Oesters, mosselen en veel zon.... - Reisverslag uit Pontorson, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Oesters, mosselen en veel zon.... - Reisverslag uit Pontorson, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Oesters, mosselen en veel zon....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

07 September 2009 | Frankrijk, Pontorson

Geachte burgervader, schepenen en andere plebejers,

Het is ons een waar genoegen vanuit het met veel zon overgoten Pontorson te kunnen melden, dat wij, Bo-os-aardige madam en Bo-zelve, zich formidastisch goe voelen. Het consumeren van oesters en mosselen zal daar wel niet vreemd aan zijn, aangezien het al ontelbare keren werd bewezen dat deze schaalbeestjes de mens een verschrikkleijke bo-ost kunnen geven op geestelijk en fysisch vlak. Hersencellen gaan beter functioneren en ei- en zaadcellen worden aktiever. Wat op onze leeftijd wel niet onmiddellijk zicht-en tastbaar wordt, maar dat is een zorg voor veel later.

Nu terzake. We zijn zoals jullie allemaal wel weten, samen op reis. En wel naar het zonnige Frankrijk. Ik werd er nog efkes op attent gemaakt dat het in Italië nog altijd en immer meer dan 35° graden is, maar ik kan berichtgeefster dezer informatie met veel plezier melden dat het hier niet veraf deze temperaturen schommelt. En ik durf het spel eerlijk te spelen: het moet voor ons absoluut niet elke dag zo heet uit de pan swingen, dat zou zeker geen goed doen aan de oesterteelt, waar wij zo kunnen van genieten. Ook wil ik er op wijzen dat algen ook niet zo enthousiast reageren op hoge temperaturen en wasmiddelen die vrijelijk in zee worden geloosd. Met andere woorden: dan gaat het stinken!!!

Nogmaals terzake. In deze negorij, want meer kan ik niet zeggen over Pontorson, valt helemaal niets te beleven. Vandaar mijn woordkeuze: zwart gat. Maar als uitvalsbasis voor leuke wandelingen in de baai van Mont St. Michel, krijgt het meedere *****. En vandaag hebben we een wandeling gemaakt van zo'n 20km. Eén negatief puntje, een detailke: wreed veel muggen!! En zij vonden Leen smakelijker dan mij, want haar benen, armen en schouders leken op een kasseibaan uit Parijs-Roubaix. Waar ik maar mee wil zeggen: muggen worden aangetrokken door madams.

Na de wandeling hadden we zoals te verwachten was, verschrikkelijke dorst, die we achtereenvolgens met een halve liter water, een 1664 en een fles cider hebben proberen te stillen. Tevergeefs!! Want tussen de 1664 en de fles cider zaten ook nog es 12 oesters en die hebben duidelijk onze dorst nog aangewakkerd. Vandaar dat we ons nog maar es 2kg mossels hebben gekocht en deze hebben doorgespoeld met ..... een fles cider. Waarmee ik direct wil inpikken bij de vraag van Rosie: buiten wandelen doen we NIKS anders dan eten en drinken. Leen vond namelijk dat ik te mager werd....

Morgen gaan we zuidelijker. Naar de Gers ofte de Dordogne. En volgens de weerberichten is het daar nog warmer.... En de specialiteit aldaar schijnt foie gras, magret de canard en andere van dat beest afkomstige onderdelen te zijn....

Dus wij gaan WEER ETEN en DRINKEN. JOEPIE!!!!!

Ons aller strijdkreet nooit verloochenend, groeten wij jullie allen met een welgemeend

GEEF GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

  • 07 September 2009 - 18:56

    Filip T:

    Dan maar niet over snotkegels, kranige drupneuzen op de Nez de Jo Boer of de avontuurlijke onderneming van het lezen van geen boek.

  • 07 September 2009 - 19:38

    Grietje:

    zullen wij hier wel een boterhammeke eten mee confituur ,,,,,,,,,,,,,,,,, laat ze jullie smaken

  • 08 September 2009 - 07:05

    Van 't Fleske:

    Merci Bo-man en Bo-madam. Merci zulle. Wij zitten hier opgesloten en dan kunnen we op uw blogske lezen over :
    goed weer, drank, heet uit te pan swingende ei- en zaadcellen, ½ liter water, een zwart gat dat lijkt op de kasseibanen van uit Parijs-Roubaix ???, 30°, en fles cider, oesterteelt, 1664 (van ‘t fleske) , leuke wandelingen met muggen, 12 kilo oesters en 2 mosselen, nog een fles cider, genieten, nog cider en cider en cider….(als ik het nog eens nalees zie ik één ½ liter water ? Klopt dat ? Was er iemand die zich moest wassen toch ?);
    en nu op naar de foie gras, magret de canard enz…
    Merci Bo-man en Bo-madam. Merci zulle. Wij zitten hier opgesloten en dan kunnen we op uw blogske lezen over jullie verdere vreetvakantie …doe zo voort ;-)

  • 08 September 2009 - 16:59

    Ilip:

    An ' Leske ee elijk. Ankewel oman en owoman o ry. Ij itten ier opgesloten en ijlie uipen en reten. Okbrood et onfituur, osselen, otteletten, oesters en Estien Ieren Estig uit ' lesken uteren. Ijn en Alvados rinken en aarna eeral: as even at et tinkt uren in e ind. At is even elijk Od in Rankrijk. Elijk eeft ' Lesken: oe o oort. Indbuilen en ooghangers rinke ook iever ier of ater.

  • 08 September 2009 - 17:06

    Ilip:

    Osie il at ik et in tukskes chrijf. Osie an iet rinten omdat aar atterijen oeten opladen.
    Aarom it og: rettige reetvakantie O en Een.

  • 08 September 2009 - 17:07

    Ilip:

    En uipt ulder een een af.

  • 09 September 2009 - 07:10

    Axelieve:

    Leen, content dat ze passen. zorg dat ze ook op het einde van de reis nog passen. nog veel leute

  • 09 September 2009 - 07:30

    Rosie:

    Al over een schoon wandeling gelezen.
    Maar pas op, jaja de redactie.be : "Vrouw van rots geblazen na huwelijksaanzoek vriend".
    Leentje, loop dus altijd ver van de randen want ziet dat Bo door al dat natuurlijk schoon in vervoering geraakt ...
    Ilip, het is zeer fijn dat je je aanpast aan mij (ik kan je weer vloeiend lezen)en zoals het oude gezegde zegt "beter één opgeladen pilleke in de hand dan tien aan de kant".

  • 09 September 2009 - 07:36

    Van 't Fleske:

    ‘t Was een schoon duel vrijdag. De beste heeft gewonnen en ik ben net van mijn kater verlost. Eindelijk.
    Zeg FlipTi, vaag eens uw gat aan Rosie haar gezaag om in stukskes te schrijven en schrijf maar terug voluit. Al da gedoe over een printer die niet kan gebruikt worden omdat ze anders de batterijen voor haar Tarzan niet kan opladen.. Dat ze leert lezen op haar scherm gelijk iedereen zeg. En dat ze molen op haar dak zet om die Tarzan op te winden.

  • 09 September 2009 - 10:30

    Ilip:

    Ij alf ij.

  • 09 September 2009 - 10:32

    Van 't Fleske:

    Hoezo een half ei ???

  • 09 September 2009 - 11:25

    Filip T:

    (G)ij (k)alf (g)ij. Ik citeer den Bo zelve: 'ei-en zaadcellen worden aktiever door oesters (vandaar: oestrogeen). Wat op onze leeftijd wel niet onmiddellijk zicht-en tastbaar wordt.' Ei, half ei, geen ei. Windei, alleen maar snot op de wangen. Maar als ik het allemaal ga moeten beginnen uitleggen, krijg ik weer op mijn kop van Rosie.

  • 09 September 2009 - 11:51

    Van 't Fleske:

    Zeg weet wat da ge wilt hé. Eerst een ei, dan een kalf... Ge moet gij mij niet alles uitleggen, maar ge moet u ook niet laten beinvloeden door Bella. Zij speelt met uw voeten. Ik nie...

  • 09 September 2009 - 12:26

    Ilip:

    Acht aar!

  • 09 September 2009 - 12:42

    Van 't Fleske:

    'k Wacht, en wacht, n acht, cht, ht, t, .....
    't Zo missie rappe gaa al g d laatst lette weglaa. Kweetni h, 't i maa ee gedach h.

  • 09 September 2009 - 12:43

    Van 't Fleske:

    Di missie moes misschie zij, maa da add a begrep nie waa !?

  • 09 September 2009 - 12:49

    Filip T:

    Missiaters, zijn dat dan geflipte missiepaters?

  • 09 September 2009 - 17:31

    Rosie:

    Hij noemt niet Tarzan maar Cheetah, want stel je voor dat je telkenmale de kreet van die man moet horen bij de opstart.

  • 09 September 2009 - 17:43

    Rosie:

    Trouwens, ik zàlf Filip zijn voeten, ik speel er niet mee, meneer de flessenman. En als ge dat ook wilt dan moet ge eerst langs Maria Magdalena met de lange oogleden om ze te laten wassen.
    Nu ga ik verder lezen in de avonturen van Jommeke en de Muziekale Bella. Dwz. terug naar het avontuur, de schoonheid, de heldere, korte slagzinnen, ..... ipv...

  • 09 September 2009 - 20:37

    Ward De Bever:

    waarom niet terug naar het schone reisverslag der boëten en Leëneten? Ward De Bever zegt: onze Vlamingen moeten de cultuur ( met grote K) verspreiden over deze wereldkloot.(geel-zwarte boek vers 23:8) Nu hebben we 102 punten, als't niet meer is ter wereld waar we Vlaanderen promoten. Wakostanie?
    Leve Bo en Leen die ons Vlaanderen (en ik hoop ook een beetje België) uitstralen bij onze zuiderburen. Door gezonde kost en drank als dagelijks dieet te nemen.
    Das pas promotie. Weg met de zelfpattatsupporterende hollander of de zelfverklaarde Beierenfan
    Leve Bo! Leve Leen!
    zij verdienen de subsidie die nu in handen van malversanten in Nieuw Amsterdam terecht komt.
    Ons vlaanderland (en ik hoop ook een beetje België) verdien(en) beter
    uw dienaar Beert Gourgois

  • 09 September 2009 - 22:45

    Filip T:

    Na NA: AA

  • 09 September 2009 - 22:59

    Ilip:

    Oor o.a. Osie: AA's
    zijn een bepaalde soort expressieve, in felle kleuren beschilderde, manshoge vrouwenbeelden, die werden gecreëerd door de Franse kunstschilder en beeldhouwer Niki de Saint Phalle. De eerste Nana maakte zij in 1965, exact 301 jaar nadat Jérôme Hatt in Kronenbourg een biertje brouwde.
    A ood ear or eer.

  • 09 September 2009 - 23:03

    Ilip:

    En och eef ik raag in een Laams Uis omdat er efoefeld an orden.

  • 10 September 2009 - 07:18

    Axel:

    :) ;) )

  • 10 September 2009 - 12:28

    Rosie:

    aan Cultuur gedaan en Nana opgezocht. Manne, er is er een héle grote en daar kun je hélemààl in.

  • 10 September 2009 - 12:57

    Rosie:

    En, wat vinden jullie van Louise Bourgeois met haar Filette onder de arm?

  • 10 September 2009 - 15:25

    Ilip:

    Linkt als ilet ur in loedhete teelpan an leine urgemeester. An-an omgekeerd is ook euk op een olfijn. Eide unstenaressen ijn rasse ames in een annenwereld ol lechte apas. Als annen rouwen embèteren, orden et eksen die allussen an estig entimeter in rons aken. Et ware allen. Een ik als apen. Alsof unst oodoo is eworden. Aders zijn aders en oeten estraft orden. Aar pinnencollectie is ook niet is. Maar eer ooi is aar eeldhouwwerk 'Eye to Eye'. Omelet of oerei. Ourgois raagt raag assen uit apenbont. Eide ames ijn et egenbeeld van de oeien in Panje. Aar eten eksen raag tierenkloten.
    Iki ain't alle ing ood op wee en windig ei in et aar wee uizend wee. Als at een oeval is...

  • 10 September 2009 - 15:40

    Ilip T:

    Owee, als ovenstaande oor een oorsteen an, oet ik iet anger in tukskes chrijven.

  • 10 September 2009 - 16:40

    Axel:

    haak af. niet geestig meer

  • 10 September 2009 - 16:47

    Rosie:

    Ilip, je hoeft niet meer in stukskes te schrijven, het gaat te ver want Axel begint nu in smileys te schrijven.

  • 10 September 2009 - 16:51

    Rosie:

    En terwijl ik dit laatste berichtje schreef moet Axel zijn laatste boodschap verschenen zijn

  • 10 September 2009 - 21:54

    Filip T:

    Ook E.

  • 11 September 2009 - 15:54

    Filip T:

    Voor wie terug wil inhaken en waarbij anderen weer zullen moeten afhaken.

    Na NA: AA. Dat sloeg op de tussenkomst van een herrezen burgemeester die na zijn niet alcoholische biertjes onder de naam Ward de Bever terug inhaakte maar ondertekende met Beert Gourgois. Vandaar de verwijzing naar de anonieme alcoholisten, het clubje dat zich onledig houdt op deze blog, waarbij de een al meer hermetische onzin uitkraamt dan de ander, de wisselende gemoedsstemmingen kenmerkend zijn, het begripsvermogen ups en downs kent en het verband met de reis van Bo en Leen soms ver te zoeken is.
    Bij de AA kom je ook terecht door de beginmedeklinkers in Na NA weg te laten. Daar kan ik zelf niets aan doen. Het is gewoon zo.
    Na NA roept dan weer die imposante vrouwenfiguren (de wereldberoemde nana's) op van de op elfjarige leeftijd door haar vader seksueel misbruikte en op 22 mei 2002 overleden Niki de Saint Phalle, wiens naam Rosie inspireerde om op zoek te gaan naar andere beeldende kunstenaressen die de fallus niet schuwen. Om zich zonder batterijen te kunnen behelpen en via de schuilnaam van onze kleine burgemeester, moet ze googelend bij Louise Bourgois zijn terechtgekomen. Dat kranige oudje heeft zich laten fotograferen in een jas van apenbont en met haar in brons gegoten penis van zestig centimeter en loodzware ballen onder de arm. Dat kunstwerk staat bekend onder de naam Filette, die dan weer gelijkenissen vertoont met Filip T. Ook Rosie is onderworpen aan de wet van het toeval in woordbeelden.

    'En, wat vinden jullie van Louise Bourgeois met haar Filette onder de arm?' klonk de vraag van een duidelijk opgewonden Rosie die haar genot met ons wou delen. In plaats van af te haken, was ik zo beleefd om tot nu toe als enige haar vraag te beantwoorden. Regel één van de AA zegt dat we er zijn om elkaar te helpen. Regel twee luidt: haak nooit af, neem liever zelf het initiatief over als een clubgenoot hervalt.

    Wat ik vond van Louise Bourgeois met haar Filette onder de arm?
    Dat die zin me in de oren klonk als de kleine burgemeester (Gourgois) die een filet pur bakt in zijn steelpan. Die 'pan van' Geert bracht ons zonder medeklinkers en achterstevoren terug bij de nana's waarvan Rosie er eentje zag waar de Tarzannen onder ons helemaal kunnen in opgaan. Om haar nogal seksueel gefixeerde blik op het leven en de kunst te verruimen, was ik zo vriendelijk haar te wijzen op het bestaan van een vrolijke nana-figuur die bovenop een kleurrijke dolfijn prijkt. Schoonheid moet je kunnen delen, desnoods vierendelen.
    Beide kunstenaressen worden geprezen als ‘krasse dames in een mannenwereld’ vol slechte papa's. Louise wordt zoals de meeste feministen al eens vergeleken met een heks die van kunst een soort voodoo maakt. Haar Filette beeldt de pik als wapen uit. ‘Ik als apen’ hebben vrouwen dan ook meteen begrepen, maar doet de mannetjes steigeren.
    In het geval van Niki waren vaders daders die moeten gestraft worden. ‘Aders aders’ mocht ik toch niet laten liggen? Wie de naam Louise Bourgois niet direct iets zegt, wou ik helpen door te verwijzen naar haar reuzenspinnencollectie waarmee ze de laatste tijd in de belangstelling staat. Haar marmeren beeldhouwwerk van toch weer ithyfallische spookfiguurtjes vind ik mooi en luistert naar de naam Eye tot Eye, wat dan weer perfect aansloot op het Normandische ei-thema dat door de kleine burgemeester werd aangebracht tijdens de ronde van Frankrijk van Bo.
    Zo zie je maar dat de verleiding soms groot is om van het gastronomische grondthema af te dwalen, maar dat ik mijn uiterste best doe om elke kans aan te grijpen er terug naar te keren. Daarom kon ook het koe-motief niet uitblijven. Aangezien Louise en Niki zwarte raven genoemd worden in een door mannen overheerste kunstwereld, zag ik hen als tegenbeeld van de Spaanse runderen, waar het de stier is die het in de arena moet ontgelden in een door koeien overheerst landschap. Daar lusten heksen graag stierenkloten, was een niet voor de hand liggende associatie waarbij ik mijn fantasie een iets te vrije loop liet, waarvoor mijn excuses.
    Sterven op 22 mei 2002 moet even leuk zijn als op een andere dag, maar ik vond het een prettig toeval qua getallen- en eisymboliek.

    Zijn er nog vragen?
    Wat er nu nog rechtstaat van de poëzie?
    Of je een tekst hetzelfde kunt aandoen als slechte vader aan je elfjarige dochter?
    Of uitleggen een peetjes tekenen kunst is?
    Of er nu gewoon weer scheten mogen gelaten worden?
    Vraag het aan Axel.

  • 12 September 2009 - 09:00

    De Moraalridder:

    Besten,
    kom ik hier gewoon eens zien op de site "waarbenjij" en wat zien ik??? Een stel idioten die klaarblijkelijk misbruik maken van deze vorm van communicatie tussen wereldreizigers en andere trekkers. Is ongehoord! Zie me bij dezen genoodzaakt een klacht in te dienen bij de webmaster. Gegroet en ga ulderen zever elders verspreiden!!

  • 12 September 2009 - 09:18

    Heilige Graal:

    Wel, waar ben jij?

  • 12 September 2009 - 17:42

    Ax:

    ;) :) /) ,) ...

  • 12 September 2009 - 17:46

    Ilip:

    baaie dankie voor die bloeme, zweefteef,
    Breyten Breytenbach

  • 12 September 2009 - 17:48

    Axle:

    zijn geen bloemen onnozelaar maar smeiliez
    Axl het ongelukkig pioentje

  • 12 September 2009 - 23:40

    Filip T:

    Voor wie nog volgen zou willen: die Ilip van zes uur geleden was ik niet. Zeveren over de schreef is mij niet vreemd, maar onder de naam van een ander beginnen zeveren, getuigt van uiterst korte beentjes.

  • 13 September 2009 - 08:13

    Joris De Langhe:

    Sorry, maar nu weten mijn vriendin en ik het echt niet meer.

  • 13 September 2009 - 09:02

    Eddy Delanghe:

    Als onze oudste mag, dan mag ik ook weer.

  • 13 September 2009 - 09:04

    Claude Péter:

    Als het zo zit:
    Een gymnasiaste te Epen
    Heeft het deelwoord nooit goed begrepen.
    Ze vroeg na de daad,
    haar mond nog vol zaad:
    'Heb ik u nu gepijpt of gepepen?'

  • 13 September 2009 - 09:07

    Rosie:

    zelfs mijne Tarzoon moet nu afhaken

  • 13 September 2009 - 09:10

    Reine Claude:

    Toet toet zei de trein en de statie vertrok. Die zweefteef ben ik.

  • 13 September 2009 - 09:16

    Van 't Fleske:

    Het is niet van mijn gewoonte om te zeveren buiten mijn werkuren, want in 't weekend ben 'k ne kettingkater. Maar nu gaat het er hier wel o-ver. 't Blogske van Bo-man en Bo-madam kan nooit bedoeld zijn om al die windeiers hunne zever te moeten lezen. Doe gulder zo maar voort, maar ik geef het op.

  • 13 September 2009 - 09:17

    Gina:

    En ik ga nog liever het wereldrecord paalrijden op een Vespa breken.

  • 13 September 2009 - 09:20

    De Toeristen:

    Wij wensen uilie allemaal vanuit het broeierige Dordogne een ganzenlever, veel jeuk en korte beentjes.

  • 13 September 2009 - 09:22

    A4:

    Bij dezen weiger ik halsstarrig om ook maar één medeklinker af te staan. Bon voyage et le vent derrière.

  • 13 September 2009 - 09:24

    Lieveaxel:

    Wie het schoentje past, trekke het aan. Van al de rest, Bo en Leen, trek het jullie niet aan.

  • 13 September 2009 - 09:26

    Bometdehamer:

    Is dat hier het begin van de bieropstand of zijn jullie allemaal naar de vroegmis geweest?

  • 13 September 2009 - 09:28

    Filip T:

    De kroegmis

  • 13 September 2009 - 09:29

    Kabouter Prot:

    Mijn korte beentjes en mijne printer laten het nu ook al afweten.

  • 13 September 2009 - 09:31

    Ax:

    Hak, hak, hak.

  • 13 September 2009 - 09:35

    De Moraalridder:

    Hack, hack, hack is hier meer van toepassing.

  • 13 September 2009 - 09:36

    Medicalfacts:

    Hoax was het woord.

  • 13 September 2009 - 09:43

    Ilip:

    Oax och?

  • 13 September 2009 - 09:44

    Filip T:

    Dat was ik weer niet.

  • 13 September 2009 - 09:45

    Dieter Von Daxenburg:

    William Blake heeft het al lang geleden gezegd: 'De aarde schuilt in een korrel zand, het heelal in een bloemblad puur, de oneindigheid in de palm van uw hand en de eeuwigheid in een uur.'


  • 13 September 2009 - 09:46

    Axel Witzbauch:

    Asjemenou, teringlijers

  • 13 September 2009 - 09:47

    Jan Van Belle:

    Mo vent toch.

  • 13 September 2009 - 09:49

    Bo:

    Wie heeft er hier aan de gaaaaaaaaaazzzzzzzzz gezeten?

  • 13 September 2009 - 09:50

    Flatulentje:

    Den dikke en den dunne zaten op de trap, de dikke liet een scheet, en de dunnen viel eraf.

  • 13 September 2009 - 10:00

    Axel:

    Gelieve jullie allemaal naar de chatroom te begeven en de serieuze trekkers met rust te laten.

  • 13 September 2009 - 10:53

    Ward De Bever:

    Wat Walsch is, vals is. Den Blauwvoet is gedesoriënteerd en nestelt zich in de witteboordcriminaliteit in den vreemde. Stem daarom massaal op 09, het magazine dat ons uit deze impasse kan redden en kom voor een gezellig chat met z'n allen naar de Waaistraat overgewaaid.
    Uw teerbeminde bourgoisplicht.

  • 13 September 2009 - 10:54

    Mr. Den Uil:

    Snaveltjes toe.

  • 13 September 2009 - 10:59

    Rosie:

    Zelfs een virtueel huis is niet meer veilig voor mijn ontploffingsgevaar.

  • 13 September 2009 - 12:18

    Mariamagdalena:

    Nu hangen mijn eksterogen op mijn tenen.

  • 13 September 2009 - 12:20

    Van 't Fleske:

    Dan hebt ge uw eigen wereldrecord ooghangen gebroken. Proficiat, voetveeg.

  • 13 September 2009 - 12:24

    Tilip F:

    Freitag frosselen mit mieten bei Artekop von Javelde.

  • 13 September 2009 - 12:30

    Rosie:

    En ieder zijn nana.

  • 13 September 2009 - 12:30

    De Toeristen:

    Dada.

  • 13 September 2009 - 13:48

    De échte Rosie:

    Terwijl ik aan het kuisen ben zit men zomaar, in mijn naam te praten, zeg. Het is niet omdat ik gebukt zit dat da kan hé.
    Virtueel ontplofingsgevaar ? Wat weet gij daar nu van want er was deze week wéér reeel ontploffingsgevaar, mijnen boiler bleef branden ook al was de waterkraan al dichtgedraaid.
    En mijnen trouwen tarzoon heeft het nog nooit laten afweten, zèg.
    Toen mijn vorig huis ontploftte was dat het enige dat nog rechtop stond.

  • 13 September 2009 - 17:44

    Spaghetti:

    Inderdaad heb weer calsium ingeslaan gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaazzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

  • 14 September 2009 - 06:20

    Miekemariamagdalena:

    Welke idee oot loch nest in onder mijn naam? jezus nog aan toe

  • 14 September 2009 - 08:02

    Axel:

    sinds ik afhaakte is dit mijn eerste bericht gelieve dus ook mijn naam niet meer ijdel te gebruiken

  • 14 September 2009 - 08:24

    Van 't Fleske:

    Ik hou kik nergens mee op. en stopt met in mijn naam te schrijven. Oetlul.

  • 14 September 2009 - 14:58

    Claude Péter:

    Als het zo zit hoor je niet meer van mij ook. Ik dacht dat jullie tegen een grapje konden.

  • 14 September 2009 - 16:56

    Filip T:

    Claude, je hebt je naam echt niet gestolen. Dat zal dan ook het enige zijn. Een grap is iets vermakelijks, een aardigheidje of een geestig gezegde (zie Van Dale). Jij werkt alleen maar op je naamgenoten.
    Al weet ik niet meer tot wie ik me richt (liefst wel nog tot de reizigers in Frankrijk): dit is mijn eerste tussenkomst sinds Péter, of wie dan ook, mijn Ilip en Filip T misbruikte na mijn pseudokunstzinnig exposé over de nana’s en de Filette van Rosie.
    Intussen vraag ik me af hoe lang dit al aan de gang is. In het Institut für halb Verrückten in Karlsruhe werd in 1938 al een vrouw ontdekt met dertien persoonlijkheden. Intussen zijn er al gevallen bekend met meer dan duizend identiteiten. Dus Claude, facebook is daarop voorzien: je kunt duizenden vrienden met jezelf maken. Of misschien toch beter hamerslingeren?

  • 14 September 2009 - 19:15

    De Echte Bo:

    besten, genoeg reacties op dit "reisverslag" vanuit Pontorson. Over naar het volgende....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Pontorson

Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 114249

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: