Wa bennekik nen gelukkigen vent!!! - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Wa bennekik nen gelukkigen vent!!! - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Wa bennekik nen gelukkigen vent!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

04 Juli 2009 | Frankrijk, Carcassonne

Het lezen van al de vrolijke en olijke reacties ende verhalen ende wetenswaardigheden, verzacht de pijn aan mijn kont en laaft m'n dorst naar jullie allemaal, lieve snoodaards (leuk van die schuurpalen). Ga zo door en deze site wordt een stukje proza om te bewaren en te publiceren als zijnde een voorbeeld hoe de mens toch nog gelukkig kan wezen na het lezen van jullie gezwam (Rosie: zoek ne keer op wat da just is...)
Orde van de dag: nee lieve mensen, deze bo gaat NIET naar Spanje om toch niet in de weg te lopen van Axel zijne ezel. Het zullen dus ook geen donkere dames en zware wijnen worden, ook gene "san miguel"-pinten, ook geen fiëstas en dergelijke wereldse aktiviteiten. Nee, ik ga de Pyreneeën doorkruisen van Narbonne naar "den anderen kant" en me tussendoor gaan bezinnen in Lourdes. Zo kan ik eindelijk een goe werk doen: een dikke kaars gaan branden voor jullie: zuipschuiten en deugnieten!!
Reden dat het niet Spanje wordt kunnen jullie lezen in voorgaand berichtje, maar de Katharenroute is ook leuk. Ben al voorbij Ajuilar, Peyrepertuse en Quéribus "geflitst" en sta nu voor de muren van Carcassonne.
Deze morgen een tamelijk groot probleem: de rits van mijne bagagezak - waar m'n tent en zo verondersteld worden in droog te blijven - heeft het begeven. Optie: nen nieuwen zak kopen en daarvoor moest ik een winkel vinden die zo'n soort zakken verkoopt. Maar, ik wou toch eerst proberen die zelf te herstellen. Dus ikke naar de Géant een tubbeke secondenlijm + naald en draad van stevige alluur gaan halen. En nu speciaal voor de madams: al eens een rits van 70cm ingezet?? Ewel, ikke vandaag wel. Nu hopen dat mijn herstelwerk stand houdt, want ik heb lijk een onnozelaarke TWEE EN EEN HALF uur zitten werken aan die rits (naaien noemt men dit ook wel...).
Morgen las ik WEERAL nen rustdag in (tis voor mij ook zondag hé!!) en ga ik de Cité gaan bekijken. Den toerist uithangen, terraskes doen, lekker eten, pinten zuipen en lokale wijn drinken, zijnde Blanquette de Limoux.
Jongelui, laat jullie commentaar ende reacties rijkelijk vloeien en hou de boel daar recht.
Ik hou van jullie allemaal!

Spreuk van de dag: als je dorst hebt moeje drinken!

Salukes hé.

@ Roel en Rianne: mijn gsm-nummer is 0032 473 541 511. Geef maar een seintje als jullie in "la douce france" zijn. Mss komen we elkaar "ergens" tegen!

• 04 Juli 2009 - 21:28

Axel En Lieve:

we hebben niet veel te vertellen, maar wouden gewoon eens de eerste zij... Wat je gaat missen Baldvino is een leuke avond met de Panamezen Joris (Zorze) en Francisca. Ik weet je wel te vertellen hoeveel dafalgans ik daarna nodig gehad zal hebben. (Vooral omdat Coco loco erbij zal zijn) Ga eens met je fietsje in het heilig water van Lourdes dan heb je nieuwe bandjes. Hou je haaks dikke vriend

• 04 Juli 2009 - 22:59

Geert Dorstemeester:

No Spain, no pain...
    Bo, ik heb daarnet even de Catharen-route bekeken, ziet er ook goed uit ! Het begint intussen stilaan geruchten te gonzen over jouw pensioen-stunt hier in Gent : Hilde & Christophe, Axel & Lieve, Xavieri...Ze komen allemaal bij mij eten en het gaat maar over één ding : uw O-D-C daar in het Zuiden !!!
    Volgend jaar opnieuw doen, goed voor mijn recette !
    Morgen meer nieuws, nu even de nachtelijke tuin in vluchten, want het is hier binnen té warm !
    Spreuk van de nacht : "Als Rosie schurkend bij het paaltje komt, kijkt heel Gent naar haar Limburgse kont !". Uw toegenegen Burgmeester !

• 05 Juli 2009 - 08:59

Martine:

Les murs de Carcassonne! S'il fait aussi chaud qu'ici, tu frises l'exploit. Tu sembles être bien soutenu: blanquette, corbières rivesalt... La sagesse est elle au bout du voyage? Bises marseillaises.

• 05 Juli 2009 - 14:17

Geert Burgemeester:

'Blanquette de Limoux'...Daar hebben we destijds SLOTEN van gedronken. In de Colruyt stond er vroeger een héél aangename met een dito prijs. Eigenlijk was de 'Crémant d'Alsace' onze favoriet, maar daarvoor mocht je meteen al wat meer afdokken ! Tot 1978 werd voor de 'Limoux'nog de CLARETTE-druif gebruikt, maar dat mag niet meer. Als je de kans ziet Bo een "Clarette de Languedoc" te proeven : daar zit die druif dus wel nog in ! Ik ben blij dat ik hier eens wat wijnkennis kan etaleren tussen de Gentse porto-fanaten, de bière-picon hijsers van bij Henk en het ergst van allemaal : de uit het fleske pils-drinkende medemens die, mocht ik het niet verbieden, dit zelfs in de Burgemeester zou doen.
    Sire, er zijn nog barbaren anno 2009...
    Van "sire" gesproken : Boudewijn, als je het kan meepikken : het (Frans)Baskische dorpje "Espelette". Stelt niks voor, behalve dat het één van dé piment-stadjes is, de gevels zijn er mee behangen, en er is een "Expo du piment", waar je onder andere leert dat er in Algipan dus chilipeper zit. De "Guide Routard" beveelt er "Bar-resto du Trinquet" aan, bij patron Pierre Dospital (Pietje Ziekenhuis in't Vlaams)"que tout le monde appelle DOXPI" !
    Als wij er waren was het volzet, en we zijn elders geweest : Quel horreur ! Abominabele geitenworst & Marleen kreeg een ander bord dan wat ze had besteld, en daar viel niet over te redetwisten !!! En onthou : "Wie zijn spel inwrijft met Algipam, staat meteen in vuur en vlam !" Veel succes morgen, hopelijk verschijnt de maagd Maria aan jou, als er mirakels worden verricht, vraag meteen ook een nieuwe lever voor mij...Voor ons is het weekend begonnen, en het wil nog steeds niet regenen...Uw Gentse kleine Burgervader.

• 05 Juli 2009 - 21:30

Guido:

Bo ... Bo tis langs

Hoe sterk is de eenzame fietser...

Hier eerder: Aan de oevers van de Schelde
    zit verborgen in het riet.
    Ene van over twoater
    en ei jeunt em ier niet
    (nee Geert niet piet!)

Verder niet teveel blijven hangen in Rennes le Chateau..
    Hopelijk de metaaldetector thuisgelaten want er geldt een totaalverbod op delvers en avonturiers die op zoek zijn naar de schat van de Katharen!

En indien je nu niet te snel rijdt ontmoet je misschien nog Tom Boonen in de Pyreneën, Als die over het "lijntje" geraakt natuurlijk!

Kbenbleiedaddebleiezeit

• 06 Juli 2009 - 06:04

Alain:

Die dikke kaars zal nodig zijn Boke. En steek er a.u.b. ook ééntje aan voor die snobs die zich beter wanen dan de uit het fleske-pils-drinkende medemens.
    Voor de rest wens ik niets dan goed toe Bo en vergeet niet uit de buurt van de Tour te blijven want voor dat je het weet hebben ze je ingehuurd om de publiciteitscaravaan op gang te trekken.
    Bon viatge al meu germà

• 06 Juli 2009 - 08:52

Geert Burgemeester:

Alain,ik wist dat er van jou een reactie ging komen,hahaha...
    We kunnen vandaag ook een kaarsje branden voor Jacques wiens zieltje exact drie jaar geleden is opgestegen (tja, aan zijn lever hadden ze niet veel meer...)
    Voorbije nacht het muggenapparaatje geactiveerd want die rotbeesten zijn blijkbaar immuun geworden voor mijn tot nu toe efficiënte Groene Duvel-dampen.En al wie moet werken maar binnenkort op vakantie mag : veel sterkte tijdens deze hittegolf,nog even op de tanden bijten...!
    Voor de overige bloggers : blijf uw zegzeg doen ! Ben dat tegen gekomen in het Gentse woordenboek : "HET VRAUWVOLK MOET ZIJNEN ZEGZEG HEN, GE MOET ZE MAER LAETEN BABELEN" (1816 !)Bo : "Opgelet bij de Lourdes-preken, ik zou zo snel mogelijk weer beginnen steken ; want als ze u daar bekeren, dan zien we u nooit meer were" ! Verzorg u, en eet op tijd en stond een steak met "Cathaar-saus" !

Geert-die-altijd-uit-een-glas-drinkt.

• 06 Juli 2009 - 10:42

Rosie:

Uit het Limbabwees woordenboek : zwammen = kletsen, op ondegelijke wijze eindeloos redeneren. Een "zwamneus" is iemand die zwamt. vrije vertaling van mijnentwege : cafépraat.

Het Nieuwsblad : In de modewereld is de "rits" een verleidelijk detail geworden en hoeft niet meer weggestoken te worden. Dus Bo, vanaf nu kun je met trots je zakje tonen.

Een dikke kaars branden ? Als je wilt dat het helpt Bo, maak een groot kampvuur ginder.

Groetje

• 06 Juli 2009 - 10:59

't Keun:

Naar mijn bescheiden mening ben jij een interessante, boeiende, grappige, zelfbewuste, pittige,vriendelijke, uitbundige, aantrekkelijke, aardige, lieve, begeerlijke, moedige, krachtige, onnavolgbare, wijze, olijke, prettige, eigenzinnige, onstuimige, meeslepende, ongrijpbare, energieke, slimme, grootse en onvergetelijke man. Citaat gepikt van Ronald Giphart. Maar ik sta er volledig achter, kon het niet beter verwoorden! Zoen.

• 06 Juli 2009 - 17:57

oeioeioei ...

• 07 Juli 2009 - 06:31

Veerle:

Hey Bo,

Eindelijk heb ik de weg naar uw website gevonden... excuses dat het zo lang heeft geduurd! Hoe ist ginds in "la douce France"? Al zwartgeblakerd zeker? :-)

Voor mij begint de echte vakantie morgen, ik vertrek donderdag samen met Noëmi naar...een onbekende eindbestemming, we zullen wel zien hè. :-)

Geniet nog enorm van de rest van uw "fietstocht" en probeer de pijn te verbijten (zal wel lukken met een lekker en fris biertje of een lekker glaasje wijn:-)) en geniet vooral ook van de zon, want hier ist al een pak minder...

We horen of lezen mekaar zeker nog!!! (na mn zonnig reisje :-))

Heel veel groetjes!!!! en tot binnenkort!!

• 07 Juli 2009 - 09:39

Miracolo:

Ik kan je kaarten bezorgen van over de Alpen Booke, dan kom je in het land van adembenemende natuur, cultuur, kunst, architectuur en een gastronomie van lekmijnlipke!!!
    IN BOCCA AL LUPO AMORE!