Velo bijna niet meer in te tomen.... - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Velo bijna niet meer in te tomen.... - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Velo bijna niet meer in te tomen....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

28 Juni 2011 | België, Gent

Hoi mensen,

Voila, tis zover. Ik vertrek....

Nog niet op fietsreis. Eerst ga ik nog een paar dagen naar Etaples, samen met Leen.We gaan daar onze tent opslaan en nog een paar dagen genieten van elkaar... En als 't even kan van mooi weer en lekker eten..

En als alles volgens plan verloopt, vertrek ik dan op zaterdag met de fiets vanuit Etaples naar mijn eerste bestemming: Trier. Wat het daarna wordt zul je hier op deze blog kunnen volgen...

Mijn velo en ik zijn er klaar voor. Alles heeft een plaatsje gekregen in mijn fietstassen, de checklist is voor een laatste keer nagezien, banden staat op 6 bar. Zodoende: op naar 't onbekende.

Enkele cijfers: mijn fiets weegt 18kg, de bagage 26kg en ikzelf (dik) 91kg. Dat is een traag voortrijdende vetplek van 135 kilo.... :-)

Hoop dat ik bij terugkeer toch een aantal kilo heb achtergelaten langs mijn kalvarietocht...

En wat verlang ik zoal? Ruimte, ruimte en nog es ruimte. En als het kan: toffe ontmoetingen, veel terrasjes en zon. Verwonderd staan voor bloemetjes en bijtjes, turen naar vogels en genieten in t' kwadraat.
Daar doe ik het voor.

Hou jullie haaks en taai en tot de volgende!

GAAAAAAAAAAAAAZZZZZZZZZZZZZ

  • 28 Juni 2011 - 09:08

    Trientje:

    Hey Bo'ke...laat ons op regelmatige tijdstippen meegenieten van je capriolen en ontmoetingen,van je verwonderingen en bergpasbeklimmingen zodat het thuisfront een beetje het gevoel heeft dat ze met je meereizen... maar vooral geniet,geniet en geniet !!! * knuffel*

  • 28 Juni 2011 - 10:18

    Miek En Niek:

    Ja nonkeltje, ik zal uw reis de eerste week nog volgen, daarna vertrekken we zelf met de tent richting Frankrijk (Biarittz). Vanaf augustus leesik dan terug met veel nieuwsgierigheid uw avonturen enz...
    Wij wensen je in ieder geval een schitterende reis toe, wees voorzichtig en het belangrijkste: geniet ervan!!!!!!

    Veel liefs xxx

  • 28 Juni 2011 - 21:11

    Johan Favere:

    Hé Bo?zorg dat je heelhuids terug komt zodat we op 08 Oktober samen kunnen vieren.Goeie reis makker en moge je van tegenslagen gespaard blijven

  • 29 Juni 2011 - 19:08

    Grietje:

    hey boke ,geniet met volle teugen van al het lekkers en van al de mooie dingen die je tegen komt ,ik zal met plezier je avonturen lezen en mee genieten ,het ga je goed dikke knuf

  • 30 Juni 2011 - 06:42

    Reposado:

    het zal alleszins niet in Etaples zijn dat je kilootjes gaat achterlaten :-)

  • 01 Juli 2011 - 19:04

    Mieke:

    Na die enkele dagen van "wine and roses" en pure romantiek, ben je nu waarschijnlijk begonnen aan je solotocht, Bo ?

    Met de fiets nog wel, dat rare vervoermiddel waarvan de passagier tevens de motor is. Je moet ervoor zijn, maar er rijden de komende weken veel soortgenoten van je rond in "la douce France", al zullen de meeste van hen er meer aan overhouden dan jij. In hun portefeuille dan, maar jij ging toch voor verliezen, hé. Op de weegschaal weliswaar.

    Vergeet niet goed op jezelf te passen. Je kent het synoniem toch voor een fietser zonder helm ?
    Een orgaandonor.

    Alle stekheid op een gokje, doe wel en zie niet om. En geef maar GAAAAAAZZZZZ !

    A la prochaine !


  • 04 Juli 2011 - 07:36

    Rosie:

    Ik wens je een aangename tocht, vol schoonheid en héél veel vrijheidsgevoel.

    Je bent toch niet vergeten om de dagen voor je vertrokken bent een zwart t-shirtje bij inspanning te dragen ?
    Ik heb er eentje klaarliggen voor als je terug bent om dan via de wit uitslaande zweetkringen je, hopelijk geslonken, borstenvet te meten.
    (voor de mensen die nu "foei" denken, hij vertelde openbaarlijk over dit fenomeen).


  • 05 Juli 2011 - 07:56

    Miekemariamagdalena:

    Dag pedaalridder, zijn je kietjes al weer een beetje gesmeerd? Just go for it en vergeet uwen buik niet in te trekken op de foto.

  • 06 Juli 2011 - 09:43

    Tjippe:

    Komen juist van Trier ! Prachtig en goede reis.

  • 06 Juli 2011 - 21:41

    Mieke:

    Dag Boke

    Het is ondertussen bijna donderdag.
    Er zijn precies niet veel internetcafé's langs jouw parcours ...
    We zitten hier met z'n allen te wachten op een tussentijds verslag.

    Heb je 't al gehoord : veel renners van De Ronde van Frankrijk hebben last van vallende ziekte. Vandaag ging ook "onzen Tom" tegen de vlakte. Moge dat jou bespaard blijven !

    Zelf rijd ik elke dag de laatste 20 kilometers van de rit mee op mijn hometrainer voor de tv. Hoeveel afstand ik zo afmaal, weet ik niet : mijn "kilométrique" is kapot, maar er staan natuurlijk al veel meer kilometers op mijn teller dan op die van die jonge gastjes.

    Tot slot nog een mopje onder cyclisten (woeha !) : een fietser die op een tandem rijdt, wordt tegengehouden door de politie. "Wat heb ik gedaan, agent ?" vraagt hij.
    "U heeft het misschien niet opgemerkt, meneer, maar uw vrouw is eraf gevallen zowat 500 meter terug."
    "God zij dank !", zegt de fietser, "nu dacht ik echt dat ik doof geworden was !"

    Ga vooral verder met het plukken van de dag, Bo. Ik ga nu een nachtje plukken.
    Doe-oei !



  • 07 Juli 2011 - 10:32

    Leen(tje):

    Dag mijn allerliefste beestje , na de mooie , rustige , gezonde , lekkere dagen in la douce France , was het even wennen terug te gaan werken met alle stress tengevolge van te weinig personneel. Nou ja , ik sla me er wel doorheen. Wat ik veel dramatischer vind , is de hulp die ik in de badkamer moet ontberen ! Ik heb me al in alle bochten moeten weren om net dat stukje rug ( rozig , jeukig) in te wrijven. Ten einde raad , en met uit de kom gerukte schouders , heb ik dan maar een houten lepel genomen met een doekje erom heen om de verzachtende melk op zijn plaats te krijgen !
    Miekemariamagdalena kan ik geruststellen : bij het vertrek van Bo , met fluotruitje ( hij heeft er geen zwarte mee) heb ik mij strategisch opgesteld om de foto's uit een goede hoek te kunnen nemen zodat er maar een lichte (nou ja!) welving te zien is.
    Maatje , het ga je goed , wees voorzichtig en doe toch maar een helmpje aan , geniet van al het moois en lekkers onderweg! DZ en KN , je Leen

  • 07 Juli 2011 - 10:35

    Leen:

    erratum : personeel !! Was weer eens te vlug met plaatsen ipv na te lezen!

  • 07 Juli 2011 - 21:02

    Miekemariamagdalena:

    pluk de dag vooraleer je in een vaas belandt

  • 12 Juli 2011 - 21:22

    Jezuschristus:

    Oma
    oma zit in een psychiatrische instelling, want ze is een beetje in de war.Die dag raast ze weer eens met haar rolstoel door de gang, plots zwaait er een deur open en gekke Gerrit verspert haar de weg.
    "rijbewijs!" zegt hij streng. Oma haalt een chocotofpapiertje uit haar tas en geeft het hem. Hij kijkt en zegt ok. Oma vertrekt met gierende banden. Verder op zwaait weer een deur open daar staat zotte Jules en hij vraagt om de papieren van de wagen. Oma geeft ook hem een chocoladewikkel. "ok" zegt Jules je mag doorrijden. Oma gaat weer verder, nog harder. Gaat er weer een deur open. Staat Crazy Harry daar met een joekel van een erectie!! "oh nee" zegt oma niet weer alcoholcontrole!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 114295

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: