Het gat - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Het gat - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Het gat

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

29 September 2009 | België, Gent

Beste mensen,

volgens den Axl is mijn naam "Van DeWestoijne" maar bij dezen wil ik toch efkes duidelijk maken dat het VAN DE WOESTYNE is. Comprendre??

Anderzijds moet ik dees persoon van harte danken om in het PRVT, het vroegere beruchte en zéér besproken K13 (vraag da maar aan Patrick R), alvast een plaatseke te reserveren voor een "man met een gat". Waar dat laatste niet staat om mijn gedurende vele kilometers geteisterd onderste deel van de rug zo lyrisch te beschreven.

Als er bij mij al een "Gat" zou kunnen zijn (gat = waar Van Dale liefst 4 kolommen over lult in het gelijkaardig woordenboek) slaat het hier op de gaten die ik in de paar dagen dat ik thuis ben, al ben tegengekomen in Vlaanderens wegen. Het is niet gewoon meer! Terwijl het plebs zich stoetsgewijs met vervuilende auto's voortbeweegt op geasfalteerde wegen, kunnen personen, die direct gehoor geven aan de oproep van onze minister van gezondheid en ander welzijn om meer te gaan bewegen, zich gaan voortbewegen op iets wat een fietspad moet voorstellen en uiteindelijk een aaneenschakeling blijkt te zijn van "gaten". Oef.

Benevens de roep om goedkope pinten en meer oesters, zie ik hier dan ook een reden om uit protest daar te gaan rijden met de velo waar het nog behoorlijk vlak is, t.t.z. op de weg bestemd voor auto's.

Bij dezen wil ik wel vragen een steunfonds op te richten, om personen die zich geroepen voelen dit voorbeeld te volgen, voldoende financieel te kunnen steunen om de hun opgelegde en zeker aankomende boetes en processen te helpen betalen.

Voor Rosies, Miekes en andere liefde- en begripvolle madams: één boodschap. Wij zullen ullie graag zien komen in de Nieuwewandeling....

PS. Ik wil natuurlijk altijd gewoon een pint gaan pakken hé!....

Voilà, spijs voor reacties mijn gedacht! Laat ze komen en GEEEEEEEEEEFFF GAAAAAAAAAAZZZZZZZZ! (hier natuurlijk figuurlijk bedoeld)




  • 29 September 2009 - 18:21

    Miekemariamagdalena:

    ja, just thuis met de velo, enen die niet gezien had dat het groen was voor mij, gelukkig weet ik mijn rem staan. De volgenden die vindt dat wanneer hij 120 rijdt waar hij maar dertig mag moet toeteren naar mij omdat ik oversteek met mijn fietske, daarna, de flikken gezien aan de watersportbaan, die het verkeer in het gedrang brachten met zwaailichten om hun liefkes te kunnen omhelzen. Ik doe mee in het protest en sluit mij aan bij de bende van de gatten!

  • 29 September 2009 - 18:22

    Miekemariamagdalena:

    ps: Welkom thuis hé :-)

  • 29 September 2009 - 21:14

    Filip T:

    Rosie heeft iets waarmee het spreekwoordelijke kan gevuld worden.

  • 30 September 2009 - 08:06

    Miekemariamagdalena:

    Met Tarazan van liaan naar liaan vliegen zou waarschijnlijk in deze tijden veiliger zijn ja. Heb het begrepen meneer T

  • 30 September 2009 - 08:10

    Miekemariamagdalena:

    Alhoewel 't wordt winter, zo'n zeemvelleke lijkt mij nogal fris

  • 30 September 2009 - 08:58

    Filip T:

    Maak dat een koersbroek wijs.

  • 30 September 2009 - 09:01

    Filip T:

    En zeg maar gewoon T tegen een T.

  • 30 September 2009 - 09:02

    Filip T:

    We zeggen toch ook niet X tegen een rond punt?

  • 30 September 2009 - 10:53

    Van 't Fleske:

    Waar gaat de volgende naartoe ????
    En wanneer ???
    En voor hoelang ??
    En met wie ?
    De volgende reis hé bedoel ik.

  • 30 September 2009 - 11:37

    Den Bo:

    @ de fles ==> volgende reis? g' hebt me nog nie gezien en ge vraagt al wanneer ik terug weg ben!? Proper fleske zijde gij :-)
    @ miekemariamagdalena, voortaan gewoon MMM ==> een zeemvelleke is aangenaam aan 't poepke bij warme en koude ritten, om het even waar. En is bovendien een goeie bumper om gaten op te vangen. Maar dan wel een échte zeem hé! Anders kun je inderdaad beter kiezen voor de liaanweg.
    @ T ==> de tarzan van R zou eerder op 380V moeten werken om alleen maar de gaten in mijn straatje op te vullen, dus andere suggesties zijn welkom.

  • 30 September 2009 - 12:12

    Filip T:

    Dan hebben we het gat in de markt gevonden: voor het zwaardere werk een tarzan met een driehoekschakelaar in een bekleding van gelooid koeienvel naar een ontwerp van het meisje van O die alle ronde punten fietsveiliger zal maken in een megaproject dat we De Dulle Griet zullen noemen en waarover de Gentenaars naar Antwerps model in een referendum zullen mogen kiezen tussen dat of een straatbeeld met supergrote gaten die dan tunnels genoemd worden.

  • 30 September 2009 - 12:57

    Rosie:

    trouwens, waar is mijnen Tarzan ? Bo, hij is toch langsgeweest in de jeugdherberg alvanwaar hij mee zou rijden met jullie, .... Leen ???

    Fietsen ? Ik moet om de maand nieuwe remblokjes steken door al die klootzakken met hunnen heilige voituur, en ik ben er sterk over aan het denken om mij een sportbeha te kopen voor al die putten; dus nog een lid van de bende bij.
    Als vegetariërster ben ik in het voordeel en leg een rauwe biefstuk, naar voorbeeld van mijn idool, den Eddy, in de broek (sappig, zacht,...)

    Tarzan op 380 V én een driehoekschakelaar,gehuldin koeieve, mannekes, ik ben dan misschien van Limburg en kan wel eens een duwtje gebruiken maar dat gaat mich toch te ver hoor.

    O ! Het ging over de wegenwerken !
    Ja dan, zeg, mag ik reclame maken met die "dulle griet" ?
    MMM mag ook meedoen, het is tenslotte haar pervers brein dat mijnen (later benaamde)Tarzan als eerste in woord bracht op deze bladzijden.

    GEEF MIJNEN TARZAN TERUG !!!!!!

  • 30 September 2009 - 13:27

    Rosie:

    nee, Axel, ik vat hem niet !

  • 30 September 2009 - 18:16

    B:

    Alé T, geef diene Tarzan terug! R wordt agressief en dreigt al nen sportbeha te kopen om putten op te vullen. Weet MMM wat er gebeurd is met T (tarzan), of wast ze haar oogleden in onschuld?

  • 30 September 2009 - 19:07

    Axle:

    Rosie,
    Tarzan is met kolos naar
    T glazen straatje

  • 30 September 2009 - 20:35

    Filip T:

    Axle,
    Jane is met meelvarken naar
    de cul de sac van 't fleske.

  • 01 Oktober 2009 - 05:32

    Filip T:

    Koolos of meelvarken! Vat je hem? Kan niet, veel te vet. In 't glas of uit 't fleske! Vat je hem? Kan niet, veel te zat. Een straatje zonder eind of een doodlopend steegske! Vat je hem? Kan niet, onvatbaar slingerend van Fabiolaliaan naar Astridliaan. Vat je hem? Ka

  • 01 Oktober 2009 - 05:41

    Filip T:

    n niet bij een stuk in zijn kraag. Vat je hem? Een vatje bier of wijn? Vat je hem? Of vatje haar? Bij welke coiffeur? Vatje M? Van MMM? M&M's? Mjam, mjam. Het oog wil ook wat leden. Vat je hem? Kan niet, hij rijdt te rap. Waar zit hij nu? Zeker brol geslikt. Met zijn gewicht? Monsieur 380 Volt? Een gat geslagen? Dutroux? En wie gaat er nu van zijn gat geven?

  • 01 Oktober 2009 - 09:05

    Van 't Fleske:

    @ Bo-man :‘t Is niet da’k u niet wil zien hé Bo-man, maar soms moet er thuis ook iets gedaan worden. En ik ben er zeker van dat we u en Bo-madam zeer snel tegen het lijf zullen lopen. Als ge tenminste niet weer den bos in zijt (bij de andere wilde beesten), den hof af zijt of uw kl….gaan ……enz…
    @ De rest : voor de rest kunnen al die Tarzan’s, driehoekschakelaars, gelooide koeienvellen van 3810 V, het meisje van O en de Dulle Griet(en), ronde punten en tunnels, Gentenaars naar Antwerps model (??), nieuwe remblokjes en heilige voituren, Tarzan en Axle zijnen kolos in ‘T glazen straatje, Jane en het meelvarken (niks van gezien van die 2), geslikt vet of anderen brol, MMM lekker, slurp slurp, …mij gestolen worden.
    Vat 'em wel of vat 'em niet...
    Zolang het vat maar groot genoeg is, is er genoeg voor iedereen en kan het mij niets schelen. Ze hadden beter een vat in de markt gevonden.

  • 01 Oktober 2009 - 11:37

    Rosie:

    Wat zouden die thuis aan het doen zijn ?

  • 01 Oktober 2009 - 14:25

    Filip T:

    T Lang Wapperen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Gent

Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 114295

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: