Fietsen.... - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Fietsen.... - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Fietsen....

Door: Bo

Blijf op de hoogte en volg Bo

28 Mei 2017 | Spanje, Peñíscola

Dag 16 – 28 mei 2017 – Rustdag in Peñiscola.

Héééééééééééééél lang geslapen. Tot tien na acht. Mijn anti-muggentoestelletje heeft gewerkt. Blijkbaar. Douchke, ontbijt, Charel klaarmaken en op weg. Is verdorie al 10 uur… Is geen stralend blauwe lucht, maar de temperatuur is zalig.

Zal een kort verhaaltje zijn. Ik fiets langs kleine baantjes naar Benicarlo. Toch wel wat mooie gebouwen in de stad. En een indrukwekkende kerk. Denk dat er een of ander communiefeest is, want kinderen opgezet als jonge trouwers paraderen tussen hun al even opgetaterde ouders door de straten. Vraag me af wat met al die duur betaalde kleren achteraf gebeurd. In de kast, in een luchtledig getrokken zak, voor de ‘volgende’? Zet me op een bankje en bekijk mensjes….

Rij verder naar Vinaròs. Onderweg passeer ik een vijftal mensen die net een paar uur rommel hebben geraapt van het strand. Zij hebben alles uitgestald onder een spandoek “Hou de Middellandse Zee proper”…

Er wordt hier veel aan groententeelt gedaan. Salades in alle kleuren staan onder de hete zon, klaar om geplukt te worden. Hele velden artisjokken staan in bloei. De artisjok is een distel en bloeit dus ook met grote, purperen bloemen. En aangezien de distel mijn favoriete bloem is… Dat laten bloeien is om zaad te hebben voor volgende aanplant.

In Vinaròs hou ik het voor bekeken en keer terug. Rij langs de dijk, een aaneenschakeling van hotels en restaurants, terug tot in de haven van Peñiscola. Is hier rustig én kleurrijk. Bovendien zit de zon aan de goeie kant om de oude stad op foto vast te leggen.

Ik rij terug naar de camping, heb weer 45 km op de teller en ga voor de rest van de dag chillen…. Bakje aardbeien en wat platte perziken naast mij. Een goeie GT en genieten maar.. Olé.

En kan nu geen foto’s meer op facebook zetten…. Strange, very strange….

• 28 Mei 2017 - 19:48

Leen:

Je mag het ook wel eens rustig houden! Moet niet altijd presteren! Geniet er maar van! Zoen!

• 28 Mei 2017 - 20:30

Annemie:

Bo, niet alleen jouw fietservaring groeit met elke tocht die je onderneemt ! Ook je schrijfvaardigheid gaat er zienderogen op vooruit ! Je schrijft duidelijk met plezier ! En, wees gerust, je lezers zijn even enthousiast !
    Nog veel leuke avonturen, op 2 of op 4 wielen, maakt niet uit ! Geniet !

• 29 Mei 2017 - 10:51

Xavier:

Hoi Bo,

Da's toch wel wat leesvoer als je een paar dagen de verhalen n iet gelezen hebt, maar het geeft een goed idee van je reis.
    Ik wist zelfs niet dat je een zus had. Tof voor jou dat het contact hernieuwd is! Ondertussen hebben we hier ook tropische temperaturen en zijn we in blijde verwachting van wat onweer. Het ga je goed!