't Restant.... - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu 't Restant.... - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

't Restant....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

26 November 2010 | België, Gent

Ga kort zijn voor het vervolg.

Maandag 25/10
Naar Hluhluwe/Imfolozi Game Reserve voor de afwisseling. Geblokkeerd aan de Black Imfolozi River die gezwind uit zijn oevers is getreden wegens overtollige regen. Zit niks anders op dan een toerke te doen in Hluhluwe. Mij hoor je niet klagen, want het was weer een indrukwekkende drive. 's Avonds aan ons huisje een uitbundige braai.

Dinsdag 26/10
Naar St.Lucia. Kunt daar ook het natuurreservaat induikelen en geloof me: tis hier ook de moeite. Compleet ander landschap: meer dicht beboste duinen die aan de ene kant aan zee grenzen en aan de andere kant in Lake St.Lucia verdwijnen. Opvallend: de witte neushoorns zijn hier veel donkerder dan in Hluhluwe en eerder in Pilanesberg. Verder het ganse gamma antilopen, maar géén elanden. We zijn tot aan Cape Vidal gereden om daar efkes te genieten van een zonneke. Soijtig genoeg heel veel wind, zodat we eerder werden gezandstraald. Toch leuk. En geen schelpen te vinden hier.
Terug 'thuis' nog efkes bij de lokale butcher langsgeweest om een extra grote steak te halen. Kost hier geen geld en zijn super mals. Dus het werd weer braaien....

Woensdag 27/10
De intentie was om een wandeling te maken langs Lake St.Lucia, maar zo ver is het niet gekomen. Zijn gepasseerd in een "traditioneel" Zuludorp. We werden ondergedompeld in de Zulu-cultuur, gingen een Zulu-dokteres bezoeken (behandelt alle kwalen en kwaaltjes met kruiden) en mochten dan ook nog es een Zulu-pak aantrekken.... Fraai hoor!
Om te bekomen nog es binnengewipt in de Braza en weer voortreffelijk gegeten. Hemels!! Dan was het toch efkes tijd om het strand op te zoeken. De maciera....

Donderdag 28/10
Weinig over te zeggen: terugreis naar Jo'burg...
Zijn samen met Arne ietske gaan eten bij een Indiër. Lekkere keuken...

Vrijdag 29/10
Wat genieten van Jo'burg en meer speciaal van de Botanic Garden. We hebben Arne dan - in volle spits - naar het station van de Gautrain gevoerd. Arne vertrekt terug naar België. Wij volgen morgen... De maaltijd 's avonds was nogal sober, maar ik heb me wel nog naar de Bottle Store gerept om een heerlijk flesje wijn te halen. Onze laatste....

Zaterdag 30/10
Tis zover!! Vandaag is het onherroepelijk over. We ontbijten buiten om acht uur onder een stralende zon. Morgen zal het anders wezen... Heb Leen nog nooit zo beteuterd zien zitten aan het ontbijt...
Zal jullie de verdere details besparen, 't was om te huilen.... Eén troost: hoe vlugger we thuis zijn, hoe vlugger we terug kunnen vertrekken...

Hopelijk hebben jullie genoten van onze reisverslagen. Wie fotos wil zien, mag dit altijd vragen. Ik heb een stick met zo'n 1000 fotos....

Tot de volgende!!

• 26 November 2010 - 19:28

Filip T:

Nie blitte. Azu een avetuurke keune z'ulder nie mier afpakke. Moar let op veur diene stik. Veur dadde 't weet eet er ne Zoeloe een uugsken op en edde 'n mes in euwen balg. Alhoewel dat 't formoat van dienen balg in eu veurdiel spreekt. 'k Zoe d'er in elk geval nie veuren in mijn kot blijve.

• 30 November 2010 - 06:25

T van tent. T van 't end.
    Quel enthousiasme pour le rest(aur)ant.
    Al dat schrijven en niets weerkrijgen
    Al dat quiz-inen en niet verdienen.
    Alle aandacht voor nen Duts
    Gelijk ooit voor den Duits.
    Ze moeten 't zelf maar weten
    al voelt het wat bescheten.
    Weg met Kaap de Goede Hoop
    of de pen waarin men kroop.
    Het ijzer niet langer meer gesmeed
    maar straks mastellen smerend heet.
    Zo komt een vijfde week er aan
    van 'we trekken 't ons niet aan.'
    Met de eerste sneeuw een luie geeuw:
    toch bedankt voor de ongeziene leeuw.