"Thuisgevoel" - Reisverslag uit Bayeux, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu "Thuisgevoel" - Reisverslag uit Bayeux, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

"Thuisgevoel"

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

14 Augustus 2009 | Frankrijk, Bayeux

Hallo besten in alles: vriend zijn, tooghangen, zeveren, zwanzen, ooievaars tellen, werken, filosoferen, niksen, taalverklaren, enz, enz...

Manman (en om niet in moeilijkheden te komen: vrouwvrouw), tijdens het lezen van alle commentaren en reacties stromen de tranen over mijn kaken van 't lachen. Geeft me direct een "thuisgevoel". F-A-N-T-A-S-T-I-S-C-H !!! Waarvoor uitermate nen dikke dankuwel.

En nee, ik ga niet antwoorden op elk berichtje.

Kort verslagje van de voorbije zeven dagen.
Sinds Pontorson weer stukjes "ontdekt" die absoluut de moeite zijn om te bezoeken. Gasten (mannelijk/vrouwelijk), pak de kaart vast en volg efkes mee.
De baai van Mont St.Michel, waar je immense 'salines' hebt, waar van die zwartkopschapen rondlopen. De zogenaamde pré-salés. Smaken lekker, nog licht rose. Vandaar omhoog langs de kust van de Cotentin. De Cotentin die voor een derde wordt ingenomen door 'Le Parc Naturel Regional des Marais du Cotentin et du Bessin', dat ook doorloopt in de regio Calvados. Ah, de Calva!! Goudkleurige godendrank, die bij overmatig gebruik het gevoel meebrengt dat de slokdarm wegbrandt (dit even terzijde...). Wie van kastelen houdt kan terecht in St.Sauveur-le-Vicomte of Bricquebec. Maar hét mooiste stukje is links van Cherbourg, de Cap de la Hague, met kliffen die tot 120m boven zee uitsteken. Ontelbare vogels en een "merk" van geit die alleen daar op de klippen voorkomt. Prachtig. En daartussen ligt dan de opwerkingsfabriek van kernafval ! Konden ook geen betere plek uitzoeken zeker?!? Aan de kust liggen fraaie stadjes, zeker aan de rechterkant: Gatteville (met zijn kaap en vuurtoren), Barfleur (mooie vissershaven), St.Vaast (mooie forten van de enige, echte Vauban). Ook heel mooi is de baai van de Vire tussen Carentan en Isigny. Om de 'Reserve Naturelle du Domain de Beaugillet' niet te vergeten (lees Beau- en geen Bo-)... En dan is er natuurlijk de Utah Beach. En van de Cotentin kom je dan in Calvados. Met langs de kust de Omaha, Juno en Gold Beaches, ooit getuige van bloedige gevechten, nu vredige stranden. Deze morgen was ik in Colleville, waar een groot Amerikaans kerkhof is mét een zeer mooi bezoekerscentrum. Maar vooraleer je binnen mag in dat centrum, moet je door een metaaldetector en als dat ding een signaal blijft geven (wat bij mij natuurlijk het geval was...) dan wordt je direct door 6 (zes) geüniformeerde guards omsingeld en gevraagd of je nog iets op zak hebt. Ik stond daar in mijn groengeel fluo hemdje en 'koersbroek' en wist heel goed dat het signaal van mijn schoenen kwam: het kliksysteem. Drie keer door de detector en toen heb ik maar mijn schoenen uit gedaan. Een beteke dwars zijn mag toch hé, waarde lezers en lezeressen??
Dedju, wat maak ik toch weer enorm mooie en leike dingen mee. Want het oester- en mosselfestival is blijkbaar nog lang niet ten einde! Alleen zijn er nu geen wijnen-van-de-streek, maar de lekkere cider is ook niet te versmaden! En als toetje? Just... Verdorie, wat is 'Lucky Bo' weer gelukkig!!
By the way: ik wou niet naar huis komen voor ik 5000km had gefietst. Wel, ben der al dik over. Zien wat het wordt. Veel zal afhangen van het weer...
Voila, dat was het. Ik stel voor dat we een site openen, waar we voluit kunnen zwansen en zeveren. Lijkt me geen slecht idee. Wat denken jullie der van??

Alez, grtz van ikke.

En zo wist het frans verzet in frankrijk dat de landing op komst was:
"les sanglots longs des violons de l'automme blessent mon coeur d'une langueur monotome"

en gulder nu........

• 14 Augustus 2009 - 18:15

Rosie:

dag BO

Ik begin meer interesse te krijgen voor je voeten dan voor je kuiten.

En eventjes tegen de rest, zo mekaar uitschijten, loei loei loei.

En, voor BO alléén !
    De redactie.be : Maria Magdalena gespot bij de kapper !

En niet praten tegen die zwartkopschapen. Een zwart schaap dat versta ik maar enkel een zwarte kop dat kan niets goeds zijn !

dag Bo

• 15 Augustus 2009 - 00:49

Geert Burgemeester:

Bo, je bent er wellicht al voorbij, maar mocht je in St-Mère-Eglise komen (het dorpje met de parachute aan de kerk), ga dan vooral NIET eten in restaurant Dakota. Dit moet de enige keer in mijn leven geweest zijn dat ik heb betaald zonder zelfs mijn menuutje afgerond te hebben...(salade aux tomates bestond uit tomaten en...nee, dat was het !!!)
    Die oorlogskerkhoven kunnen toch wel indrukwekkend zijn, en inderdaad : die stranden liggen er nu wel zeer vredig bij, ik had bij mijn eerste Normandië bezoek nog massa's WO II-restanten verwacht, maar die zitten blijkbaar allemaal in musea...
    (De fiets van mijn Franse nonkel heeft den Duits echter meegenomen naar de heimat...)
    Lezers van het collegeverslag weten het al : nà het drinken van sterkere alcoholische dranken altijd "doorspoelen" !! Altijd nuttig voor de slokdarm, een frisse pint kan hier wonderen doen, een N.A. kan ook.
    Vandaag opnieuw gewerkt in de Mand en het swingde als een tiet !
    De professioneel gouden tandem "Van Wijnsberge-De Pourcq" denkt er ernstig over na een eigen café te beginnen ! De Gouden Burgemeester ? Het kleine Mandeke ? De welriekende garçon (Dirk mag toch niet binnen) ?
    De Spertelkroeg ? Het niet helemaal domme blondje ? Den bekeerden dronkaard ? Bo's trekcafé ? Suggesties zijn welkom !
    Bo, hopelijk riekt ge uw stal nog niet, want dan is uw sanitair verstopt...
    Vijfduizend kilometer, niet te geloven...
    5000 kilomètres, incroyable mais Bo !!!

Bonne route pour la dernière semaine, en avant !

Gerard Lenormand
    02u54

• 15 Augustus 2009 - 07:18

Gina:

Bootje, jij zou Bootje niet zijn als jou adrenaline_pijl niet een 'beteke' stijgt bij het aanschouwen van 1 uniform... en ze waren nog met vijf...
    Geniet nog van jou vijfduizenden...kilometertocht!
    Tot gauw,

• 15 Augustus 2009 - 08:02

Axel:

Op de zwijnaardse st een frituur genaamdeenweg is

• 15 Augustus 2009 - 08:15

Axel:

opnieuw proberen. op de Zwijnaardse steenweg is er een frituur genaamd het kot es open (sic) Als je dan in la douce France een resto tegenkomt met de naam Da Kot Da'. Dan ga je als gerenommeerd pottendraaier prijsbeest van eenkok toch niet gaan eten zeker! trouwens bestes meisterlein cozinhador, in een echt Frans restaurant krijg je ALTIJD alleen maar tomaten als er een salade des tomates gevraagd wordt! Zeker in een zichzelf respecterend, hautain, chauve Frans restaurant waar de ober je bekijkt als of je door de kat bent binnengebracht. Maar waar je na het eten van die overheerlijke -vol smaak, en nog met een groen plekje hier en daar, sappige-tomaten verwenst dat de portie zo klein is. Zeker als je er een ietsiepietsie van overheerlijke maagdelijke zelfgeperste olijf, o heerlijk lijf-olie én een splurze zalige frambozenazijn op basis van calva.. O man ik wordt super geil van alleen maar een bord tomaten. MAAR toch niet in restos als Utah, Omaha of wathever.
    Tout homme a deux pays: le sien et puit la France. Vive la republique et les tomates!

• 15 Augustus 2009 - 08:17

Axel:

net wakker die puit moet puis sijn eksquses

• 15 Augustus 2009 - 09:41

Xa4:

Verdomd Bo, ik heb je verslag gevolgd op de kaart. Je gaat als een trein man; neem jij de grote wegen of de kleintjes? Ik zou denken het tweede want gezien het gebrek aan fietspaden in Frankrijk zijn die grote banen levensgevaarlijk voor fietsers.

Ziet ge dat zitten om efkes 20 liter Cider voor mij mee te brengen. Allez , bedankt!

'Toute chose a une fin, sauf le saucisson qui en a deux'

• 15 Augustus 2009 - 09:42

Joris Delanghe:

Probeer eens 'De Grote Desillusie" als cafénaam.

• 15 Augustus 2009 - 09:58

Lefgozer

• 15 Augustus 2009 - 10:48

Geert Botermeester:

Ach Bo, als je voor Xavier cider meebrengt, doe voor mij dan maar 5 kg beurre d'Isigny en 20 liter zure room. Naar het schijnt zijn ook de Normandische eieren van prima kwaliteit : dus een kartontje of 5 van 20 stuks mogen er ook nog bij. Voor Rosie moogt ge kiezen tussen een anti-tocht(ige)mat of een Noordfranse schurk(meer)paal, een specialiteit in Honfleur en Etretat. Axel ontbreekt nog wel wat Tin-Tins (maar een Franse playboy zal er ook wel ingaan)en voor Alain het kookboek "J'adore les choux de Bruxelles : 100 variations sur une légume extraordinaire".
    Tot slot voor Gina de fantastische DVD "100 positions érotiques pour impressioner un régisseur dans un petit bateau".Uw terugkeer is eind augustus, maar het lijkt nu wel al Sinterklaas ! "Zie ginds komt de Bo-fiets uit Frankrijk weer aan, hij brengt ons de Boudewijn die op zijn pedalen gaat staan. Zijn Leen staat te lachen en roept ons steeds toe : Er zijn zoveel venten, maar alleen Bo doet het goe".
    Uw kleine stadshouder.

• 15 Augustus 2009 - 10:53

Val:

Et pour le dindon de la farce: "Même si on a le vent en poupe, la caque sent toujours le hareng."

• 15 Augustus 2009 - 11:01

Val:

Wakkere Axel, wat heef' er wat, watje?

• 15 Augustus 2009 - 12:16

Fettuccella:

Rrrrrrouler!!!!!

• 15 Augustus 2009 - 15:26

Axle:

wie is Vette Zella? Leen niet, die gebruikt zo'n woorden niet. Wie rest er ons da

• 15 Augustus 2009 - 15:26

Axle:

n nog?

• 15 Augustus 2009 - 20:04

Leen:

Meiskes en mannekes,even een ordinaire, prozaische mededeling:kijk zeker even naar deze site donderdagavond of vrijdagmorgen. Lieve groet aan iedereen, die mijn avonden zo boeiend en leuk maken door het lezen van alle reacties. Mis Bo er net iets minder door! En voor mijn liefste maatje: alle respect voor je doorzettingsvermogen zonder dat je vergeet te genieten, Leen

• 16 Augustus 2009 - 07:38

Martine:

Bon retour chez toi, ton enthousiasme est plein de jeunesse et de force!
    A bientôt, bises

• 16 Augustus 2009 - 11:23

Valei:

Wulder nu.
    In de Baai de Waix bezocht een Amerikaanse oorlogsresttante (tante van een gesneuvelde soldaat) een echt zichzelf respecterend Frans restaurant (een restant met een aura). Ze las er met Angelsaksische tongval ‘salade aux tomates’ van de kaart en kreeg twee gefileerde haringen op het bord geserveerd. Vwolla. De harington ruikt nog altijd naar haring en de geilheid van Axel leidt hem als gerenommeerd buikschuiver, onderworpen aan de wet van de vallende medeklinkers, van de ene uitschuiver naar de andere.
    Aan de Côte Estoux daarentegen, tref je nog de meeste oorlogsrestanten aan. Tussen de voorgezouten Schartzkopfen en de Brikbekgeiten (want dat is de merknaam, geit afkomstig uit Briquebec met een muil in de vorm van een melkbrik en een romp die veel weg heeft van de oude gestolen brik (aftandse fiets = fiets niet te bestijgen door tantes) van nonkel Frans) staan verspreid in het landschap: gesloten frituren, bij hun aftocht door den Duits ook wel smalend de French Frei genoemd. Waarmee het thuisgevoel van Bo meteen verklaard is. Café De Beaumont, ook wel Het Tochtig Poerken genoemd, opent binnenkort zijn deuren. Om geen embras te krijgen met de metaaldetector: gelieve u van uw megarits te ontdoen. En als het kliksysteem van je schoenen weer gaat opspelen: werp ze dan voorgoed bij de klikspanen.
    Nu zijn landing met zijn groot verzet in de lucht hangt, heeft Bo zijn komst alvast laten aankondigen. Het Frans verzet gebruikte de eerste strofe van ‘Chanson d’automne’ van de verDuvelde poëet en drankorgel Paul Verlaine. Bo vraagt om voor zijn invasie de laatste strofe in alle stilte te verspreiden, omwille van de herfsttij van zijn leven en het windgehalte van de verzen:
    ‘Et je m’en vais
    Au vent mauvais
    Qui m’emporte
    Deçà, delà
    pareil à
    la feuille morte’
    Gewoon doorspoelen of de Koest-raad van het Normandisch Ei opvolgen: N.A. (‘Niet Aankomen’ doet nog altijd de grootste wonderen bij Duveluitdrijvingen).
    Joris De Langueur, wat dacht jij van de opstart van een zwanssite?
    En Bo, bedankt om zelfs iemand als mij te willen gidsen naar waar ik mijn afval kernachtiger kwijt zal kunnen dan op een zeversite.

• 16 Augustus 2009 - 18:40

Joris Delanghe:

't Is op nen ouwen velo dat ge moet leren rijden

• 16 Augustus 2009 - 19:28

Beival:

Qui a le tic de swinging marteau, est un martiko.

• 17 Augustus 2009 - 00:28

Joris Delanghe:

Hola, de vorige reaktie over 'dienen ouwe velo' kwam niet van mij!
    Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de rest van het verhaal. Dus gelieve geen misbruik te maken van mijn naam. Ik ben gewoon een toeschouwer. Excuseer mij als ik mij teveel moei.

• 17 Augustus 2009 - 09:01

IA:

Een vorige reactie die naar slingeren met voorbedachte rade ruikt: 'En uitkijken naar het weekend als Joris hier is, dan kunnen we ons eens lostrekken,' schreef de hamer.

• 17 Augustus 2009 - 12:44

De Fles:

Nog 4 x slapen en dan is het zover. Dan zal Hij weer onder ons zijn. En we zullen het geweten hebben ook. Als we de 5e x gaan slapen dan zullen we ontwaken op den 6e dag met een vreselijken kater en gigantischen dorst. En dan zullen we zeker zijn. Dat Hij weer onder ons is; "Den-Bo-Met-Den-Hamer". En dan zal alles weer goed en rustig worden op aarde.
    Deze tekst vond ik in het evangelie volgens Bo-DuVin. Niet zo bekend als de andere apostelen omdat hij gaan piesen was tijdens de groepsportret van Leonardo, maar zeker even betrouwbaar als de rest van dat zootje ongeregeld..
    Waarmee we weer klakkeloos aansluiten bij die andere nest hier op de site van Beau..
    Allez …. Binnenkort een nieuwe café. Uitgebuit door het dynamische duo "Miekemariamagdalena en den Burgemeester". Maar dat gaat vonken geven. Een nieuwe pleisterplaats voor het stelletje gespuis dat elkaar hier zit af te zeiken. Gelijk het er nu uitziet kan je dat café geen betere naam geven dan "De Kemphaan".
    "Chez Mie & Den Dorstigen Duvel" klinkt ook wel goed, alhoewel ik persoonlijk in "De Swingende Tiet" ook wel een geweldige naam zie.
    Reserveer mij alvast maar een plaatsken aan de toog (liefst in de Westhoek).
    Axelleken, scheelt er iets met uwen computer maat of hebt ge pro

• 17 Augustus 2009 - 12:45

De Fles:

blemen met de coördinatie tussen uw hoofd en uw vingers. Of typt gij met uw tenen tegenwoordig. Niet dat ik daar iets op tegen heb, versta mij niet verkeert hé, maar der klopt toch iets niet zulle…
    En aan de nieuwgierige Sjors kan ik enkel maar zeggen; ‘kom af vrijdag en je zal op al je vragen een antwoord krijgen.. Ge weet toch waar ge moet zijn hé ?? Ge moet gij genen bang hebben zulle. Der zal u niemand aanvallen. We zullen allemaal toch veel te dronken zijn daarvoor.
    En van ons Rosie zult ge al helemaal geen last hebben want die zal haar handen vol hebben met het wassen van de voeten van ons aller Boudewijn. Ze wil zo graag die plaats van Miekemariamagdalene innemen. De slet…
    Nog 4 x slapen en dan is het zover … Ontelbare vogels zult ge zien Bo (hoe dat weet ik nog niet, maar een klop van den hamer kan veel doen) en voor een "merk" van geit die alleen hier voorkomt zullen we wel zorgen. Moeilijk kan dat niet zijn gezien het aantal dat hier rondloopt…
    En vergeet niet…’Manger des tomates tous les jour’ en vervloek den Duits die nen velo pikt...

• 17 Augustus 2009 - 17:23

FiaT:

In die Heimat pikt die KKK (koekoeksklokke), wie sie elders nicht pikt.
    D-day is in Normandië achtergelaten. B-day staat voor de deur. De spanning stijgt en het belooft een lange, maar spannende film te worden. Net op het nippertje is de hamerslingeraar ontmaskerd: Joris Delanghe is een niet zo katholiek anagram van Rosie Janghel, aangetrouwde familie van Yinhemel. Den Duvel zit op ons de hielen.

• 17 Augustus 2009 - 18:05

FiaT:

zit op ons, de hielen.

• 17 Augustus 2009 - 18:20

FibtadT:

Bijna terug aan den toog. Eindelijk dan het einde van mijn betoog. Een woordje uitleg om niet verkeerd begrepen te worden: klinkers en medeklinkers blijven vallen en terug verschijnen. De heroïsche familie Jangheld uit Limburg heeft na het schandaal rond hun perverse omgang met mannequins (mannekens al dan niet op de fiets of staande op de stoep van een mosselhuis)de eindletter van hun naam moeten inleveren. From heroe to zero, zoals dat gaat.

• 17 Augustus 2009 - 18:48

Ajél:

Bene. Abbiamo fatto una gira bellissima. Siamo andati al parque Nazionale de Zwijnaarde al Testa di oro... of zoiets.
    En in't weekend ben ik

• 17 Augustus 2009 - 18:50

Ashiole:

altijd een beetje trager dan in de week

• 18 Augustus 2009 - 06:57

J.de Korte:

Sorry

• 18 Augustus 2009 - 07:16

Geert Burgemeester:

"De Kemphaan"...Hmmm...Niet slecht, en na de Burgemeester is het opnieuw een vogel. Dat leent zich alvast weer goed tot een logo : in het midden de vogel, geflankeerd door twee haantjes à la Gurdebeke & Perneel, de ethymologische experts van Gent & omliggende landen.
    Gisteren na mijn fietstocht in "Het Gouden Hoofd" beland, alwaar Gina, "Queen of Orval" mij meteen een N.A. trakteerde !Helaas niet verkrijgbaar aldaar, dus werd het cola en Pacific...De Heer Peter zelf werd vooral in beslag genomen door de pianist (die mens kan een stukske zagen...) en bovenal door zijn Wit-Russische dienster in minirok...Wie van lange benen houdt moet maar eens gaan kijken, voor de rest mag ze nog wat steaks met hormonen naar binnen slaan zodat ook het bovendeel nog wat aan spanningskracht wint.
    Boudewijn, deze site is stilaan legendarisch aan het worden. Schreef je al geschiedenis met je kilometers, je hebt het hem ook geflikt met deze blog ! We schrijven dinsdag vandaag, laat nog eens van je horen alvorens de laatste kilometers aan te vatten, want er zijn al boze roddeltongen (à la Myriam "Bomma Jenever" Duflou) die beweren dat ge eigenlijk al drie dagen in de buurt van Eke logeert, alwaar je het aan de Scheldekant zéér bont maakt in het lokale café "De hete stove"...
    Ik merk dat Rosie hierboven een "titel" meekrijgt, vreemd...ik heb nog nooit moeten betalen...
    Aan alle bloggers : laten we de massasprint inzetten richting eindmeet, en hopelijk zien we elkaar binnenkort eens aan de toog ! Bo, niet overmoedig worden, ge zijt weldra weer in het Bierland met zijn mierennest-verkeer, blijf uitkijken !!!
    Uw toegenegen Burgervader.

• 18 Augustus 2009 - 07:25

Myriam:

lap! ikke weer

• 18 Augustus 2009 - 08:56

Linguina:

Blijven oefenen Ajél! De Westfleteren is op in 't hoofd.
    De korte???? Hé Delanghe van waar ben jij? gewoon nieuwsgierigheid!

• 18 Augustus 2009 - 09:14

Het Flessenkind:

Bo-DuVin 10.11
    De intocht in Gent
    11- En toen Hij dicht bij Gent kwam stuurde Hij zijn discipelen uit en zeide tot hen : ‘Ga naar ‘t Gouden Mandeke aan den Pensmarkt en als ge der binnen komt, zult gij een wulpse dienster zien. Als zij vraagt wat gij wilt bestel dan en drinkt gulzig en stuur een bode die mij op de hoogte brengt dat de kust veilig is. En als er sommigen van de aanwezigen vragen wat ge daar doet spreek dan tot hen zoals ik dat tot u deed en zij zullen je laten begaan. En de bode ging Hem halen. En bracht hem en zijn stalen ros samen met een menigte naar Gent. En zij die voorgingen en zij die volgden riepen :
    Bosanna!
    Het is B-Day
    Hij komt
    Gezegend het komende rijk van Bo-Met-De-Hamer
    Bosanna in de hoogste hemelen!

Zo staat geschreven in het evangelie van Bo-DuVin.

‘t Zal leuk zijn vrijdag. Zelfs al zit onzen Bo al drie dagen in Eke of in Zichemzussenbolder of Hemelveerdegem (Fantastisch dorp in de Vlaamse Ardennen) Wat is daar mis mee. Mensen met gespleten tongen die leugens verkopen over onzen Bo belanden doorgaans op den brandstapel (en dat ge het weet : we hebben net een nieuwe vuurstoker gevonden in de exotische figuur van de klinker en medeklinker vangende FlpTooghngr).
    Sjors, nu weet ge waar ge moet zijn vrijdag dus is er geen reden meer om niet af te komen.

• 18 Augustus 2009 - 09:21

FiN1KSADTVT:

Welk merk van schoenen zou een mens niet moeten dragen om voorbij de metaaldetector van café De Kemphaan te geraken ? Als het dan toch een rendez-vouskot voor rare vogels moet worden, hang ik liever aan de toog van De Schijtlijster waar ze mij een pint tappen met een muil van ‘misschien schijt den vogel op den tak, misschien schijt hij ernaast.’ Daar zou ik alleen het gezelschap dulden van File Den Toogzeiker, Poepke Tegen de Grond Zonder Steaks, De Bokskas, Angèle Asshole, Rosalie Onanie, Sjors Nog Ne Schop Hoog, De Flessentrekker, Leen Een Ei, Kanne Lonie, Nie Aankomen, Het Gurdebekemonster, Xal Er Maar 5 Van Maken, Bobo Zal Niet Betalen en Aldandere Van Kwille Maarke Kannie. Ambulance verze(i)kerd!

• 18 Augustus 2009 - 10:52

FiN1KSADTVT:

Ambulance is intussen aftands geworden, een brik dus. Daarom: dringend bamboelanciers gevraagd voor de volkstoeloop van vrijdag. Geen spreuken meer, maar het woord van de dag: bamboelance = uit bamboe vervaardigde brancard op wieltjes voor ontoegankelijke streken waar luidruchtige voertuigen de rare vogels niet uiteen kunnen drijven. Zoiets heet een splintersamenstelling of boester.

• 18 Augustus 2009 - 11:51

Rosie:

Het moest een verrassing zijn Bo, maar om "de slag om Bo's voet" te vermijden zal ik het verklappen. Neen, Maria me kind, ge moet niet vrezen, ik heb gewoon een pot vol artisanele uierzalf klaarstaan voor na de wassing (laten we het de balseming noemen).
    Trouwens volgens mij is ze al heel erg aan het oefenen voor dit toch wel Heilig moment. Jehan die huppelt als een dartele hinde in het rond en zijzelf klaagde onlangs nog van pijn in de bibs.

Ik heb dikwijls hoofdpijn gehad omdat ik eigenlijk alleen maar gewend ben aan mijn maandblad : "La vache qie rie".
    Waarin de Franse bijlage een verslagje plaatst over een klein manneke in fluo t-shirt met welriekende voeten, genaamd Dr.Boelittle.
    Hierin ook nog een openhartig intervieuw met onze tomatenfrettende dekstier onder de titel "Ik heb hersenen lijk een koeievlaai"

voor de rest zou ik zeggen Filip, schrijf een boek, gedrukt op fluogroen : "het verband tussen tooghangen en het opdoen van kernafval".

• 18 Augustus 2009 - 12:21

Joris De Echte:

Iemand nodigt mij ook uit om vrijdag ter plekke te zijn, maar ik heb zo het vermoeden dat er ook anderen zich zullen bekendmaken als Joris Delanghe, of Sjors, of Decorte,... Ik zal proberen langs te komen na mijn werk, met mij ID-kaart bij, zodat ik mij kan legitimeren.

P.S. Ik woon in Evergem.

• 18 Augustus 2009 - 13:02

Van 't Flesken:

Hoera hij komt ook! Uit het verre Evergem dan nog. Onzen Sjors voorzien van een ID en zijn gevorkte slingerstaart zullen wij hen kunnen aanschouwen. FANTASTISCH… Alhoewel…dat denken we nu toch… allez vooruit het is altijd goed om nieuwe mensen te ontmoeten. Welkom Sjors, Welkom. We zijn benieuwd.
    En vergeet uw vriendin niet hé.

• 18 Augustus 2009 - 14:39

Penna:

Sjors is een vent van twee meter tien met een bordtkast 'kast' en wacht tot je zijn vrieden ziet, dat de bamboelanciers klaar staan!

• 18 Augustus 2009 - 14:45

Io:

Borstkast, ze zijn gevallen

• 18 Augustus 2009 - 14:51

Mi Ancora:

en de vrieden zijn vriendinnen
    er vallen véél in augustus, al es gekeke?

• 18 Augustus 2009 - 17:11

Spaxelini:

Myriam, het gaat over die hete stove.

• 18 Augustus 2009 - 18:43

Tine:

Het wordt afkicken, wat een miserie zal dat zijn eenmaal Bo terug thuis is ... waar raken al die mannen (en vrouwen) hun ei dan kwijt ... eerst uitbroeden zal het worden en welke vogel komt er dan tevoorschijn, op zijn minst een Boehoe Gigantikoe.
    Bo, mateken, mijn bewondering voor jou stijgt met het uur, zo'n prestatie! Maar vooral: wat een entourage, om je te verkneukelen ... het wordt stilaan tijd om de gemoederen terug wat te bedaren. Haast je gezwind en vooral voorzichtig, langs Vlaamse wegen. Land z8! Tot vrijdag!!!

• 18 Augustus 2009 - 19:03

FilMMHIT:

Nog 1 Keer Slapen…en dan…Aan Den Toog Van Tneerhof, als avant-première voor Too Many Diedeejs.
    Tupekome in een mande, es da een overgewoaide Normandische geweunte? Hoeveel aajers keunen ter in da mandeke? Of hoeveel keunen, die ’t aaj uit eu gat vroage? Mee ol die schurkpoalen mee botter op ulder uuft en diene nest iete stoven, goan ter van die aajers veurzekerst peerdenugen van kome. Veel klappenanse moeme doar nie verwachte oaster van Evergem overkome. Gien klingkers of medeklingkers, moar duuje goan ter valle, want die pipo’s werke veur de stoatsvuiligheid. En veur den Bo est uuk moar triestig achter ezu nen toer de fors. Tes precies of dam’em wille zegge: koest, in eu mande gij. En stop neu mee deuwen en trekken in volle sprint. Straks smaat’k nog mee mijn drinkpulle noar ulder uuft veur da taaj over de meete bolt, ietzakskes zonder fr.

• 18 Augustus 2009 - 19:22

Car Van GFT:

Dag Boman,
    Als je niet verder wilt smelten in De Hete Stove in Eke, woensdag is Tneerhof weer open. Dat is in de buurt en we zijn er allemaal incognito. GFT lult er op uw site maar op los, maar zo ben ik van zijn gezever verlost. Want een tooghanger in huis als zijn toog gesloten is, zou je nog liever de Ronde van Frankrijk laten rijden.
    Ik zal dan maar de eer van de familie recht houden en je van harte proficiat wensen met je prestatie. Je route en avonturen heb ik met plezier gevolgd en daardoor zie ik er niet langer tegen op om met pensioen te gaan (binnen achttien jaar).
    Ook bedankt voor het kaartje uit de oesterstreek, want daar piept mijn zwansgat natuurlijk niet over.

See you at den arrivé,
    Carine

• 19 Augustus 2009 - 05:03

Opsporing Verzocht:

He Joris , is uw adres toevallig Gentweg 1 of Ralingen 98 ?

• 19 Augustus 2009 - 06:39

Maria Magdalena:

Een behouden thuiskomst Bo, en fluitend Gent binnen.

• 19 Augustus 2009 - 09:02

FilMVHiT:

'k Heb mijn Car rap gekeerd en mag vanavond hangen in T, Schots en scheef. Peinst maar niet dat die Evergemse terrorist vrijdag door de mand zal vallen. Hij zal komen om eiers te klutsen en zijn vriendin heeft onder een valse naam een heilig kopterke gehuurd. Span maar alvast kabels over de Groenselmoart of ge moogt zelf de lijken oprapen na de Blijde Intrede, administrateurke van 't Stad.
    En Koo, ge moet meer wortels eten om tussen de keunen te komen. Voor een kleurenblinde zal het anders moeilijk worden om aan de eindmeet het gele fluovestje van het feestvarken te herkennen. Als ik niet hang of kernafval produceer, is mijn uniform Kelly-groen, uierzalfsmerende. Een trendy kleurtje voor een dandy, genoemd naar de legendarische Sean Kelly voor wie geel in de Tour de France te hoog gegrepen was, maar zich de benen van het lijf koerste voor de punten op de i.

• 19 Augustus 2009 - 09:07

Boke,

Ik weet niet of je nog voor je thuiskomst nog de computer kunt raadplegen, anyway, de laatste kilometers zijn in zicht en ik wou toch nog een enorm grote pluim op je hoed steken voor hetgeen je nu voor elkaar gebracht hebt. Laat al die thuisblijvers maar een grote mond opzetten, je doet het toch maar! Je hebt Frankrijk gedetailleerd verkend. Sint-Augustinus zei ooit: Le monde est un livre et ceux qui ne voyagent pas n'en lisent qu'une page.

• 19 Augustus 2009 - 09:36

FilZVHiT:

Maar om je aan het thuisgevoel weer te laten wennen, eentje van Blaise Pascal (zonder Arne): ‘Tout le malheur des hommes vient d’une seule chose, qui est de ne savoir pas demeurer en repos, dans une chambre.’

• 19 Augustus 2009 - 10:54

Axel:

Laat de viltige toogganger, met nadruk op de G maar kabels spannen over de groenselmarkt, die van 't Galgenhuizeken zullen lachen. Ge ziet dat die campesinos de Pensmarkt (nevenst den heuiaord) zelf niet weten liggen. Kom maar Bo en trek u die kabels ni aan. FVGTKGA zal er mee zijne velocipède in blijven hangen.
    En Leen zei me dat de in september met de fiets de ronde van Baden Würtenberg wil doen... Gerolsteiner ipv pouilly...

• 19 Augustus 2009 - 11:20

FVGTKGA:

Hoogstens een telegeleid speelgoedkopterke zou op de pensenkermis kunnen landen, beuioard. Ik ben een getogen en gehangen Stropke, toeristil.

• 19 Augustus 2009 - 11:32

Desk-jockey:

Rustig aan hé moatse. Beginde kèwe kalkoenen te zien toch. Een beetsen aan ‘t afkicken toch. Ge meugt vandenoavond weer aan uwen tuug goan hangen, moar tot toens moede kalm blijven stuksken peloezenterter, of ‘k zal u ne kier komen helpen

• 19 Augustus 2009 - 13:06

FWT:

Kom moar, kom moar, wiskesvlieger. 'k Zal eu ne keer op euwe numéro zettten, niewird. Oascheu nie goa verekskuseren goa 'k eu bij euwen schabbernak scheren, euwen tettibus tegen de bordure sloan en eu een muke droaien da eu bijters tiene goan sloan in eu moage. Begin maar al te lupe en te schriemen, veur da euwen hannekesnest zoe peizen dadde mismiesterd zijt.
    Wie zoeter ier nen turki èn, ziepbaron?

• 19 Augustus 2009 - 15:05

Axel:

Kijk, mijn waarde Joris. Hier zie je het voorbeeld van de ware aard van de laatsten. elke keer weer rollend over de straat als ze een alcoholische deprivatieperiode hebben meegemaakt... gedesorienteerd kruipt dit janhagel door de straten op zoek naar de ware toog.
    het is onbegeleidbaar, dat soort volk...

• 19 Augustus 2009 - 16:53

Filip T:

Den Boek E voor Bo Fort

Het was een kleine die steigerde met een weelderige bos haar
    die met het leven voor zich, pedaleerde naar de Grand Bozar.

Toen hij de Carrefour verliet, was hij nog lang niet op zijn retour
    maar vertrok per vélo als ‘Bo T du diable’ voor een Franse toer.

In de Snoekstraat liet de onstuitbare Bobokop het côte à Leen
    als gediplomeerde vélomaker met zadelpijn en bloeiend speen.

De achterblijvers liet hij zijn poepjes ruiken op het internet
    op weg naar Verdun met Bo-bèches voor het afdruipend vet.

Maar zijn achterste jeukte, wat wees op een goed Bo-ter-jaar
    die hem maakten van Bo-hemer tot van Frankrijk de Bojaar.

De primeur van Bo Jolais klom als een geit zonder merknaam
    naar eenzame hoogte om los te komen van de hele santenkraam.

Als Bo, no Beau, slingerde hij zich als hamer door de vele bochten
    lachend en vloekend op weg naar de zon die alle toeristen opzochten.

Hij jaagde op mensen en sprak met de beesten als Bo na Dea
    tot hij in de wolkbreuk bij Beaune droomde van Den Bosche Frea.

Toen hij verslag uitbracht van zijn gastromanische gaaazzzpacho
    werden de gaaazzzcogners op het thuisfront plots internetmacho.

Zijn kuiten op tv maakten bij de vrouwen de tongen en Bo-varysmes los
    waardoor zijn Bo-nafide tocht iets tochtigs maakte achter hun schaamteblos.

Maar de hamer bleef uit dankzij de lokale wijnen en O de vie
    waarmee hij wind met tegenwind bestreed op weg naar Marie.

Want nonkel Bo had het Bo-bonne beloofd een kaars te branden
    en was met zijn Bo-reale trekje niet zot van Spaanse platte banden.

War een wereld, schreef hij toen zijn hersenen in de war raakten
    nadat hij in Pézenas toekeek hoe twee honden in elkaar haakten.

Van toen ging het bergaf met klinkers en medeklinkers op het net
    hoewel Bo’s duivel, Joris Slingeraap, dat geen bederf vond van de pret.

Van Lourdes stortte hij zich met doodsverachting naar de kust ze allemaal
    om bedolven onder vliegende herten en ollanders te vluchten uit het kabaal.

De witte man in de zwarte bergen dronk nu Blanquette uit de fles
    als Bo-tanicus zwammend met bomen en in zijn poot het oestermes.

De dennen werden zonnebloemen en de oesters gaven te veel melk
    wat hem als een TGV naar zijn stal dreef met een rijk gevulde kelk.

Temidden van soldatenkerkhoven moest hij zich laven aan de cider
    op voeten die hij straks moest laten wassen door de hoogste bieder.

Hij maakte zich op voor de sprint en ontdeed zich van overtollige vracht:
    -onen wierp hij in de gracht en won als Tommeke Bo in praal en pracht.

Een mandeke eiers werd zijn trofée bij zijn intrede blij of niet blij,
    maar hij dacht tevree: in oktober komt er een klein woestijnvisje bij.

Zijn wedervaren van onderbroekenlol tot kruistocht naar de kaars
    is nu te zien in het Leen van de Eeclonaar: le Musée de Bo’s Aars

• 19 Augustus 2009 - 19:30

Grietje:

infeite boke verdien je dat we 4040 van vtm opbellen ,dat we u kunnen verwelkomen met toeters en bellen ,proficiat met u prestatie
    ik zou het niet beter kunnen

• 19 Augustus 2009 - 22:11

Mariamagdalena:

Meneer Filip T, schoon wat ge daar geschreven hebt!

• 19 Augustus 2009 - 22:36

De Korte:

Eknel simlme mnesen knunen dit lzeen.

Jlulie knunen meioljik geolevn dat jlulie knunen berjigepn wat heir saatt?De utiozdelrjike karhct van het mneseiljk berin, vlognes de odernzekores van de Uinvesritiet van Cmabirdge, is dat de vogolrde van de lteters in een worod geen bealng hfeet. Het einge bealnrgjike is dat de eretse en de lasatte lteters maar jiust satan. Dit kmot odmat het mneseljik brien bij het lzeen neit lteter per letetr leset, maar een worod als geehel. Verabzned neit? Zeekr wteen, en ik die atljid dahct dat seplling bealngrjik zou zijn! Zo zie je maar, muftengzigen is nenergs voor ndiog!

• 19 Augustus 2009 - 23:16

Filip T:

Tismaardachetweetendakke vreenaaruitzieomulderinlevendelijvetezienzonderdaddeteiuitmijngatvraagtwantikhebmijvreegammuseerd.

• 19 Augustus 2009 - 23:35

Xa4:

Bo, kom aub zo snel mogelijk terug, want sommigen hebben last van smeltende hersenen. Met die warmte kunnen ze de slaap niet vatten en dus blijven ze zeveren ...

Tout le monde il est beau, tout le monde il est gentil.

• 20 Augustus 2009 - 07:52

Leen:

Beste, lieve, enz. bometdehamervrienden,nieuwsgierigen en adepten , vrijdag 21 augustus komt mijn onweerstaanbare, heroïsche, nooit aflatende, immer gedrevene fietser terug. Hij laat mij in het ongewisse waar hij aankomt en hoe laat.Ik heb wel het vermoeden dat hij met pak en zak recht naar 't Mandeke rijdt. Dus allen daarheen om hem een warm ( letterlijk en figuurlijk) te heten! Verder nog dit: de humor, lachen en zwanzen was op fietstocht. Maar door alle reacties op de site heb ik menig traan gelachen! En voelde ik het gemis minder. En wie het wil weten:wat ik wou verven, beitsen envernissen is gedaan zonder dat mijn sociaal leven daarheeft onder geleden. Niet waar? roddeltantes! Heel veel liefs en zoen van mij. En Beestje mocht je dit toch nog lezen voo je thuis komt: Dz en KN en wees voorzichtig, je bent er nu bijna! Leen