WAS nog niet thuis.... - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu WAS nog niet thuis.... - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

WAS nog niet thuis....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

14 Juli 2011 | België, Gent

We gaan door tot het "einde"...

8 juli. Signy-l'Abbaye, 46km..
Korte rit vandaag. Zit verveeld met die kl... schouder. Werkt tegen bij het klimwerk.
Bevoorrading is hier in de streek ook niet zo evident. Tussen Signy en Day wel veel dorpjes, maar die moeten het stellen zonder ook maar enige winkel en/of horecazaak. Wat een leven hier. Ook veel huizen 'a vendre'. Maar tis hier echt veraf van alles. En nog es: wat zijn wij toch verwend. Alles dichtbij, iets vergeten = efkes naar de nachtwinkel...
Gelukkig is het hier goed staan met het tentje op de boerderij 'La Croix-Villière'. Zij hebben de noden van de kampeerders goed begrepen en hebben naast de prachtige accomodatie ook een "winkeltje" waar je toch lekkere dingen te pakken krijgt, zoals de lokaal gestookte cider... En zo wordt een baguette met een stuk camembert een festijn...

9 juli. Day - Grandpré, 35km...
De etappes worden almaar korter. Dedju, had ik maar geluisterd naar Leen (en anderen) om voor ik vertrok naar de dokter te gaan. Maar nee, de stoere willen uithangen! En nu is alle lol eraf. Eigen schuld, dikke bult. Bovendien gaat mijne rug ook nog es protesteren. Had deze ochtend anderhalf uur nodig om mijn tentje op te ruimen. Stel je voor: anderhalf uur!! En toen had ik nog niet ontbeten...
Toch maar op weg en lap, na zo'n 10km net voorbij een steile afdaling in Voncq terug een lekke band... En terug het achterwiel... Berusting en gewoon vervangen hé...

10 juli. Grandpré - Dun-sur-Meuse, 33km.
Voor zo'n afstanden kom ik in Gent niet buiten, maar nu...
Morgen komt Leen me ophalen... Totale opgave....
Mooie, korte tocht langs o.a. Romagne. Is hier een groot Amerikaans oorlogskerkhof waar zo'n 15.000 soldaten liggen begraven uit WO I. Allemaal gesneuveld in de Argonne op het eind van 1918... Toen zijn de Yanks pas komen 'helpen'. Ja, nadat de Europese mogendheden mekaar bijna hadden uitgemoord... Mijn persoonlijke mening daarover: politieke lafheid van de VS. Maar dat zal verkeerd zijn zeker ?!?
Ik was net op tijd in Doulcon - ligt pal tegen Dun-sur-Meuse - om mijn tentje op te zetten vooraleer het begon te regenen. En dat ging zo 2 uur ononderbroken door... Dan weet je pas hoe klein een tentje is.....

11 juli. Doulcon - Montmédy, 29km.
Zóver ben ik nog kunnen rijden alvorens Leen me te pakken kreeg... Wat volgde was een zielige, trieste aftocht....

En hoe is het nu met Bo ?
Gisteren naar de dokter en vandaag naar de echografie.

Resultaat:
Geen fractuurlijnen, wel veel vocht binnen de lange bicepspeesschede en een opgezette supraspinatuspees.

Ik zou nu moeten "genezen" met:
a) Geen al te hoge belasting van mijn arm en
b) door 't slikken van Diclofenac.

Wat mij plezanter lijkt: ik ga daar enen op gaan consumeren - een OrVALLEKE - in 'De Kleine Kunst', een nieuw café hier om de hoek....

Santé jongelui :-) :P

En als alles gunstig evolueert, ga ik mss binnenkort verder met mijn geplande trip.... Hou het in de gaten...

• 14 Juli 2011 - 15:58

Filip T:

Supra: ter aanduiding dat de in het volgende lid genoemde hoedanigheid in zeer grote mate aanwezig is
    Spina: vakjargon voor open rug
    Tus: West-Vlaams voor thuis.
    We wensen u pees en vree en kleine kunstjes met minder kleine Orvallekes, zonder terugvallekes.

• 14 Juli 2011 - 18:14

Xa4:

Ach Bo, misschien de volgende keer zal het beter gaan met je rollator. Soit, je hebt het toch weer geprobeerd, en weinigen van ons kunnen dat zeggen. Zorg goed voor dat vocht in die schede en voor je West-Vlaamse open rug. En drink er maar meer dan één, want disclofenac is ook goed tegen jicht.

• 15 Juli 2011 - 09:35

Rudi:

Zoude nie beter terug gaan werken, dat is minder afzien en past bij je ouderdom.

• 15 Juli 2011 - 12:33

Mieke:

"veel vocht binnen de lange bicepspeesschede en een opgezette supraspinatuspees" : moeilijke woorden ! Voor iets dat hoe dan ook niet deugt !

"Geen al te hoge belasting van mijn arm " : pas dus maar op met dat heffen, Boke ! Maar, wetende dat prediken in de woestijn niet helpt, zeg ik van harte : PROOST ! OP JE GEZONDHEID ! (vooral op die van je bicepspeesschede en supraspinatuspees !)

• 15 Juli 2011 - 13:06

Miekemariamagdalena:

zijt ge goe thuisgekomen vandaag orvalleke, sjans da'k u een simpel colaatje gegeven heb of 't was weeral van datte...