't Begint vree te korten - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu 't Begint vree te korten - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

't Begint vree te korten

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

28 Juni 2010 | België, Gent

Waarde lezers,

Nog zes keer slapen en tis zover. Zes keer, dat wil zeggen zondag. En zoals het er nu naar uit ziet, blijft het zomerweer nog duren. Wat ik uiteraard vree plezant vind, alhoewel dat wel "zweten" wordt. Maar ik heb dat er ruim voor over. Want bij wijze van spreken almaardoor rond de kerktoren blijven fietsen vind ik niet zo leuk. Ik vind: als je gaat fietsen kan je alleen maar treurig zijn als je steeds maar terug naar "af" moet. Altijd maar doorgaan, das pas leuk: tentje opzetten, potje koken, doodmoe in dat tentje duiken. Daar doe je het voor. Onbeschrijflijk.

Bon, hoever sta ik in de voorbereiding? Eerlijk is eerlijk: nog niet zóver.... Maar ik hoop daar morgen enige progressie in te brengen. Zal wel moeten, moet nog veel dingetjes halen. Om te beginnen: een steoltje. En das het moeilijkst te vinden. Ik zoek naar iets dat mooi op kan geplooid worden, maar dat bestaat blijkbaar niet. Alleen voor kinderen. Maar die stoeltjes zijn a) niet breed genoeg voor mijn kont en b) waarschijnlijk ook niet bestand tegen 85kg....
Dus ik zal maar weer iets kopen zoals ik vorig jaar mee had en dat wordt weer één van die dingen waar de mensen zich aan verwonderen. Mij eigenlijk een zorg: ik zit er goed in en das het bijzonderste. Toch?

Alé, tot binnenkort. En Mieke: het wordt waarschijnlijk vree plezant!


  • 29 Juni 2010 - 07:39

    Van 't Fleske:

    'k Ben der zeker van dat het plezant zal worden. Laat u maar ne keer goed gaan Bo-man en wij zullen er in Werchter een paar drinken op uw vertrek0.
    Past goed op uwzelveen goei voyage.

  • 29 Juni 2010 - 09:10

    Rosie:

    beste Bo

    Ik dacht "daar gaan we weer" omdat ik al bijna weer iets aan het opzoeken was omdat ik het woord niet begreep. Zoals altijd lees ik eerst kruislings een tekst en zag "steoltje", iets waar jou gat te groot voor is en alleen maar in kindermaat bestaat, een gewone schrijffout van jouwentwege maar ikke..
    "Wat is me dat voor een ding en heeft ie dat nu echt nodig"...
    Totdat ik nog eens las en zag dat jij zo graag een stoeltje meenam.
    Is dat zo een stoeltje voor achterop zodat je de beestjes die je gaat meedoen onderweg makkelijk kunt laten zitten of voor die mannequinpop voor eenzame dagen ?

    In elk geval, een heel mooie reis gewenst manneke

  • 29 Juni 2010 - 17:18

    Boman:

    "Steoltje" is uiteraard een deens scheldwoord voor "kinderzitje".... :-)

  • 30 Juni 2010 - 07:07

    Reposado:

    het meot me van het hatr: we zullen je ljifljik missen, Beowulf De Geode.
    Maar met veel lpezeir zal ik je osbevraties vlogen.
    en laat dei holladners een peopje riuken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 114186

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: