Hoe geraakt ne mens begod in Zaltbommel? - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Hoe geraakt ne mens begod in Zaltbommel? - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Hoe geraakt ne mens begod in Zaltbommel?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

24 Juni 2010 | België, Gent

Beste vrienden,

Ben blij met de eerste Deense taalles die ik kreeg van 't fleske, alleen weet ik niet of ik er ver zal mee komen alginder.....

Het is inderdaad makkelijk als je een uitgestippelde reis kunt volgen van punt A naar punt B, maar het wordt moeilijker als je eerst naar punt A moet fietsen. Maar dat is geen probleem in Nederland, blijkt nu. Na wat zoeken op de site 'Recreatiebe fietsrouteplanner' aanbeland en daar tik je gewoon vertrek- en eindpunt in en de route wordt berekend, langs fietsknooppunten. Zalig.
De route wordt hierdoor wat realistischer. Ik vertrek van Gent naar Sas van Gent, via Axel, Hulst, Bergen op Zoom en Breda naar Zaltbommel. En dat via rustige baantjes...
Van Zaltbommel ga ik dan naar Lübeck. Tot zover "het begin"...

En nu wordt het "prepareren": wat doe ik allemaal mee? Zal waarschijnlijk meer kleren moeten meenemen, want ik ga naar 't noorden. Waar ik me vragen over stel: hoe gaan de temperaturen 's morgens zijn? Vorig jaar kon ik om 7u 's morgens in Frankrijk al rondtoeren in een mouwloos hemdje, maar ik vrees dat dir in Nederland en Denemarken (eventueel Finland..) niet waar zal zijn... Dus: fleecke meepakken zeker?!?

En dan de tent: neem ik de tent mee met apart buitenzeil of deze met binnen- en buitentent inéén? Die laatste wordt toch kleddernat binnenin als ik die nat opplooi. Sta nog voor dilemmma..

't Begint vree te korten. Ik ga het wat proberen "trainen" deze en volgende week, want ik heb de laatste tijd niet veel gepraktiseerd op de velo... Afwachten wat dit brengt. Gelukkig beperken de 'bergen 'in Nederland vrijwel tot niet-bestaand. Das mooi meegenomen om te starten...

Alé, ga nog wat voort dromen... Zou ik niet naar de poolcirkel fietsen nu ik al zover ga????

Tot de volgende!

  • 27 Juni 2010 - 09:14

    Mieke:

    Ik wens je een fantastische reis en weinig gaten in uwen band

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 114176

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: