Bericht uit 't paradijs - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Bericht uit 't paradijs - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Bericht uit 't paradijs

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

14 September 2009 | Frankrijk, Périgueux

Beste burgervaderke, scheepkes en anderen,

Vooreerst bedankt voor de waanzinnig schunnige teksten waar zelfs Murielle Victorine Scherre van zou gaan blozen. Maar we weten van wie het komt, dus dat zit wel goe. Op de Tarzaanse avonturen wachten we vol spanning. Wat wordt het? Is dat ding klein te krijgen??

Verontschuldig mijn madam en mezelve voor de lange afwezigheid op het net, maar daar kan ik bij dezen een gezonde uitleg voor verzinnen. Eén: zoals ik al vroeger probeerde uit te leggen zijn er hier erg weinig cyber-cafés en als die er al zijn, moeilijk te vinden. En twee: Helena en ikzelf hebben ons aan een uitermate rustige vakantie gewijd. T.t.z. wij verplaatsen ons enkel nog van punt A naar punt B als in laatst genoemd punt, zijnde B, een versnapering, lichte maaltijd of iets te drinken op ons staat te wachten. En waarde vrienden, hier in de Périgord en meer bepaald in Périgueux, moet je werkelijk in een zak rondhuppelen om de eetbare delen van gans of eend niet om de oren te zien vliegen. Périgueux leent zich voortreffelijk tot deze culinaire fantasiën! Tis ten eerste een prachtige, oude stad vol prachtige gebouwen (maar dat lees je in de boekskes), en ten tweede maar vooral: de gastronomische specialiteiten van hier, truffels en foie gras, genieten internationale faam, dus ook de onze. Ook al es een salade met gésiers geprobeerd? Lauw opgediende gebakken eendemagen, overgoten met een kruidig sausje? Of foie gras entier, volle leverkwabben op smaak gebracht met verse kruiden en in het midden een truffel? We hebben hier ook vijgen gekregen, opgevuld met foie gras. Op een warme toast, krokant gebakken, met honing overgoten (vraag me nu niet welke honing...), daarop een stuk warme geitekaas en kruiden. Dit alles weggespoeld met een glas heerlijke Monbazillac. En het kan me geen reet schelen dat de druiven van deze fruitige, zoete wijn pas geplukt worden als er een grijze schimmel op staat! Jongens en meiskes, kwijl-slik-kwijl, nooit zullen jullie me nog ZO slank zien als tussen 22/8 en 01/09....
Wat het weer betreft: tis hier zalig!! Alleen vandaag krijgen we geen temperaturen van plus 30. En dus wordt er af en toe een 1664 geconsumeerd. Uit het fleske uiteraard. Maar ik kan jullie verzekeren dat cider uit 't fleske niet zo'n goed idee is. Maar dat was een geval van heirkracht. Anders was de helft van de fles verloren gegaan en dan heb ik er wel een moeilijk moment voor over....
Wandelen: al heel wat afgewandeld, vooral tussen punt A en punt B (zie hoger).
Fietsen: ben aan het afkicken en kijk elke dag vol bewondering naar mijne velo, maar aankomen???
En ja, morgen verlaten we dit oord van culinaire verlokkingen en gaan ons terugtrekken in de JH van Cadouin. Dit dorp van amper 335 inwoners, zonder restaurants en andere naar decadentie verwijzende bezigheden, zoals vreten en zuipen, moet ons terug op 't rechte pad brengen. Maar of dat gelukt is lezen jullie wel in het volgende verslag....

Intussen, aldoor brullend GEEF GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAZZZ, verblijven wij met toegenegen en liefdevolle groeten.

Wulder.

PS. EN 'T MOET GODVERDOMME GEDAAN ZIJN MET MIJNE NAAM IJDEL TE GEBRUIKEN, BENDE KOERSKEMELS

• 15 September 2009 - 05:10

1T:

Voel me nu toch een beetje verscheurd als een opgefokt ei dat zich heeft laten pluimen en wegteert in het zwarte gat van een vervlogen bestaan.

• 15 September 2009 - 05:16

K Na R:

Maar mijn maag ging gelukkig door jullie liefde.

• 15 September 2009 - 07:40

Rosie:

De dag dat ik kan bewijzen wie deze idioot met dissociatieve identiteitsstoornis speelt zijn zijn beste dagen geteld (hoewel, die zijn al geteld als je je zo gedraagd).
    Bo steek zijn strot vol lijk een ganzeleverbeest wordt gevoederd, dan lever ik hem over aan Maria Magdalena die hem medogenloos verstikt onder de oogleden, dan schrijft filip een vernietigend collum in een bepaald blaadje; mag Gina hem meevoeren op haar vespatje en hem de huid volschelden op Italiaanse wijze en verplichten paal te dansen tot ie ergens ligt te grienen; dan mag er een hele rij lege fleskes voorgezet worden en krijgt ie nooit iets anders meer om te zuipen.
    Xavier neemt hem op in een van zijn verhalen en bazuint het rond in Gent. Axel mag hem op strikte wijze begeleiden wanneer hij eenmaal mét dwangbuis is opgenomen waar hij thuishoort. En ik, ik ben al mijn batterijtjes al aan het opladen. voila.

Voor de rest zie ik je buikje al terug ronden Bo, ulderen cholesterol mannekes. Ik heb eens dat stadje en streek opgezocht omdat ik Frankrijk niet ken en het lijkt er wel mooi. Nog een aangename verderzetting gewenst.
    Tarzan is binnen voor groot onderhoud, jawel een goede verzorging is er twee waard !

• 15 September 2009 - 07:45

Rosie:

De redactie.be : Maria Magdalena gespot in zwembad druk doende te leren zwemmen. Te gierig om een badmuts te huren trekt ze haar oogleden over haar hoofd, toch makkelijk he zo'n dingen.

• 15 September 2009 - 15:26

Filip T:

Voor zover nog mogelijk: voor alle duidelijkheid. Die 1T en K na R komen wel van mij. In mijn spel van medeklinkers dacht ik wel herkenbaar te blijven zonder ijdel gebruik te maken van andermans naam. Ik hoop dan ook dat het martelscenario van Rosie slaat op de reacties uit het vorige reisverslag en niet op deze eerste droedelachtige berichten vanuit het gevleugelde dierenrijk. Voorlopig wil ik mijn maag en lever nog eigenhandig opvullen.

• 15 September 2009 - 16:02

Rosie:

Filip jong maakt U geen zorgen !

• 16 September 2009 - 06:54

Axel De Echte:

Rosie: Tarzan binnen? Groot onderhoud? Van wat?

• 16 September 2009 - 07:13

Rosie:

Ne keer polijsten, grippen, parfumeren, ... allemaal gespecialiseerd vakmanschap uitgevoerd door de zwarte pieten van sinterklaas onder het toeziend oog van de Heiligman zelve(en dit mét de boodschap dat ze hem niet langs de schouw mogen terugbrengen).

• 16 September 2009 - 10:33

Filip T:

En ik ben net terug van een persoonlijk onderhoud in de tandartsstoel van de Amerikalei 12 in Antwerpen. Maandag stond ik er voor een gesloten deur, want dan is tanteke toe. Mijn ondergoed is afgekeurd. Het meisje van (B)O heeft er een reeks knipjes in aangebracht. Is eens iets anders dan gaatjes laten vullen of me een zoveelste tand laten trekken. Het ging er wel hard tegen hart aan toe. Nu Scherre uit haar Gentse Holstraat is gekropen, houdt niets haar nog tegen om Frankrijk te veroveren met haar pikante ontwerpen waarop Bo en Leen alludeerden met hun kruidig sausje op de lauwe eendenmaagjes.
    Bo, Bart de Pauw (en begin die vogel zijn ingewanden nu ook niet te verorberen) zou zeggen dat ge nen heten truffel zijt. Toch bedankt voor je tip naar de sluiers en nu maar hopen dat ze ook die niet verbieden op school of daarbuiten.
    PS: ik heb haar niet zien blozen.

• 16 September 2009 - 11:56

Van 't Fleske:

Dag Bo-man en Bo-madam
    Daar gaan we weer. Merci zulle. Wij zitten hier op onzen kin te kloppen en jullie schrijven over :
    versnaperingen, lichte maaltijden, drinken, de eetbare delen van de gans of eend, culinaire fantasieën, gastronomische specialiteiten, truffels, foie gras, genieten, salade met lauw gebakken eendemagen overgoten met een pikant sausje, foie gras entier, vijgen, vijgen met foie gras op warme toast krokant gebakken en overgoten met honing, warme geitenkaas Montbazillac, en dan als kers op de taart het neusje van de zalm … een 1664 uit ‘t fleske.
    Merci zulle. Wij zitten hier op onze kin te kloppen en jullie gaan maar verder en verder met jullie decadente bezigheden zoals zuipen en vreten… Doe zo voort Bo-man en Bo-madam.
    Inderdaad Filip T, laat de vogelman uit Melle niet te dicht bij die twee veelvraten komen of ‘t is voor eens en altijd gedaan met zijn eenzaamheid. En als die twee terug komen denk ik dat we beter ook niet te dicht bij hen moeten komen. voor we het weten zijn wij ook plotsklaps verdwe.......

• 16 September 2009 - 12:17

Filip T:

Pas op, Van 't Fleske, ze zijn aan uw gekruide lettergrepen beginnen peuzelen.

• 17 September 2009 - 08:29

Bo En Madam:

amaai, ons rosie meent het met haren tarzan: polijsten, parfumeren en niet meer door de schouw deponeren wegens "te zwart". Iets tegen zwart?? We verheugen ons ook dat den Xa4 zijn bazuin heeft bovengehaald en "foie de pauw" is hier géén specialiteit en op fles getrokken pens evenmin. Dus we gaan geen hand slaan aan de thuisblijvers.... Waar blijft onze burgervader? Aan 't oefenen om de specialiteiten van de Périgord te evenaren?? Alé, tot fleus in den belgiek. We wachten nog efkes tot de "Kimanie" wat over is.

Geef gaaaaaaaaaaazzzzz!!

• 17 September 2009 - 11:44

Rosie:

Ich ben ooch naar de tandarts geweest maar die heeft mijn onderbroekje niet gekeurd.
    Wel is de mens ver flauwgevallen door mijn o zo heerlijk povere maaltijd van spaghetti met look en basilicum. Maria Magdalena wees me hierop door promt haar oogleden in de neus te steken. Ik ben ne gelukkige mens dat ik niet jaloers ben op al dat speciale eten. En, ik heb niets tegen zwart maar mijn schouw is te klein Bo.
    Groetjes, van de Limurgse vlaaieneter

• 17 September 2009 - 14:00

Claude Péter:

Sorry, ik kan 't nie laten

La vache qui rit uit Merelbeke
    die malle Limburgse bleke
    produceerde licht ontvlambare stoffen
    liet zo haar huis ontploffen
    maar niemand zal er ooit kwaad over spreke

• 17 September 2009 - 17:32

Axel Le Vrai:

wie is hier nog echt? Net een pattison gegeten gevuld met eigen pattisonvlees, gele Joegoslavische paprika's (zoals de Kroaat zegt: serven brengen geluk) ajuintje, look, witvis, Nieuwpoortse grijze garnaaltjes, boursintje, en inderdaad Boleen: een zelfgemixede salade zonder mayo...voor mij moeilijk,maar voor ene keer vooruit...
    Hou je goed in deze barre tijden daar, hier is het verschrikkelijk mooi weer
    morgen eten we weer in den hof

• 18 September 2009 - 07:16

Rosie:

Claude Peter die weet het altijd beter.
    Met al zijn vrome gedichten ligt ie enkel in de smaak bij de nichten.
    Axel, als je je eigen vlees opeet dan mag een toefje mayonaise toch ?
    Ik daarentegen moet stoppen met look eten want begin beschaamd te worden voor de buren met mijn monsterlijk schetengebulder.

• 18 September 2009 - 07:22

Rosie:

O jee, die Pieten zijn in staking. Ze willen buiten het hoogseizoen 25% extra loon én vervoer via vliegtuig, want het paard staakt ook (vakbonden dat is ooit een goei uitvinding geweest, maar tegenwoordig !). Hoe gaat mijnen tarzan nu thuis geraken ?

• 18 September 2009 - 09:17

Liaansgewijs?

• 19 September 2009 - 09:09

Rosie:

gisteren in Griekenland geland bij den Henk. Dienen mens heeft me vol Metaxa gegoten en ik ben net uit mijn bed ontsproten, mèt een heupke dat zeer doet van een zachte landing glukkig lag ik niet in de branding. Ja dat komt allemaal omdat den tarzan in de lianen hangt, zich blijkbaar goed amuseert en nog làng niet thuis is. De spiegel is vandaag een te mijden voorwerp in mijn huis !

• 19 September 2009 - 10:14

Filip T:

Om te onthouden: sgewijs kan 50 punten extra opleveren in scrabble. Maar zeker boel met de liaanlegger. Vanavond dan maar Mens Erger Je Niet in een avontuurlijk bestaan zonder weerga, maar vooral zonder zadelpijn noch spiegelangst.

• 19 September 2009 - 14:05

Bo, Den Echten:

waarde lezers, over naar het volgende verslag, als de bliksem