De laatste week - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu De laatste week - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

De laatste week

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

27 September 2010 | België, Gent

Beste vriendinnen en vrienden,

We zijn der bijna klaar voor. Leen heeft nog geen verlof gehad dit jaar, alé, nog geen gróót verlof beter gezegd. Dus we geven der weer nen lap op en gaan nog maar eens naar Zuid-Afrika. Ik zeg wééral, maar in feite is dit zo'n immens land dat je der niet rondgeraakt op één maand. Vandaar.

Maar eer het zover is moeten we de laatste hectische week nog verteren. Er moeten nog wat zaken aangekocht worden, de tuin moet in orde zijn, het huis opgeruimd (anders weigert Leen te vertrekken...), valiezen pakken (is blijkbaar altijd een moeilijke keuze die niet-noodzakelijke-prullen achter te laten...). Dan ook kampeerspulletjes selecteren, al kunnen we terugvallen op de daarginds-al-aanwezige-zaken van Arne (Arne bij dezen: tis een godsgeschenk jou daar te hebben). Zal een hele prestatie zijn alles klaar te krijgen tegen zondag (Leen kennende...) :-)

Wat staat er op 't programma?
Ewel, we vliegen via Parijs (passagiers oppikken) en Addis (twee en een half uur op de luchthaven aldaar) naar het Jo'burg van Arne. Veel tijd om bij te praten hebben we niet want 's anderendaags vertrekken we al naar Borakalalo National Park. We gaan daar een paar dagen 'op adem komen': wandelen, vissen, beestjes gaan zien... Ons bedje is gespreid in het Moretele Camp.

Volgende stop: Pretoria. Drie dagen genieten van deze mooie stad en wegdromen onder de purperen bloesems van de duizenden jacarandas.

Vandaar trekken we naar Pilanesberg, een natuurpark waar de 'big five' te bewonderen zijn. En juist daar gaan we 4 dagen kamperen in het Manyana Camp. Er wordt uitdrukkelijk gevraagd na 6u 's avonds niet meer rond te gaan huppelen.... Als we dit overleven, trekken we voor 5 dagen naar de Drakensbergen. Meer bepaald naar Kamberg. Aangezien de nachten daar in de vroege lente nog behoorlijk fris kunnen zijn, hebben we een chalet gereserveerd. We hopen te kunnen genieten van wandelingen in de bergen, lui te wezen, trout fishing en de vele San-restanten.

Voor de laatste 7 dagen trekken we naar Hluhluwe. Zijn daar in de buurt van Mfolozi-Hluhluwe Game Reserve, Lake St.Lucia, Simangaliso Wetland Park, Phinda Resource Reserve, kortom te veel om op te noemen. En...... de Indian Ocean is ook niet zo veraf. En Swaziland, en Mozambique, en.....

't Zal voorwaar genieten worden.Dat is een feit dat zo sterk staat als de wetenschap dat de geit meer schijt in een mum van tijd als een mug in d'eeuwigheid....

We hopen dat we regelmatig een internetcafé op de route vinden om jullie op de hoogte te houden van onze verplaatsingen aldaar.

Dus lieve mensen, tot binnenkort en GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAZZZZZZZZZZ!!!!

:SMS update:: 1 oktober 2010 :
Is een test. Zou nu ook op mijn blog moeten komen dit berichtje. Voor het geval ik geen internetcaf vind kan een sms-je soelaas brengen...

  • 27 September 2010 - 19:50

    Xa4:

    Wellheu, ik wenschhhhe jullhhie veelhlelele luhuluhuleute en wellheke weerhehehe datgijlie zultehehe hebbbheeheheben weetikhehehehehe nietehe.

    Groetjethoetjes van Jhoris delangehehehehe.

  • 01 Oktober 2010 - 14:44

    Bo Van De Woestijne:

    Vraagje aan Joris.... hete soep gegeten??? Je schrijft toch met een chizelotte.....

  • 01 Oktober 2010 - 19:42

    Filip T:

    test: fiets (sero, sero, sero, sero, sero, sero, sero, sero, sero, sero...positief)

  • 03 Oktober 2010 - 21:57

    Xa4:

    Ik probeerde gewoon het accent van de bewoners van Mfolozi-Hluhluwe te spreken...

  • 04 Oktober 2010 - 19:22

    Reposado:

    Sjavjee: schlemiel!

  • 06 Oktober 2010 - 10:44

    Van 't Fleske:

    'd Er is toch al wat beweging... hum... ga toch nog eventjes afwachten... 't is de moeite nog niet om op iemand zijn kap te zitten... hum ... alhoewel... die Sjavjee... toch nog eventjes wachten... misschien veranderd hij wel van naam... maar toch... hum... toch al een testje van Filip T en Reposado... hum... nog eventjes wach....

  • 06 Oktober 2010 - 20:26

    Reposapo :

    fantfleschssje sje mot wat warrig sjpreke, gabbertsje. sjooniet vesjstaan we jou niet
    Gladde sjors uit de Jordaan sjei me dat, lieve goosjer.
    wij hep kultuur snappie. en sofiesoo kom ik je omlegge...wans eupon a deei..

  • 07 Oktober 2010 - 07:41

    De Fluo Koo:

    jaaaa, zèèèg, ich probeer nog ne kier gèt te lèze hei, mè dat geit èch neet mie huuuur.
    iech verstoa dei lui hielegààns niemie,
    dei zien toch è bitteke gestoord hè, wat veur vreunde hub gér toch ?

    zeg, ich weens uch hiel veul gordijne veur ien te hange want doar zeet gèr met uw twieje toch good ien (jè, en loat de res mèr dénke wat ze wille heivan)

    gooooiendaaag




  • 07 Oktober 2010 - 10:34

    Van 't Fleske:

    Nog efkens... een beetje geduld... hum...

  • 08 Oktober 2010 - 05:05

    Filip T:

    Esperanto? Espiritu! Es Piere toe? Tons goan op een ander.

  • 08 Oktober 2010 - 06:15

    De Fluo Koo:

    beste mensen : gelezen in mijn favoriete maandblad "la vache qie riet" : Joris delanghe brengt het repertoire van "Ramses Shaffy" en dit in de speciaal daarvoor opgesmukte stallen van boer Charel. En de opbrengst gaat naar een goed doel : gratis logopedie voor de vergevorderde seropositieven, want stotteren is niet leuk he.
    Zouden we daar niet eens gezellig samenkomen, dan kunnen jullie naar hartelust met koeievlaaien naar mekaar smijten. Hou je dus nog wat in meneer van t Fleske dan kun je àlles in één keer eruitgooien. Ik vraag me af wie Liesbeth List doet ?
    Zo, "laat me" zeggen : kom allen daarheen !!

    Bo en Leen : dit zullen jullie missen maar ik zal het vastleggen op gevoelge plaatjes mét geluid. Kunnen jullie me even een schone jacarandaboom opsturen ?

    En, help, ik heb nog altijd last van die verdomdse strontvliegen, enig idee ?

  • 13 Oktober 2010 - 10:33

    Van 't Fleske:

    ... hum...

  • 14 Oktober 2010 - 10:31

    Reposado:

    heb ik mij toch een nieuw oor laten aannaaien zeker; zeg maar aan Leen dat ze tegen mij niet meer moet roepen. Lieve moet ik nu altijd tot stilte manen, zo schreeuwen dat dat mens doet. Maar ze doet dat al jaren zonder dat ik het merkte, 't schijnt.
    n 't fleske zit daar niet zo te grijnzen. hum


  • 14 Oktober 2010 - 11:21

    De Fluo Koo:

    mischien gaat gij nu ook ni meer zo hard roepen in andermans oor

  • 14 Oktober 2010 - 12:10

    Reposado:

    ze noemen mij de koeienfluisteraar

  • 15 Oktober 2010 - 07:37

    Filip T:

    ...heilv..heilv..heilv...
    ...mug..mug..mug...
    ...gaas..gaas..gaas...

  • 15 Oktober 2010 - 07:39

    Filip T:

    Haas en spot zien zeden god.

  • 15 Oktober 2010 - 09:11

    Filip T:

    Hluhluwein: Mfolozisch voor 'gegete soep'

  • 15 Oktober 2010 - 09:14

    Filip T:

    Zaag: Zuid-Afrikaanse implosieve wind

  • 15 Oktober 2010 - 09:15

    Filip T:

    ...zaag...

  • 15 Oktober 2010 - 09:17

    Filip T:

    mij noemen ze de paardenvijl

  • 15 Oktober 2010 - 09:18

    Filip T:

    Enig idee?

  • 15 Oktober 2010 - 14:55

    Reposado:

    ...awel...

  • 15 Oktober 2010 - 14:56

    Reposado:

    omgekeerd ook wel ... lawe

  • 15 Oktober 2010 - 14:56

    Reposado:

    en lawe koffie...

  • 15 Oktober 2010 - 14:59

    Reposado:

    ofwastlewa? aweltsawfo

  • 16 Oktober 2010 - 07:32

    De Fluo Koo:

    OFWEL :

    - ben ik een ouderwetse koe (nu met skeerkop)
    -spreken die gasten in tongen
    -hebben ze te veel aan de toog gehangen
    -heeft reposado naweeen van de anesthesie
    -zit er eentje met een fleske in zijn strot 'hum'
    -een ander ligt te vogelen met lisbeth list...

    of zijn ze gewoon de tijd aan het invullen, wachtende op nieuws van jullie ?

    ik zou van arremoede beginnen bidden voor hunner behoud maar dat is moeilijk ik deze tijden ...


  • 16 Oktober 2010 - 08:29

    Reposado:

    Het feit is dat er sprake is van immensurabele immanent gasvorming boven Hluhluwe en Mkuzi...awel...

  • 16 Oktober 2010 - 15:13

    Reposado:

    jaja...

  • 16 Oktober 2010 - 16:00

    Filip T:

    Tedju, tedju, da moe dien hottentotgaas zijn.

  • 16 Oktober 2010 - 16:16

    Filip T:

    Bikken wokt zeek koeilijk in deke tijken.

  • 16 Oktober 2010 - 16:18

    Filip T:

    In kou vak akkemoeke pakineren.

  • 16 Oktober 2010 - 16:23

    Filip T:

    Lisbek Likt kogelen?

  • 16 Oktober 2010 - 16:24

    Filip T:

    Gnoe met sneerkop?

  • 18 Oktober 2010 - 05:31

    Filip T:

    ...de laatste week...

  • 18 Oktober 2010 - 14:59

    Reposado:

    We hopen dat we regelmatig een internetcafé op de route vinden om jullie op de hoogte te houden van onze verplaatsingen aldaar.
    (sic)

  • 18 Oktober 2010 - 15:55

    Filip T:

    Er wordt uitdrukkelijk gevraagd na 6u 's avonds niet meer rond te gaan huppelen.... Als we dit overleven,...
    (moustache)

  • 18 Oktober 2010 - 21:23

    De Koo:

    'het huis moet opgeruimd, de tuin in orde (anders weigert leen te vertrekken)...' misschien durven ze niet zeggen dat ze nog niet weg zijn

    gladgeschoren

  • 19 Oktober 2010 - 05:10

    Filip T:

    Bovendien heb ik als een compleet uilskuiken mijne gsm ook achtergelaten in Denemarken...
    (gepluimd)

  • 19 Oktober 2010 - 15:44

    Xa4:

    Aha! Ik heb het gevonden in een oud dagboek - zeg maar poëzie - van mijn opa zaliger. De Mfolozi-Hluhluwe is de laatste kannibalenstam in Zuid-Afrika, bijna uigestorven, de laatste was zichzelf al aan het opeten, maar toen kwamen de toeristen en de stam is aan een revival toe. Voor Bo is het toch ne schonen dood hé?

  • 19 Oktober 2010 - 15:56

    Filip T:

    Voor de gaaaaaaastronomie van de Mfolozi-Hluhluwe echter...

  • 20 Oktober 2010 - 05:59

    De Fluo Koo:

    en Leen,...
    die heeft afgedwongen,
    om eerst alles op te ruimen en schoon te maken, anders weigert ze om in hunner kookpot te kruipen.

  • 20 Oktober 2010 - 14:53

    Filip T:

    Via de aardse gezante van het godsgeschenk aldaar, vernomen dat ze het opperbest stellen en ons Weverlanders dus in ons eigen vet laten gaar stoven. Als het ...hum... nu nog de moeite niet is om op iemand zijn kap te zitten, dan kunt ge ze beter over de haag smijten.

  • 21 Oktober 2010 - 05:17

    Filip T:

    Geen internetcaf gevonden tussen de vijf biggetjes of onderkoeld geraakt in de Drakensbergen? Ook geen internetcoren? Er waren nochtans de tijd, de kennis en het motief.

  • 21 Oktober 2010 - 13:55

    Van 't Fleske:

    En zie... ik heb een café gevonden. 't Is wel geen internetcafé, maar 't is toch een café. En dan nog wel ééntje waar ge van 't fleske kunt drinken ook. Wat moet een mens nog meer hebben...
    Reposado een oor aagnaaid, Xa4 die weer zo nieuwsgierig is dat hij de papieren van zijn grootvader zaliger gaat doorsnuffelen op zoek naar … ach wie weet wat - probeer die zijn denkpiste maar eens te volgen, Filip T aan den toog en nog steeds even rad van tong, ons gladgeschoren fluo Koo die weerom stof tot nadenken strooit, maar van ons ontdekkingsreizigers geen nieuws… hum... blijkbaar hebben ze ons bij ons kl...n ... hum...of zijn ze in de pot beland bij de kanibalen… hum… toch nog maar eventjes wachten .. hum… wie weet…...

  • 22 Oktober 2010 - 15:57

    Reposado:

    sorry, van 't fleske. Nu even niet... ik verwacht een belangrijk bericht uit Slonsslonse, ergens een plaatsje in SA met Commodores waar we Basic telexen kunnen versturen, hum... nu even niet... awel, ik zal de hele nacht opblijven, maar het bericht gaat komen, ja, ik geloof er echt in het bericht zal komen; ja ik geloof er echt in het bericht zal komen... ja, ik geloof er echt in het bericht zal komen; ja ik geloof er echt in het bericht zal komen... ja, ik geloof er echt in het bericht zal komen; ja ik geloof er echt in het bericht zal komen... ja, ik geloof er echt in het bericht zal komen; ja ik geloof er echt in het bericht zal komen... ja, ik geloof er echt in het bericht zal komen; ja ik geloof er echt in het bericht zal komen... ja, ik geloof er echt in het bericht zal komen; ja ik geloof er echt in het bericht zal komen... ja, ik geloof er echt in het bericht zal komen; ja ik geloof er echt in het bericht zal komen... ja, ik geloof er echt in het bericht zal komen; ja ik geloof er echt in het bericht zal komen... ja, ik geloof er echt in het bericht zal komen; ja ik geloof er echt in het bericht zal komen... ja, ik geloof er echt in het bericht zal komen; ja ik geloof er echt in het bericht zal komen... ja, ik geloof er echt in het bericht zal komen; ja ik geloof er echt in het bericht zal komen... ja, ik geloof er echt in het bericht zal komen; ja ik geloof er echt in het bericht zal komen... ja, ik geloof er echt in het bericht zal komen; ja ik geloof er echt in het bericht zal komen... ja, ik geloof er echt in het bericht zal komen; ja ik geloof er echt in het bericht zal komen... ja, ik geloof er echt in het bericht zal komen; ja ik geloof er echt in het bericht zal komen...

  • 22 Oktober 2010 - 17:48

    Reposado:

    Ward De Bever beloofde het me: het bericht zal komen!

  • 22 Oktober 2010 - 20:03

    Ward De Bever :

    credo quia absurdum

  • 22 Oktober 2010 - 20:24

    Filip T:

    Biezebaaze, Baazebieze, Beziebaaze, Bezaabieze, Biezaabeze, Bezebaazie, Bezebiezaa, Baaziebeze, Biezezebaa, Baazezebie, Biebaazeze, Baabiezeze.
    Slonsindenbuut, Slonsendinbuut, Slonsenduunbit,
    Slonsinduunbet,
    Slonsuundinbet,
    Slonsuundenbit,
    Slinsondenbuut,
    Slinsendonbuut,
    Slinsuundonbet,
    Slinsuundenbot,
    Slinsonduunbet,
    Slinsenduunbot.
    Preformateur,
    Profermateur,
    Prefarmoteur,
    Profeurmetor,
    Prefeurmotar,
    Siconateur.
    Telexen,
    Telexen,
    Telexen,
    Telexen,
    Telexen,
    Telexen,

  • 23 Oktober 2010 - 06:39

    Van Ostayen:

    lijkenpikkers!!!

  • 23 Oktober 2010 - 08:16

    Filip T:

    Meelopeeër!

  • 23 Oktober 2010 - 08:16

    De Fluo Koo:

    hoeperdepoep zat op de stoep en liet er eentje vliegen hoeperdepoep zat op de stoep en liet er eentje gaan ....
    de wolk zag groen, kanariegroen en stonk naar rotte vliegen, ...
    "ach Bo, ach Bo, ach Bo" zei Leen, wat moet ik nu weer gaan liegen want :
    "difficile_est crimen non prodere vultu"

  • 23 Oktober 2010 - 16:02

    Filip T:

    Vult u mij of IQ?

  • 23 Oktober 2010 - 16:13

    De Fluo Koo:

    ward de vette bever vult de twee en ik verdeel mijn fluo

  • 23 Oktober 2010 - 16:21

    Filip T:

    Het zwarte beest contra het lichtend pad.

  • 24 Oktober 2010 - 00:58

    Bo:

    Ja, sorry mensen 'k heb nog altijd genen computer gevonden, dus kan ik ook niets op dienen site zetten.

    Geeeeeeeef gaaaaaaaaaassssss.

  • 24 Oktober 2010 - 07:37

    Fluo Koo :

    ik las zonet dat de duif in Zuid-Afrika sneller is dan internet
    maar sinds Bo daar is vallen die beesten uit de lucht met onverkaarbare verschijnselen (wij weten beter : gaaaaaaze)

  • 24 Oktober 2010 - 07:48

    Reposado:

    hoe heeft Bo een reactie geplaatst zonder computer? denk daar maar eens over na...

  • 24 Oktober 2010 - 08:44

    Filip T:

    Wie kan het op een zaterdagnacht met zeven uurkes slaap stellen?

  • 24 Oktober 2010 - 08:47

    Filip T:

    Is een test. Zou nu ook op mijn blog moeten komen dit berichtje. Voor het geval ik geen internetcaf vind kan een sms-je soelaas brengen...

  • 24 Oktober 2010 - 08:49

    Filip T:

    Al het voorgaande is niets meer of minder dan: soelaas. Om saaloes van te zijn toch?

  • 25 Oktober 2010 - 06:35

    Van 't Fleske:

    ... hum ...

  • 25 Oktober 2010 - 07:19

    Bo(?):

    Goed gezien van reposado!!

  • 25 Oktober 2010 - 10:25

    Van 't Fleske:

    Wie zegt dat het Bo is die iets plaatst ??? 't Zou mij niks verwonderen mocht het terug Xa4 - of zelfs iemand anders - zijn die ons een peer aan 't stoven is. hum...

  • 25 Oktober 2010 - 10:39

    Bo(?):

    Misschien onze Joris Delanghe?

  • 25 Oktober 2010 - 13:15

    De Fluo Koo:

    het is misschien zo een duif die net ontsnapt is aan de gaaaaaze van Bo

  • 26 Oktober 2010 - 07:14

    Xa4:

    Hélaba, mij weer van valsspelerij betichten, gijlie vermaledijden!

  • 26 Oktober 2010 - 10:37

    Reposado:

    Koffers gepakt, straks vlieg ik naar den afriek. Kzal ze daar eens gaan zoeken, de abbejaars, de apekammers...

  • 26 Oktober 2010 - 12:45

    Van 't Fleske:

    Goeie reis hé mijn drinkebroer, en verveel jezelf niet te veel met te zoeken naar Bometdehamer en zijn lieve Vrouwe Helena. Het ga je goed en kom behouden terug. Ik drink zolang wel met Filip T.

  • 26 Oktober 2010 - 12:46

    Van 't Fleske:

    Als dat mag he Filip...

  • 26 Oktober 2010 - 14:42

    Filip T:

    ...hum...

  • 26 Oktober 2010 - 15:43

    Filip T:

    ...ttz...nog vier keer dodo doen en ge kunt mee bo(no)bo en jojorisris hluhluwen of repoposeren tot ge den toog helena of -voor fluo hoort loeien...hangen doe'k toog.

  • 26 Oktober 2010 - 17:59

    De Fluo Koo:

    en fluo is droog, ik drink niet maar ik ben wel van die strontvliegen af, trouwens merci voor jullie hulp
    Dat Axel met zijn nieuwe oortjes nieuwe geluidjes mag horen in de jungle (maar hij zegge zelf dat ie op het strand gaat liggen).

  • 26 Oktober 2010 - 18:01

    De Fluo Koo:

    Hoe ik die strontvliegen ben kwijtgeraakt ?
    Ik heb iedere dag deze bladzijde hardop voorgelezen. Die beesten zaten nog liever in de kou

    oei, groene fluo ontsnapt

  • 27 Oktober 2010 - 05:14

    Filip T:

    Van 't Fleske, van zodra uw saaloes oor de hottentothaas is gaan spotten: Ons bedje is gespreid in Moretsele Camp.

  • 28 Oktober 2010 - 17:57

    De Fluo Koo:

    eigenlijk, ... zie ik jullie graag, ....
    stelletje beroepslullers

    wel potverdekke, fluo roze ontsnapt

  • 30 Oktober 2010 - 08:30

    Filip T:

    Jammer dat we moeten bijklussen omdat onze seizoenslularbeid niet volstaat om de eindjes aan elkaar te knopen. De laatste dag is weer als eindje aangebroken en de Merapi op Java ligt te ver uit koers om roet in de propellers te gooien. Elke keer wordt de oogst schraler en onze hoofden kaler. Hoezeer we ook onze hoop hadden gesteld op het vitale ondernemerschap van gepensioneerde ouderdomsdekens, ook in die sector slaat de vergrijzing toe. Compostela via omweg werd Lourdes zonder mirakel. Eens iets anders in La Douce France strandde in het spreekwoordelijke gat op de weegschaal. To be or not to be in dit apenland verwaterde tot een gaatjesvullend verdriet van Smedje Smee. De te wilde openingsdans in Zuid-Afrika resulteerde in diepe snijwonden, gebroken botten en een vulkaanuitbarsting omdat ze daar al langer weten dat de aarde terugstampt. Het Ijzeren Gordijn werd met zadelpijn dichtgetrokken ter hoogte van het Kattengat. Die toenemenende ouderdomskwaaltjes moesten wel uitmonden in de eerste symptomen van dementie waardoor de webmaster ons zonder verslag liet dromen van zijn droomreis naar den Afriek. Een weekendformule aan de hotspot op de Graslei dringt zich langzaam op. Hum. Awel. Jaja. Dada.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Gent

Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 114208

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: