar het hoofd wil slingeren, doe het dan zelf hé. ‘t Is ook altijd iets met die gastarbeiders.
    En dan nog iets, ja, ik ben die vervelend bediende en als je ooit met mij te maken krijgt dan zal je eens zien hoe vervelend ik kan zijn. ‘t Is maar dagget weet pezewever (pietlut, muggenzifter, kleingeestige vitter, beuzelaar, criticaster, criticus, haarklover, mierenneuker, peuteraar, pietjesneuker, pietlut, scherpslijper.).
    Ge hebt gelijk Axel, heel goed dat wij tenminste niet beginnen bekvechten.(ruziën). Alsof wij ons daartoe zouden verlagen. Hah, "Kleine Boef" van mij.
    En inderdaad Kernafval, elk woord (spraakklank of geheel van spraakklanken dat op zichzelf een betekenis heeft of de zichtbare voorstelling hiervan) heeft zo zijn eigen oorsprong (punt waar, omstandigheid waaruit iets ontstaat). Alleen denk ik dat het verloren (1. niet teruggevonden kunnende worden, kwijtgeraakt 2. eenzaam en doelloos) moeite (grote inspanning) is om zelfs maar te proberen (zich inspannen om iets te bereiken) om aan die paljassen (hansworsten, potsenmakers) hier een deftige uitleg (uiteenzetten, verklaring) te geven.
    Gina Gina Gina…ben je zeker van wat je allemaal ziet ? Eerst waren het mussen in uwen hof (dat leek me al raar) en nu ooievaars op den draad ??? 12 stuks ??? Wat rookt gij tegenwoordig ?
    En stop met die ‘alleluja’s, halleluhah’s, allelu-jakkes. Straks denken de mensen nog dat hier één of andere geschifte (niet goed wijs) sekte (gesloten religieuze groepering met een sterke leider) aan ‘t werk is. ‘t Zal nu al niet meer schelen met de plaagstoten tussen Miekemariamagdalene en de Geilige Rosie. De Sekte van Bo-Met-De-Vibrerende-Hamer-Zonder-Batterijen.
    Er staat je wat te wachten Boke als je terug komt. ‘d Er staat je wat te wachten….

  • 11 Augustus 2009 - 14:50

    Joris Delanghe:

    Hallo,

    Bij het googelen naar hamerslingeren kom ik toevallig op deze site terecht en heb hier en daar wat gelezen. Amaai, facebook of netlog kunnen er niet aan tippen. De reden waarom ik efkes reageer is omdat ik er met mijn vriendin niet uitkom of jullie nu echt elkaar aan het uitschijten zijt, of zijn jullie de beste vrienden?

  • 11 Augustus 2009 - 16:07

    De Afvallige:

    Dit is een veestboek man, geen facebook. Hier volgen we de buikwind die door Frankrijk raast. Om ons met je relatieprobleem uit ons concentratie te brengen, moet je nu net log en lomp zijn. Netlog is voor mensen die er met hun vriendin niet uit raken. Hier proberen we er juist in te komen in plaats van eruit. Daarom zijn we op zoek naar een geschikt glijmiddel voor Sinterklaas die het grote kado van Rosie zelf niet naar binnen kreeg. Met vuile praatjes over facebook en netlog zijn we hier niet gediend. Een beetje je neus in andermans zaken komen steken? Nog wat stoken ook? Wie denk jij wel dat je bent, Delanghste hamerslingeraar? Googelen, googelen. Pervert sujet. Goochelen doen wij hier. Goochelen met woorden en verheven gedachten, waar een slingeraap als jij niet kan aan tippen. Tippen, tippen... Wij tikken letters om Beau te behagen. In al je bemoeizucht is er maar 1 woord dat door de beugel kan: uitschijten. Toch vonden we het dunne kak en hopen we van harte dat je er uit komt en je je in het vervolg beter zult uitdrukken.

  • 11 Augustus 2009 - 19:04

    Leen(tje):

    Mannekes, mannekes toch, wat wordt er allemaal geschreven op de site van Onze Boudewijn.Het is slecht weer zeker aan de teksten te lezen!? Ik weet dat jullie hem missen, maar neem een voorbeeld aan mij: rustig(nou ja, als je karweien niet in aanmerking neemt) en sereen wacht ik op de terugkeer van His Majesty: the one and only "Boudewijn".Of het kriebelt of niet,zoals bij sommigen, gaat jullie niets aan!Een ding weet ik zeker: we zijn een week thuis(ik moet nog werken...het beleg van de boterham,weet je wel)...daarna zijn we heel de maand september in verlof(mag ik ook eens?) En trouwens, dat hij niet te vroeg mocht thuiskomen van zijn madam....Mijn planning liep maar tot 15 augustus. Mag ook eens gezegd worden! Voor de rest mag hij rustig zijn ding doen.Zo wil ik het houden. Het verschaft ons beide heel veel vrijheid en leute! DZ en KN voor "Klein Maar Dapper" . Voor alle bezoekers van de site veel liefs, jullie toegenegen en dankbare (voor alle schrijfels) Leen

  • 11 Augustus 2009 - 20:35

    De Afvallige:

    Leen heeft gelijk dat ze het Leger des Heits terug naar het ware geloof leidt. We moeten ons herbronnen aan onze goeroe. Zijn woorden spreken boekdelen die wij met de Alleluljabrigade bezoedelen. Hij maant ons aan om te genieten van de kleine dingen des levens terwijl wij ons vergapen aan een Tarzan die niet door de schoorsteen kan. Zelfs voor zijn mirakels werden we blind. Is hij niet de enige die langere dagafstanden aflegt terwijl die dagen korter worden? Niemand van ons die nog aan treinspotten deed, toen hij in die verschijningsvorm het Bretoense wolkendek doorkliefde. Bij het vallen van het blad, belooft hij aan ons te verschijnen als een rijpe korrel aan het einde van de oogstmaand. Hij wist vast voedsel in lucht, en wijn in water om te zetten; en bij gebrek aan wijn, zocht hij de mystieke roes door rondjes te rijden tot hij er draaierig van werd. Niemand die nog oog had voor zijn visionaire uitspraken over vogels die zouden blijven zitten als een lawaaimakend voertuig ergens op weg van werk naar huis zou voorbijrazen. Die ooievaars waren daar nochtans het bewijs van. Twaalf geboortekaartjes het gevolg. Een kuitenflikker is een bokkensprong en kuit schieten gebeurt na de eisprong. Zelfs de cyclus van het leven bracht hij ons bij, terwijl wij liever mieren neukten. De ene werd er kraslotje getikt van, de ander ging dieren spotten zoals de Jumping Rabbit, de Waver Butterfly, de Double Dolphin, de Thumping Elephant en de Wall Danger Beaver. Dat zijn allemaal vibs en dat zijn very important boosters, maar toch familie van het gouden kalf dat dan weer het jong is van de... Een andere kreeg vetogen op de knieën, iemand dacht dat Boester een organische verbinding was van ‘Bo’ en ‘ester’ waarbij dat laatste een organische vebinding op zich is tussen een zuur en een alcohol, nog een ander hoorde Roger Wietakker weer zingen van The Wind Beneath My Wings en Feathers On The Winderigheid. De rest van de paljassen begon Frans te jassen, wat dan weer druk praten tijdens het kaarten zou betekenen.
    Nochtans is het leven volgens onze geestelijke leermeester eenvoudig: ge schiet kuit, ge schiet een bok of ge schiet vervalsende dierenkenners.
    Om de dwaalleer van Koe-straat te verlaten, manen we elkaar nu aan tot rust met de volgende Koest-raad:
    ‘Wie kuit schiet, zal de ooievaar zien.
    Wie kuit ziet, zal de ooievaar schieten.
    Wie ooievarende kieten kuit, zal zien.’

  • 11 Augustus 2009 - 21:20

    De Kleine Meester:

    Bo, in afwachting van jouw (voor)spoedige terugkeer ben ik zondag op de fiets gesprongen om nog eens goed te gaan vossen, en dat op nauwelijks 15 minuutjes van mijn deur. Het was net aan het schemeren, en daar deed hij twee prachtige sprongen tussen het loof van de bieten. Nu had ik wel al geruchten gehoord dat de Reinaarden zelfs al in het Miljoenenkwartier gesignaleerd waren, maar ik had zo dicht bij de Sterre toch geen pluimstaart verwacht...Prachtig beest, totaal in harmonie met mij !
    Ik zie dat het in de Vlaanders morgen flink kan regenen, hopelijk hou jij het enigszins droog aan de buitenkant !
    Uw madam is inmiddels de mosselen komen proeven, alsook onze Slivovitz !!!
    Daar hou ik mij ver van vandaan, want ik ben inmiddels aan alcoholvrije dag nummer 9, ik kan hetzelf nauwelijks geloven...
    Blijf trappen, binnenkort kan je ook weer Vlaams vossen !

    Geert Vossemeester


  • 12 Augustus 2009 - 05:55

    Miekemariamagdalena :

    'tIs een schoon bos om in te wonen en het heeft zo zijn charme dat er af en toe eens enen op de verkeerde tak zit te fluiten hé boudewijn?

  • 12 Augustus 2009 - 07:26

    Alain:

    Nu dat verdriet weer...
    Hier is het gezegde van toepassing : Hij heeft de koe wel horen balken maar hij weet niet in welken boom.

  • 12 Augustus 2009 - 11:42

    Alano:

    En (De)langhe goochelend e slingeraar ? Zijt ge der al uit hoe het vork in de steel zit ?

  • 12 Augustus 2009 - 14:14

    Joris Delanghe:

    Ja, sorry, ik heb er al spijt van dat ik erop gereageerd heb. Al moet ik zeggen dat er een paar originele en goede tekstschrijvers tussen zitten. Met deze trek ik me terug uit dit forum. Mijnheer Bo-met-de-hamer, u hebt een leuke vriendengroep, er zal daar heel wat afgelachen worden. Goede thuiskomst!

  • 12 Augustus 2009 - 19:03

    Awelxel:

    Toch een blijkbaar fijne mens, die Zorze De Langue. Zich zomaar terugtrekken. Honing zoit guy mal ie panse of zoiets zeiden de Franstaligen aan het Engelse hof. Vraag het maar aan John Cale, niewaar, Alano. En gij toogloze Klein Gevaarlijk Afvallige, zijt gij uw depressie al te boven? Kein no'ntwa pillen liggen vamme werk, oasje ze noodig het, zoude Arno zeggen. Nog dertien Boudewijn. Kuitenbijters in Frans Vlaanderen. Kuutebieters, zou het sloorke uit de Koostraat zeggen.Oh, ja even serieus als je langs Ieper terugkomt breng wat Westvleteren mee, ik betaal het wel terug,hoor.
    Verder geen onzin meer te verzinnen, mijn vrienden en ander gespuis brengen dat wel in orde. Tot? Tot, tja... benenkort

  • 13 Augustus 2009 - 06:46

    Alain:

    Toch tof dat onzen Sjors "de slingeraar" toch nog komt lezen hoe het nu echt zit hé Axel. En inderdaad, eigenlijk wel een toffe peer die Sjors. Misschien moet hij ook maar naar den arrivé van onzen Goeroe komen kijken. Met zijn vriendin natuurlijk. Maar dan moede gij wel één van uw eigen "pillen vamme werk" nemen want anders gaat dat niet goed komen met die vriendin.

  • 13 Augustus 2009 - 06:51

    Geert Berm-meester:

    Bo,

    Hier weerom een grijze morgen, maar er is morgen beter weer op komst, hopelijk zoals gisteren want ik had een uiterst zonnige fietstocht langs de Scheldevallei-route.
    Wat kan het stil zijn langs Vlaamse wegen, zelfs de Blauwe reigers(ja Xavier !)stonden er maar lui bij in de weiden...Bij een korte pauze was er dan toch de immer zenuwachtige ijsvogel, die zo mijn aandacht opeiste dat ik eerst niet had gezien dat er twee meter verder een koppeltje lag in het (berm)gras. Het jongetje was mij daar nu toch aan het friemelen (weliswaar zeer zedig) maar het meisje leek mij meer in voor een middagdutje. Ik wou de jongeheer nog aanmoedigen, maar met zoiets kan een Burgemeester zich toch niet bemoeien...Een Burgervader is geen BERMhartige Samaritaan...
    Inmiddels gaat het leventje hier zijn (on)gewone gang : Mark Knopfler werd gisteren 60, en mijn niet-alcoholische periode vierde gisteren zijn twaalde verdag-dag. Leen begint stilaan toch wat af te zien, want in het restaurant zat ze uit de bijbel te citeren, protestantse liederen te zingen en de zeven werken van bermhartigheid op te sommen...Het wordt dus tijd voor missionaris Bo om zijn elementaire doch wereldberoemde standje op eigen boden te komen uitoefenen !Voorzichtig tijdens de laatste dagen Bo, een behouden terugkeer, en bovenal, geniet er nu ook nog mateloos van, 't is nog niet gedaan...!Bedankt voor het kaartje !
    Geert.

  • 13 Augustus 2009 - 15:26

    De Afgevallene:

    ‘Joris werd in 303 door de christenvervolgers gevangen genomen en gefolterd. Hij werd op een rad gelegd met tweesnijdende zwaarden, in een ketel met kokende olie gestopt en moest van een beker met gif drinken. Hij liep desondanks geen letsel op. Onder de indruk van dit wonder liet de keizerin van Rome zich dopen. Ze werd daarop samen met Joris op de toren van de stadsmuur onthoofd. Dit alles zou gebeurd zijn in het "beloofde land".
    De Orde van de Kouseband gebruikt Sint-Joris als symbool van het goede dat de draak, het kwaad, verslaat.’
    Meer moeten we achter die van site naar site slingerende Tarzan niet zoeken.
    Beu van met zijn draak te ijsvogelen, kwam die dooie pier als een reiger op het ijs en kreeg de klop van de hamer. Hij had beter vossenmelk gedronken, de bermtoerist (toerist die op of bij de wegbermen verblijft en niet het veld of bos in gaat). Nog beter was hij barmtoerist geworden, want een barmte is het uitwendig geslachtsorgaan van koeien (met of zonder straten), ooien (met of zonder varen) en andere vrouwelijke dieren (zoals draken).
    En Bo? Kun je je voorwacht nog volgen? Of alleen je paraplute woorwiel?

  • 13 Augustus 2009 - 20:26

    Gina:

    Zeg, zeg,jongens jongens!!
    SJORS trek het u niet aan jongen!
    Bootje zet het een versnelling hoger het loopt hier silaan uit de hand!!
    Hé Barmmeester, ben je kuiten aan't kweken of is't den duvel die je wil ontfietsen?
    Vohooor mij ook Westfleteren!!!!


  • 13 Augustus 2009 - 21:26

    Joris Delanghe:

    Sorry, ik kan 't nie laten

  • 13 Augustus 2009 - 22:21

    Geert Burgemeester:

    Gina Miracoli,

    Er bestaan demonische figuren waarnaar verwezen wordt als "Hij die zijn naam niet mag genoemd worden". Wel, in mijn geval is het fantastische bier van 8,5 vol % van brouwerij Moortgat ook zoiets. Jongens toch, dat gerstenatje mis ik wel !
    Dus niet meer schrijven over D***l, dat is niet goed voor mij, gij pasta-verslindende, bootjesvarende Italiaanse furie !
    Maar ik hou nog steeds vol, het is nog maar dag 12, het lijkt een eeuwigheid en we zijn nog niet half augustus; mama mia...Ze gaan bij Delhaize toch eens de minimumvoorraad Jupiler N.A. moeten verhogen hier aan de Sterre want ze kunnen niet volgen...
    Sommige mensen in mijn omgeving zullen mij wel al wat teveel horen sakkeren hebben over het gebrek aan alcohol, maar onder andere hij-die-uit-het-fleske-drinkt heeft gezegd dat ik zoveel mag mekkeren (populair werkwoord van Jana) als ik wil, als ik het maar kan volhouden...
    Bo, nog een weekje en je bent terug in het land van het bier, waar het overigens nog te betalen is ook. In Normandië zat je een paar jaar geleden voor een Chimay toch al gauw aan 6 euro ! Benieuwd wat je die laatste dagen nog te melden hebt...laat maar weten ! En hopelijk is het niet teveel "Against the wind" (song die je minstens 1 keer per dag in het Mandeke kan horen). Geert.

  • 14 Augustus 2009 - 07:49

    Gina:

    Ela burgmeester, wie spreekt hier over gerstenat, mij geen woorden in de mond leggen die ik niet zou durven uitsch''''' Ik heb het over die kleine groene duivel IN U!

  • 14 Augustus 2009 - 08:04

    De Flessendrinker:

    Inderdaad mijn waarde burgemeester; mekkeren mag zolang je maar met je fikken van de producten van "Moortgat" af blijft (houden zo maatje) En we zullen er in de toekomst aan denken niet meer te spreken over D***l, , maar vanaf nu te spreken over "de Hellevorst Mefisto". Ook al bekken spreekwoorden als "de Hellevorst Mefisto schijt altijd op de grootste hoop", "als de Hellevorst Mefisto een boodschap heeft , dan stuurt hij en oud wijf (wie het schoentje past Xa4…) of "de Hellevorst Mefisto is zo zwart niet als men hen schildert" niet echt meer zo lekker. Maar we beloven het.
    En zijde gij niet beschaamd gij Italiaanse furie. ‘Vohooor mij ook Westfleteren!!!!’ roept ze.zonder enige vorm van schaamte. ‘Vohooor mij ook Westfleteren!!!!’. Niet genoeg aan wat er in uw paksken toebak zit gij helleveeg. Neeeeeeeeeeeen, nu ook nog de vrucht van de noesten arbeid van de paters verbrassen als een helleveeg. Binnenkort zitten er ooievaars in uwen hof en gieren op den draad.
    Aan alle anderen kan ik alleen maar zeggen we zitten op het goede spoor. Niet opgeven vrienden. Nog eventjes en de Sjors is binnen. Hij kan duidelijk de lokroep niet weerstaan en voor we het weten hebben we ons offerdier (‘t Kan toch niet altijd de draak zijn die verliest).
    Ach… het weekend komt eraan en het gaat goed weer worden. Wat kunnen we nog meer willen. Geef maar geen antwoord want wie weet waar we dan uitkomen.

  • 14 Augustus 2009 - 08:30

    Miracolo:

    Gij moet uit mijn toebak blijven gij, na amber komt zwart!

  • 14 Augustus 2009 - 08:33

    Het Geval:

    In dit geval in het Beloofde Land:
    'Uitkomen' (Van Dale Groot zoals Joris Lang): gezegd van een niet-Jood, met name van een vrouw uit Westflateren, Westfloteren, Westfluiteren, Westflijteren, Westflauteren Westflieteren, Westfleuteren, Westfluteren of Oostvleteren, die tot het jodendom overgaat, om de Dovel, ook wel smalend Dijvel, Dauvel, Deuvel of Duivel genoemd, uit te drijven met behulp van gierstennat, wat niets meer is dan het vocht dat uit mest siepelt, voortgesproten uit een of ander moordgat, wat dan weer een opening is tussen de 'kantelen' van het Gravensteen, wat met een verkeerde klemtoon uitgesproken de betekenis zou krijgen van een steen omkeren, waar wij ons niet mee bezighouden omdat we aan het eind van deze zomer al uitkijken naar de volgende uitkom.

  • 14 Augustus 2009 - 08:37

    De Val:

    Amber: kostbare en welriekende vettige stof, afkomstig uit het darmkanaal van de potvis.(zoals gezegd: zwarte gier)

  • 14 Augustus 2009 - 09:11

    De Fles:

    welke val ???

  • 14 Augustus 2009 - 09:35

    Duval:

    Die van de klankverschuivingen en de vallende medeklinkers, bottleneck. Of die van een trapladderke, op flessen getrokken bediendeke. Desnoods die van Icarus, fleskind. Alleen Bo kan nog een icarusblauwtje oplopen. Vlinders vallen nu eenmaal voor zijn voeten.

  • 14 Augustus 2009 - 13:10

    Io:

    Bo, bij u thuiskomst Sjors aan't spit,gemarineerd in amber, doorspoelen met Westfleteren!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Pontorson

Compostela via omweg

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2009

Terug ...

14 Augustus 2009

"Thuisgevoel"

07 Augustus 2009

Na regen komt zonneschijn.....zeggen ze.

01 Augustus 2009

"Lucky Bo"

23 Juli 2009

Langs vlakke wegen komt men altijd regen tegen
Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 114184

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: