Toen ging alles nog vrij goed.... - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Toen ging alles nog vrij goed.... - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Toen ging alles nog vrij goed....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

13 Juli 2011 | België, Gent

Ga een beteke voortvertellen over mijn lotgevallen in die veel te korte rit... Waar was ik gebleven? Ahja

6 juli. Bailièvre - Signy l'Abbaye, 62km.
Voila, dik gelijk gekregen. Loeiende zwaluwen en laagvliegende koeien zijn bodes van nattere tijden. En de voorbije nacht om één uur was het van dadde. Bakken regen en straffe rukwinden. Gelukkig heb ik een vree goe tentje...

Na mijn kort uitstapje in Henegouwen ben ik nu in de Thiérache beland, een landelijk heuvelachtig gebied - op zo'n 300m hoogte - dat wordt gekenmerkt door versterkte kerken en grote boerderijen die grotendeels dateren uit de 16de eeuw. Toen ging Frankrijk op rooftocht in de Spaanse Nederlanden waar de Thiérache bij behoorde, toenmalig Vlaanderen dus...

Aan de lucht enorme wolken in alle schakeringen grijs, maar ik vertrok droog. En toch pech: ik had een eerste platte band (achteraan natuurlijk) net buiten Bailièvre. Dus ik kon mijn net geladen veloke weer afladen... Enkele krachttermen later zat ik alweer op de fiets. En het bleef droog... Tijdelijk weliswaar, want dra mocht ik een schuur invluchten om een stortbui te ontvluchten. Weet nog niet wat nu eigenlijk het beste was geweest: buiten in de regen of binnen in die loods, want de zogezegde schuur was ooit een mestopslagplaats geweest....

Voor een tweede plensbui moest ik niet kiezen: niks te zien in de wijde omtrek dat enig soelaas kon brengen, dus heb ik mij maar gecamoufleerd onder mijn cape. Nee, der is geen foto van...


7 juli. Rustdag in Signy l'Abbaye.
Eerste taak: mijne lekke band stoppen, want ik ben nog geen winkels tegen gekomen, dus ook geen fietswinkel. En verder fietsen zonder reserveband zag ik nu ook niet zitten. Fietsje smeren, inhoud fietszakken herschikken, niksen. En dat verveelt, dus gaan wandelen. Zomaar de heuvels in. Kom langs 'Le Chêne Perché', een avonturenpark voor jong en oud. Efkes op een bankje zitten genieten van de halsbrekende toeren een tiental meter boven mij. Je kunt er "boomlopen"... Ik hou het liever zo laag mogelijk, dus ik verder het bos in. Tot ik oog in oog stond met 2 spelende marters. Fascinerend, maar ik was té laat om mijn 'kodakske' te gebruiken...

Rond 14u terug in Signy en dus hoogtijd om wat te gaan eten. En naar de Ronde te kijken. Met natuurlijk een glaasje wijn. En nog eentje. Was verdorie de langste rit van de ganse Tour. Kun je nagaan hoe hoog de wijnconsumptie lag.... Maar ik was te voet...

Morgen vertel ik nog een verhaaltje...

  • 13 Juli 2011 - 21:35

    Mieke:

    Kan je niet beginnen bij 13 juli en de rest via flashbacks vertellen ? Niet dat het geen leuk verhaal is, hoor, maar dat slotwoord van gisteren is je lezers op de maag blijven liggen.

  • 13 Juli 2011 - 21:48

    Bo Van De Woestijne:

    13 juli....
    Bo gaat naar de dokter en morgen naar echografie. En dan zullen we 't wel weten zeker... Eén troost: tis geen breuk... Maar pijnlijk weliswaar.

    Morgen geef ik flashbacks.....

  • 14 Juli 2011 - 07:08

    Van 't Fleske:

    Hoe...? Wat is er nu weer aan de hand...? Hoezo een veel te korte rit ...? Wat hebt ge nu weer uitgestoken...? 't Is toch niet te erg hé ...?
    Ach..., 't is thuis nog zo slecht niet Bo-man. En overmorgen beginnen de feesten. En dan kan je de pijn gewoon wegdrinken. Misschien zien we elkaar nog wel voor wij vertrekken ;-)

  • 14 Juli 2011 - 07:22

    Mieke:

    Het was dus echt serieus ! Ik vind dit heel erg voor jou. Je keek er zo naar uit : jezelf tegenkomen in de prachtige natuur, alleen en van geen mens gestoord. De ruimte, het onverwachte, op tijd een natje en een droogje (en dan verwijs ik niet naar het weer !), nieuwe horizonten ...

    Wat je nu voor hebt, is ook onverwacht. Een verrassing, maar geen leuke ! En helaas een pijnlijke bovendien !
    Veel sterkte, Bo, en veel beterschap !
    ( tussen haakjes : bedankt dat je met mijn vraag rekening hebt gehouden ! En ja, 't is waar, ik ben een curieuzeneus !)

  • 14 Juli 2011 - 11:11

    Van 't Fleske:

    En weet je al wat meer Bo-man ???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 114294

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: