Bijna in Duitsland - Reisverslag uit Gasselte, Nederland van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Bijna in Duitsland - Reisverslag uit Gasselte, Nederland van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Bijna in Duitsland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

13 Juli 2010 | Nederland, Gasselte

Hallo, hallo, vriendinnen en vrienden,

als der nog ne keer iemand gaat panikeren als ik op dat qwerty-klavier een fout intik, zoek ik gene computer meer om mijn reisje door te vertellen, nem. Trowens, ik heb daarjust nen formidale steak met Calvijnse saus naar binnengewerkt en de Lutheriaanse wijn is zwaar gevallen in combinatie met de oerdegelijke Franse calvados. En eerlijk gezegd, voor de prijs van 3,95 euro krijg je hier een 'belle' waardoor je moeilijk tegen een tweede en een derde "nee" kunt zeggen (zeker ik niet)....
Wat wou ik nu eigenlijk vertellen? Aja, ik heb in Deventer kaartjes gekocht (in solden) en postzegels en aangezien ik nu de laatste avond in Nederland ben, ga ik die krengen nog moeten schrijven ook. Als da maar goe komt...

Hik (pardon), ben nu al zo'n dikke 700km van huis en heel wat prachtige steden langsgereden: Nijmegen, Arnhem (brug niet gemist...), Doesburg, Zutphen, Deventer, Hattem, Zwolle, Kampen, Stavoren, Hindeloopen, Bolsward, Groningen... En die bem ik inderdaad glansrijk 'langsgereden'.... Enkel Deventer heb ik uitgebreid bezocht en dat .... omdat er feesten waren. "Deventer op stelten" heet het daar. Formidastisch! Alles wordt daar inderdeed op stelten voorgesteld: ballet, toneel, operette, tapkasten. 't Was nog oke dat ik geen pinten moest drinken op stelten.... Maar het leukste gebeurde om half twaalf: engelen (nou ja..) daalden langs stalen kabels af de kerktoren neer, en strooiden onderwijl 1000 kg witte veren over het publiek uit... Hebben jullie dat al es samen gewzien: 1000kg pluimen? Ocharme die kiekens én de mannen van de vuilkarre...

Anekdote: zit op een terrske rustig een pint te drinken en plots staat voor mijne neus een andere. En daarna nog een. Ik vraag waar die vandaan komen en bleek dat ik geadopteerd was en gezellig mee mocht drinken met de rest van 't café. Wie zegt hier iets over zuinigheid???

Anekdote: ik probeer zoveel mogelijk te kamperen "op de boerderij". Beland ik in Sint-Jansklooster en zitten daar een stel manspersonen gezellig pinten te drinken. En als toemaat: ze roken 20kg paling op eikenhout. Ik zit dat allemaal te bekijken en als paling af is, word ik erbij geroepen. Ik doe mijn verhaal (waar kom je vandaan, waar ga je heen) en veel oh's en ah's later heb ik 4 van die vers gerookte palingen uit het IJsselmeer achter de kiezen en nog veel meer pinten, eilaas wel Heiniken, maar je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, waarde lezers.... Zuinig, amaai mijnen appel!

Anekdote: in bovenstaand dorp is er 's nachts een terrible onweer losgebarsten en ondergetekende is verschrikkelijk bang van bliksem. Ewel, ik ben uit m'n tentje gekropen, heb mijn stoeleke gepakt en heb me teruggetrokken in het fietshok, ver weggedoken achter het wasmachien. Nog nooit zó bang geweest... Gul zijn ze hier!!

En jawel, liebe freunden, morgen ga ik naar Duitsland, na het trotseren van de vesting Bourtange. Die heeft de Spanjaarden ooit tot overgave gedwongen toen deze snoodaars Groningen bezetten.

Reacties:

Mijn Leentje, overwerk je niet in al die tuinen, of ik mag niet meer teruggaan.En geen centen is geen reizen... En dan nog verhuizen? Man, man, met die hitte is dat zelfmoord. Goeie levensverzekering, haha ??

Hier geen vliegen: was mijn fietsbroek elke dag en spuit kwistig met okselspray. Alleen in Sint-Jansklooster, na het eten van de paling had ik er een beteke lat van, maar gelukkig waren ze minder heldhaftig tijdens/na het onweer...

Heineken, Grolsch: 't kan mij allemaal gene zak schelen. Alles helpt tegen de dorst, zelfs water.... of nen goeien Duvel (zelfs hier betaalbaar...)

Poezie van Ronald is schitterend. Zijn er daar in Marokko ook fietsroutes? Ben alleen bang van die lawaaimakende madams. Of waren het de buikdansende kreeften??

Supporteren voor Nederland? Jawel, heb ik gedaan, maar niet in de finale hé! Das een beetje te veel van 't goeie! Heb me tijdens de match Duitsland-Spanje zelfs uitgedost met een ORANJE t-shirt die ik voor 0,99 euro had gekocht in Kampen... Finale heb ik niet gezien, was toen in Laakxum waar amper 4 huizen staan... Dus Carine, mijne pronestiek is just: Spanje wereldkampioen, olé!!

En is den Axel nu al vertrokken naar den Afriek???

Lap, der zit weer een onbekende bij. Grappig: wie ontmaskerd het blondje??

Land: oké, tis hier vlak maar verdoeme zéér mooi en een prachtige natuur. Veel natuurgebieden en nog veel meer water, waar weer andere natuurgebieden zijn aan gekoppeld. En schapen!! Overal en in alle kleuren.

Hoera, het raadsel van het hoog geboortecijfer in NL ontrafeld: 't zit hiet verdorie vol van de ooievaars!!

Lieve mensen, ondanks alle vooroordelen die wij hebben tegenover onze noorderburen: 't zijn leuke mensen met een goed gevoel voor humor en absoluut, ik herhaal ABSOLUUT niet krenterig. Calvinistische zwarte kousen gaan toch niet op café.....

Tot de volgende !!!!

GAAAAAAAAZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

  • 13 Juli 2010 - 19:04

    Reposado:

    neen Boldwin Von der Wüste den dezen zit nog niet in Afrika. ik ben na twee dagen nog altijd bekomen van al de wijn die van 't fleske mij opgegoten heeft tijdens de finale. en als dat gegeven paard nog eens begint te heiniken maak je er maar Lokeraarse paardeworst van. overmorgen ga ik met je wuuf de hort op, eindelijk zit knorhaantje ver genoeg om d

  • 13 Juli 2010 - 19:06

    Reposado:

    at te riskeren. Met die qwerty geen last maar wel met dat buikschuifpath van mijn laptop. allez, ik hoop in Morondava of zo ook een berichtje van je te kunnen lezen, en ik doe Gary gaazige groeten

  • 13 Juli 2010 - 21:03

    Geert Burgemeester:

    Louter toevallig voorbije vrijdag "Der Untergang" gezien...

    Bo,bij den Duits moet je vaak niet bestellen : gewoon glas uitdrinken en een rondborstige fraulein komt spontaan een nieuw glas zetten én een streepje op je bierkaartje. Dus als ge een beetje Rosie-gewijs" "Dronk in die kop wor" dan afrekenen, dan stopt het vanzelf.

    Heil prosit !!

    Der Burgemeister

  • 14 Juli 2010 - 08:18

    Van 't Fleske:

    Respect Bo-man ! Weerom respect ! Het is niet iedereen gegeven om op zijn ééntje "Olland" te gaan beschaven. ‘t Schijnt dat vroeger de ontdekkigsreizigers ook overal gratis eten en (vooral) gratis drank kregen en geadopteerd werden (meestal door eenzame vissersvrouwen). Ze zijn wel degelijk gastvrij die noorderburen, maar waarschijnlijk heeft je "koppeke" er ook wel iets mee te maken. Ik zie het zo voor mij op dat terrasken…. Alleen en met die "puppy-eyes". Gelijk wie zou je in huis nemen.
    Eén bedenking toch…. Pinten drinken tot daar, maar van ‘t moment da ge Engelen begint te zien vliegen en die hun pluimen beginnen te strooien moet ge stoppen met drinken Bo-man. Ok’t is dan wel al te laat, maar als engelen hun pluimen uitstrooien, hoe blijven die dan vliegen ??? Da kan gewoon niet ! Als je zoiets ziet moet je stoppen met drinken en dat vooral niet geloven.
    Wat je ook niet moet geloven is de praat van Reposado. Even iets rechtzetten : die wijn heb ik hem niet opgegoten tijdens de finale, maar bij ons thuis ver voor de finale. Hij is bij ons thuis beginnen zuipen omdat zijn Lieve lief in de Leie is gesprongen….. en hij het niet gezien heeft. Wat bij mij nu bij de vraag brengt : "omdat hij het niet gezien heeft ?" Mijn madam en ik hebben het gezien. En zo speciaal was dat toch niet. Nog nooit iemand in het water zien springen soms ? Of was het niet de sprong die hij wilde zien ? Of wou hij gewoon er zeker van wou zijn dat……..? Met momenten is het toch een rare jongen die Reposado, maar hij mag altijd alleen of samen met zijn Lieve lief komen drinken bij ons.
    Voor uw wedstrijd "Wie ontmaskerd het Blondje ?" ga ik passen. ‘t Zal wel weer Xa4 zijn en die krijgt al genoeg aandacht. Iederen dag zie ik hem rondlopen met een meute (vooral vrouwelijke) fans achter zijn gat die hun ogen niet van zijn lippen of zijn kont kunnen houden. En hij maar doen dat het hem niets doet. De wijvenzot ! Neen dank u maar ik doe niet mee deze keer. Kan het trouwens nog altijd niet verkroppen dat ik het de vorige keer niet door had.

    Een samenvatting van wat ik heb begrepen van je laatste verslag dan maar :
    Qwerti computers en steak met Calvijnse saus, Lutheriaanse wijn en Franse Calvados, Denvertese kaartjes en hollandse postzegels, 700 km fietsen en feesten, pinten op stelten of terraskes en engelen aan kabels, kiekens en de mannen van de vuilkar, zichzelf vermenigvuldigende pinten en adoptie, gezellig pinten drinken en 20 kg vers gerookte paling uit het IJsselmeer (op eikenhout dan nog …), veel oh’s en ah’s en nog veel meer pinten, Terrible onweer en bliksem, een fietshof en een wasmachien. En vooral allesbehalve zuinige "Ollanders".

    Voor de rest doet het deugd om de andere vaste gasten terug te zien. Filip T, Bert Urgemeester, Rosie K, Ronald M, Dom Bl…, Xa4, Carine VP, enz… Al zal de vreugde niet lang duren aangezien wij (mijn madam en ik) binnenkort zelf de hort op zijn en ik jullie avonturen gedurende 4 weken niet meer zal kunnen volgen. Maar allez… het vooruitzicht is ook niet mis.

    Het ga je goed Bo-man. Heb nog een mooie reis en ik wens iedereen nog een zeer mooie zomer toe.
    Tot later. En nu : "dos cervezas por favor... in 't fleske hé"..

    Ps : Bon voyage mein Bruder
    Pps : In tegenstelling met Reposado ga ik deze avond al met je wuuf de hort op.

  • 14 Juli 2010 - 11:14

    Joris Delanghe:

    En ik ben niet blond...

  • 14 Juli 2010 - 11:19

    Xa4:

    Boke,

    Mijnen computer is blijkbaar al op vakantie want die wil geen verbinding meer maken met de server;ik zit dus van bij Vizit mijn mails te bekijken. Ik vertrek zaterdag op reis, en deze keer gaan we ne keer naar Frankrijk, da's eens wat anders. 't Schijnt dat je daar lekker kunt eten en genieten van een goeie pastis onder de platanen. Ze spelen daar ook een spel met ballen, misschien kan ik wel eens meespelen. Ze noemen dat daar 'jeu de couilles' of zoiets.

    En Bo, iets gemerkt van het groot oranjeverdriet?

    Tenslotte: Lassen Sie nicht zu viel Gazze oder er gibt etwass scheisse in ihre Brucke.


  • 14 Juli 2010 - 12:50

    Van 't Fleske:

    @ Xa4 : Kamagurka zei ooit : "Een scheet om 8u00 is een broek vol stront om 10u00".
    En dat zijn niet mijn woorden hé.
    Goeie reis Xa4.
    @ Joris : komt ge weer stoken ventje ;-)

  • 15 Juli 2010 - 05:18

    Filip T:

    Ben getuige geweest van de hort van je wuuf. Voel me deze ochtend een beetje Leaving Las Vegas. Last van veel gas.
    Komende weken zal ik het dan maar met de waterval van Koo moeten stellen, als al de rest vertrekt en wij het met de gepluimde vliegen moeten stellen. Wedden dat een Deens terras na enige adopties versierd zal blijken met engelenhaar? Hengelaar! We zijn wij niet vertrokken, al de rest vertrekt. Tijd voor een Touristilleke want de prikklok roept.

  • 15 Juli 2010 - 06:41

    Mariamagdalena:

    Dag boo, Nog niet veel tijd gehad om je fietsroerselen te lezen, zoals onze wulpse rosie al zei was ik bezig met andermans stront. Gisteren nog een laatste hollandse keutel door de buis getrokken. Nog twee dagen en ik trek er ook op uit, de gentse feesten ver achter me latend zal ik in spanje aan je fietsende benen denken. Tot in augustus.

  • 15 Juli 2010 - 06:48

    Ilse:

    Het enige wat mij in je (fijne) verslag opvalt is vooral een overvloed aan drank ... als dat maar goed komt ... ;-)

  • 15 Juli 2010 - 10:45

    Arenda Vos:

    Hey grote Bo,

    Wat lief dat bordje met het briefje! Dat is leuk wakker worden op de camping. Hoe was je fietstocht want die dag was toch ook echt heel warm! 's Avonds begon het in Deventer in ene te stormen en te onweren. Ik was nog in de stad en moest met het bootje terug naar de camping voor mijn eerste nachtje alleen camperen met onweer en storm....... Spannend wel een beetje maar ik heb mij dapper liggende en klein gehouden in mijn tentje. Zondag ben ik weer terug gefietst naar Utrecht. Heb een mooi weekend gehad en vond het leuk om je te ontmoeten! Heb op je reispagina gelezen dat je over bent gestoken naar Duitsland en wel angst hebt gehad tijdens de stormen....... aaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Hoop dat je het in Duitslang ook mooi hebt en geniet maar dat komt vast wel goed! Bon voyage en tot horens!

    groetjes Arenda

    ps. je mailadres deed het niet, kun je die nog een keertje sturen? Want ik heb nog een paar foto's

  • 16 Juli 2010 - 14:28

    Leen(tje):

    Allerliefste beestje, de mobiele brigade voor onderhoudswerken en verhuizingen is terug thuis! Het appartement van Inge en Arne is nu volledig leeg en wacht in volle schoonheid op de volgende huurder. Het gras in de hof van Jan kon eindelijk worden afgereden nu het een paar keer geregend heeft en de temperaturen een beetje zijn gezakt. Wat is werken in de tuin toch een zalige, ontspannende en rustgevende bezigheid! Je wordt er wel beestig bestoft en vuil van. Maar het was niet alleen maar werken: een avondje op stap geweest met C&A naar 't Neerhof,lekkere salade en aangenaam gezelschap. Gisteren dan naar Gent-Jazz met Axel, Lieve, Annemie, Bokas en Jo. Prachtige muziek van Mariza( Fado, en wat een stem) en Gilberto Gil. Mijn weekje verlof zit erop. Morgen moet ik weer werken. Maar Ik ga eindigen in schoonheid: vanavond naar toneel met Gina en co. Al bij al een verrassend en aangenaam weekje geweest. Het ga je goed, wees voorzichtig...denk aan je bloedjes van kinderen. DZ en KN.

  • 16 Juli 2010 - 22:03

    Reposado:

    ja, bomec, je wuuf was weer niet te houden gisteren. ze zweeft nog van Bokas, niet te verwarren met onze goede vriend Boderek Boatengs. Bokkas was ook op de Lusitanische avond. ik ben eigenlijk blij dat Leentn volgende week weer aan de slag gaat als tewerkgestelde. wars van alle invloeden der priapische vrinden die haar tot ene vliegende circomstantie wilden verleiden.
    X-4 zijn we vanaf.
    MM vertrekt ook, mooie kuis. alhoewel KUIS?
    Van 't fleske zal wel nog eens zijn nummer opvoeren, maar die vlieg gaat neit op, zoude de koo zeggen. Weg ermee. dat hij den Obamase problemen maar gaat oplossen.
    morgen naar een ongelooflijk (slechte veronderstel ik) Madness gaan kijken, eerst nog met twee veertienjarige blagen naar, nog eens, sea life center in Bl'berge. en dan met mijn oude gabber Ribbens swingen. Mijn arts zal weer content zijn. Ik hoop van den uwe hetzelfde. en weet dass die kurriewurst in Berlin am besten smeckt. Jawohl, am Pankow.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 114194

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: