In de regen..... - Reisverslag uit Trèbes, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu In de regen..... - Reisverslag uit Trèbes, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

In de regen.....

Blijf op de hoogte en volg Bo

19 Mei 2017 | Frankrijk, Trèbes

17 mei - Pontorson - Montlieu-la-Garde

Manman, mij overslapen. Alhoewel: is dat mogelijk als je alle tijd van de wereld voor jou hebt?

Gisteren geen al te leuke beleving: de grote vliegendeur van mijne gloednieuwe camper is compleet naar de zak. Wou die dichtdoen en knak… het touwtje, één van, dat de ganse vliegendeur samenhoud is gewoon gebroken. Gevolg: het geheel zakte in mekaar, overal draadjes die hingen te bengelen zonder enig doel, niks meer geleek op een mooie “vliegendeur”… Direct foto’s genomen…. Gevolg: ik kan niet meer met een open deur in m’n "camionette" zitten, de beesten buiten houdend met die vliegendeur. Mankeer voor de rest van de reis toch één van de pluspunten….

Slaagde er toch in om de weg op te gaan om negen uur. Bestemming de buurt van Agen. Maar dat is te ver voor mijn doen, dus wordt wat anders. Wat? We zien wel…

Reisdag is kilometers vreten: 12u Nantes, 13u25 Partenay, 13u55 op de D938 en ’t begint lichtjes te regenen, 14u30 Tumulus de Bougon. Dju, ben hier al eens geweest, samen met Leen. 15u00 op de N10 in Brux, 15u15 tijd voor een dutje, 16u30 Angoulême. Opstopping die me een half uur aan “het staan” brengt… 19u30 na veel omzwervingen langs smalle, trage wegen kom ik in Montlieu-la-Garde. Installeer me op de Camping Municipale en dat kost me 10,33 euro. De enige andere levende ziel op de camping zijn twee oudjes, duidelijk niet-Europeanen…
Verdorie, was bijna vergeten dat het de verjaardag is van Matto… Nog vlug berichtje gestuurd naar Inge, onder het motto 'Beter laat dan nooit… En het blijft maar regenen….

Geen wifi, ik lees nog wat in boek van Jerzy Kosinski, ‘De Geverfde Vogel’. Leuke lectuur is anders…



18 mei – Montlieu-la-Garde - Artigat

Wééral lang geslapen. Waarom zou ik opstaan? Het regent en dat heeft het de ganse nacht gedaan. Regen maakt wel wat herrie op de koepels. Komende nacht als het regent, oordopjes…

Is hier wel een ‘Camping Municipal’, maar het sanitair is netjes én der is warm water. Jezuke, wat doet ne goeie douche toch deugd…

8u55 op weg of zoals men hier placht te zeggen: en route!! Geen goed idee: de camping ligt naast de lagere school en alle kinderen worden met dat klote-weer, het regent nog altijd, hier ook met de auto gebracht. Heel wat gemanoeuvreer later sta ik op de weg waar ik moet zijn, de N10 richting Bordeaux. Tweede slechte keuze in een half uur!! Opstopping rond Bordeaux. En wat voor eentje: begint om 9u25 en om 10u38 ben ik amper 6 (zes) kilometer verder geraakt. En maar regenen!! Klagen over het aanschuiven op de ring van Brussel?? Kom ne keer naar hier…. Bon, ik wens die ellende niemand toe. Ik zit nog een beetje te genieten van de zich ergerende chauffeurs, die constant van rijvak veranderen en na een paar kilometer exact staat waar ze eerder stonden: naast of voor mij… De kneep is: niet veranderen van rijvak en als ’t kan een constante snelheid aanhouden. Ook al valt er een gat. Maar ja, daar storten die ongeduldigaards zich dan in… File: een fenomeen apart, klote, maar veelal door de mens zelf gecreëerd…

Ik was al die vrachtwagens – 2 op 3 voertuigen zijn camions – grondig beu en nam de afrit naar Mont-de Marsan. Toch ook een drukke weg die D834. En alle drukte beu, selecteerde ik Foix, de kortste route. Leuk!! Langs baantjes waar het gras midden de macadam groeide, net breed genoeg voor mijn “camionette” en áls er al een tegenligger langs die godvergeten weggetjes kwam, was het nipt, héél nipt.
En het bleef regenen en nog eens regenen…

Om 17u hield ik het voor bekeken. Sta hier op een camping, even voor Foix, weeral zo’n familiecamping, waar de lokale bevolking er ook enen komt drinken aan de toog. En de patron is de “président” van de ‘Confrerie de Haricot”. Hoofddoel: de cassoulet promoten over de hele wereld en feesten, feesten en nog eens feesten….Er hangt hier een foto met de dames en heren in hun wijde mantels, op hun hoofd een Baskische baret met een rode pompom. Plechtig.

En het blijft maar regenen. Zal de oordopjes al klaarleggen. Ik ga straks een magret eten. En wat wijntjes drinken…..

Niet veel vrolijkheid vandaag, morgen beter.... De regen is voorbij :-)

Foto's kan ik niet overladen van mijn iPhone. Iemand enig idee om dat te verhelpen?



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 114082

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: