Home ofte thuis - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Home ofte thuis - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Home ofte thuis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

04 Augustus 2010 | België, Gent

Waarde lezers,

Ik heb opgegeven, de pijp aan maarten gegeven, de fietstrip stopgezet!!
Na just 2000 km tof reizen langs grind-, zand- en andere fietspaden, kwam ik in Udbyhoj aan de Randers Fjord plotsklaps tot de vaststelling dat het alleen veloën in Denemarken niet de charmes heeft van het fietsen in meer zuidelijker gelegen landen op deze aardkloot.

Cafés in Deense dorpen moet je zoeken met een vergrootglas. Als je bovendien efkes op adem wilt komen op een terrasje ben je daar absoluut in de verkeerde regio. Kortom: mijn leuze was altijd "het moet leuk blijven", en dat was de laatste dagen niet meer zo.

Bovendien miste is mijn lief en mijn vrienden. Als dát geen bekentenis is....

Dus: fiets achtergelaten op de Randers Fjord Camping in Udbuhoj Nord, om 6u34 de bus genomen naar Randers, daar de trein naar Federici en zo via Padborg, Hamburg, Duisburg en Aachen naar Luik. Daar is Leen me om 23u35 komen opvissen.

En..... volgende week rij ik naar dat onooglijk dorp in Denemarken om mijn fiets én bagage op te vissen! Ik hoor het jullie al vragen: kon die fiets niet mee op de trein? Ja, dat kon, maar dan moest ik wel een week op voorhand een plaatsje reserveren. Ik had voor m'n eigen mezelve al geen zitplaats op de trein tussen Hamburg en Duisburg. Dat was dus ongeveer 4 uur rechtstaan!! Zodoende....

Bovendien heb ik als een compleet uilskuiken mijne gsm ook achtergelaten in Denemarken...

Maar wat is het heerlijk om weer thuis te zijn! Te kunnen genieten van ons heerlijk belgisch klimaat is een opsteker... Hoe lekker zijn de belgische pinten op een belgisch terras! Hoe heerlijk was het om gisteren met mijn liefste lief terug bij de griekse snack de bourgondiër uit te hangen!

Dus lieve mensen, bij dezen wordt deze reis een beteke afgesloten in mineur. Maar ik ben eigenlijk een klein beetje trots op mezelf: ik heb publiekelijk toegegeven dat het ook voor mij soms moeilijk is alleen te zijn....

PS. ALS ER IEMAND GEÏNTERESSEERD IS OM VOLGENDE WEEK MEE TE GAAN NAAR DENEMARKEN: IK VERTREK MAANDAG 9 AUGUSTUS EN KOM TERUG OP 15 OF 16 AUGUSTUS....

Salukes en tot ergens aan de toog.... Bedankt voor de reacties!

Bo



  • 04 Augustus 2010 - 08:54

    Carine:

    Hey Bo'ke,

    Je kan terecht trots op jezelf zijn!
    Weinigen zullen het je na doen...(ik al helemaal niet :-p )
    Welkom terug in het kikkerlandje,geniet van je lief de pinten en het eten!
    Wish I could go with you....maar jammer genoeg zijn de omstandigheden er niet naar.
    Take care and enjoy your life !! xxx

  • 04 Augustus 2010 - 09:02

    Geert Burgemeester:

    Sire Boudewijn,

    Je zit weer op de troon in Belgenland...
    Dat is al even verrassend als de terugkeer van de Leopold destijds.

    Een héél wijze beslissing en je bent toch weer een sportieve prestatie en vooral een ervaring rijker !
    Ik kijk al uit naar uw volgende avontuur in een land vol cafés, restaurantjes en gezellige mensen. Misschien eens een Benelux-ronde plannen ?
    Tot binnekort dan drinken we er ééntje op.
    En nu duimen voor Rosie !!!

    Uw hof(burge)meester

  • 04 Augustus 2010 - 09:29

    Inge:

    welkom terug in ons belgenland. Heerlijk Belgisch klimaat??? Amai, da moe slecht weer geweest zijn ginder in het verre noorden!?

  • 04 Augustus 2010 - 14:43

    Filip T:

    Piep zei de Bo-ze Hamermuis op de trein,
    en hij joeg zijn kat in het Ijzeren Gordijn.

  • 04 Augustus 2010 - 15:27

    Xa4:

    Wel verdorie, en ik ben juist terug uit frankrijk en dacht dus om leuk mee te schrijven met de rest van de vuile bende; ik heb zelfs de reakties nog niet gelezen. Desalniettemin Bo, welkom back!!!!

  • 04 Augustus 2010 - 17:58

    Grietje:

    booooke proficiat met deze weeral eens super prestatie ,,,,,,,,en ik vind het ongelooflijk dat je je land en je liefje mist
    dikke kus en tot gauw eens xxxxxxxxxxxxxxx

  • 10 Augustus 2010 - 20:50

    Leentje:

    Ach, Klein Maar dapper

  • 10 Augustus 2010 - 21:12

    Leentje:

    Ach, Klein Maar Dapper is weer weg! Amper 1 hectische week thuis en het is al weer vertrokken naar Denemarken! Even fiets en bagage ophalen?! Hallo, hij was er deze avond al en was pas vanmorgen vertrokken! Maar de terugkomst zou maar rond 16 augustus zijn! Lading te zwaar of toch nog genieten van het mooie land in comfortabeler omstandigheden . Zit nu wel zonder auto en de goede camera waar de beeldig mooie foto's opstaan van de uitbundig bloeiende Echinopis buotti heeft hij ook mee! Nou ja, dat is nu eenmaal het leven met Bo! Maar mijn planning is wel danig in de war. Heb een nieuwe gemaakt....hoe lang zal die stand houden? On verra! Beestje, als dit toch nog mocht lezen, geniet ervan, het was een fijne, leuke ,onverwachte week! Zie wel wanneer je op je nest toestuikt . Je .... is gespreid. Zoen, ikke

  • 26 Augustus 2010 - 15:38

    Arangé Reposado..:

    treur niet Boldwin,the strong... bedenk Aragorn de drager van het gebroken zwaard! die heeft 80 jaar rondgezworven, zonder&&~~~~|||als je me vat??? zijn lief zat daar maar te kretsen waar het krevelt. geniet v

  • 26 Augustus 2010 - 15:38

    Arangé Reposado..:

    treur niet Boldwin,the strong... bedenk Aragorn de drager van het gebroken zwaard! die heeft 80 jaar rondgezworven, zonder&&~~~~|||als je me vat??? zijn lief zat daar maar te kretsen waar het krevelt. geniet v

  • 26 Augustus 2010 - 15:39

    Reposado:

    ik werd opeens gestopt door de IT waar is de tijd van de bakelieten telefoon bij ons thuis?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 114180

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: