Al wel 5 dagen op stqp en nog geen ruzie..... - Reisverslag uit Mtwara, Tanzania van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Al wel 5 dagen op stqp en nog geen ruzie..... - Reisverslag uit Mtwara, Tanzania van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Al wel 5 dagen op stqp en nog geen ruzie.....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

17 Juni 2012 | Tanzania, Mtwara

Vrienden en vriendinnen,

Momenteel in Mtwara, dichtbij de grens met Mozambique, waar we dus NIET heen gaan. Zal hier in zeer korte bewoordingen het relaas brengen...

Eerste dag: alles vlot verlopen met de vlucht en het ophalen van de gehuurde wagen. Om 8u stond er al iemand rond te sloffen met een bordje met mijn naam erop. Vroeger dan afgesproken, wat ook al een rariteit is voor Afrika. Mocht mij al direct achter het stuur hijsen om te constateren dat de remmem formidastisch goed werken... Maar meteen op weg, richting Kilwa. Vlot was anders, want er waren toch zo`n 60km behoorlijk slechte, om niet te zeggen `vree slechte` weg bij, waar de madams, achteraan geparkeerd in de jeep, toch enige problemen mee hadden.... Kilwa Dreams was wat het had beloofd: mooie lodge, ver weg van alle drukte, vlak aan het strand.... Mooimooi... Hebben na installatie de bar verkend.... Ook nog een zeer lekkere maaltijd achter de kiezen: vis uiteraard....

Dag 2: Vroeg uit de veren. Rond zessen. Zon komt vlak voor ons huisje uit zee gerezen, eerst tussen wat verre wolken, dan stralend wit. En meteen warmte uitstralend. Windloos. De vissers keren met hun 1-mans-dhows naar het dorp terug na een nachtje vissen. Na het ontbijt op stap met een ons toegewezen 'gids', omdat de bazin van onze lodge het niet vertrouwde.... Had ze beter wel gedaan, want gidsen was niet het grootste talent van deze al bij al toffe gast. Moest zelf de weg vragen om ons naar Kilwa Masoko te brengen. Van het vooropgestelde bezoek aan Kilwa Kisiwani kwam niks meer terecht. Vandaag toch niet. Zou voor 's anderendaags zijn....

Vrijdag, 15 juni, derde dag.
Maar meteen met de jeep naar de haven van Masoko. Elk een verguning aangeschaft voor Kisiwani, gids 'gehuurd', dhow gecharterd om over te varen, haventaks betaald en hop-hop, naar het eiland. Bezoek en rondwandeling van 4 uur, dat absoluut de moeite was. Voor jongelui die verdere interesse vertonen: we hebben ons een boekje van alle bezienswaardigheden aangeschaft... 's Avonds weer lekker en exquis gesoupeerd....

Zaterdag, vierde dag.
Verkassen! Naar de volgende afspanning.. in Mikindani. Een vrij goede weg - en paar stukken zandweg niet te na gesproken - van zo'n 300km. Weinig te rapporteren, behalve dat wij ons nogal amateuristisch gedroegen toen we Kilwa verlieten. Eerste regel in Afrika: tanken als er getankt kan worden, al is het maar tien liter... Wij dus niet en we moesten nog met toegenepen billen tot in Lindi rijden....

Afsluiter: tis hier beestig wijs, prachtig land, mooie natuur, prachtige stranden, lieve mensen, schitterend weer, lekker eten.
We zijn tevreden, spreken nog tegen elkaar en hebben nog niet gevochten...

Tot de volgende lieve mensen....

• 17 Juni 2012 - 10:38

Tjippe:

Ziet er weer een tof reisje uit. Doe zo voort, seffens weet je beter de weg in Afrika dan in Gent

• 18 Juni 2012 - 04:40

Miekemariamagdalena:

goede morgen, hier is het nog maar eens aan het regenen....

• 18 Juni 2012 - 09:07

Rosie:

en ondertussen is het weer gedaan met regenen ...

• 19 Juni 2012 - 14:02

Ann:

hé goed dit te lezen. geniet er nog van. de gordijntjes bij jullie zijn half dicht en gisteren nog open. hoe kan dat toch als jullie zo ver weg zijn? het vogeltje vliegt nog steeds in en uit het kastje. voilà, het regent niet eens vandaag. groeten.

• 21 Juni 2012 - 07:22

Voor Boer En Tuinder:

Bo, aangezien je niet goed slaapt als je niets over je tuin hoort, ...

Wij verwelkomden een paar honderd wilde aardbeitjes, welig groeiend onkruid mét daaronder natuurlijk de stugge pisseblommen én ook zes kerstomaatjes die nu nog even groen zien als mijn groene vingers (heb deze laatste nog eens bijgeschilderd)
    Alice, de kat zit geduldig te kijken terwijl ik haar reuzekattebak kuis en de jonge vogeltjes piepen levendig in het nestkastje
    Geen enkele verlengkabel werkt met dat grasmachien (tot dat de buurman doodgemoedereerd zei dat er aan de kant van het huis een mooi groot stopcontact geplaatst is).
    vraagstelling : wat met al dat onkruid en mos langs de linkerkant van het serreke en daarachter ?
    De reukerwten leveren een territoriumstrijd met die gemene stekkende struik erlangs en de druivelaar dreigt me te overtroeven.

voila, leef vredig verder ginder

Het regent nog niet vandaag maar het schijnt dat het dat gaat doen