DE beslissing - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu DE beslissing - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

DE beslissing

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

17 Juli 2009 | Frankrijk, Parijs

Waarde landgenoten,
Oef, de kogel is door de kerk. Ik ben hier in Oloron en dat is een kruispunt van 3 fietsroutes: Katharenroute, langs Oude Wegen en St. Jacobsroute. In eerste instantie wou ik naar Compostela, maar ik ben veel te lang blijven rondzwalpen hier in de Pyreneeën (moeten maar zo mooi nie zijn) en dus raak ik nog wel in Compostela, maar niet meer terug voor 25/08. En dat kan/mag/wil ik Leentje niet aandoen. Maar ik wou absoluut ne keer in Spanje zijn met mijne velo, en dus ben ik gisteren bepakt de Col du Somport opgefietst (1650m), de grens met Spanje. Het was bloedheet en 't was afzien. En desondanks kreeg ik zo'n 5km voor de top een hagelbui over mee heen. Knikkers!! Maar ik heb het gehaald. Nog wel fietsers tegen gekomen, maar geen idioten met beakte velokes. Boven de obligate foto genomen (anders geloven jullie me nooit) en dan.... terug naar beneden. Naar Oloron, 65 km verder. En in het terug rijden ook geen fietsers tegen gekomen. En op de camping dacht ik een kolonie fietsreizigers te ontmoeten, maar nee: nobody. De wereld is om zeep, meneer!
Dus wat die kogel betreft: ik vertrek morgen richting zee. En daar zie ik wel. Eerst de zee zien en ruiken. Oesters, palourdes, coquilles, geirnaarts, krabben.... Hopelijk valt het weer daar een beteke mee, want tis hier gene vetten en voor de komende dagen beloven ze ook al nie veel. Die kaarsen in Lourdes hebben blijkbaar nie veel geholpen.

Zoals Mig zegt, maak ik vlug vrienden, zelfs onder de vier- en meervoeters. Voordeel is dat die beesten niet teveel tegenspreken en in de meeste gevallen content zijn met wat aanspraak. Ook al ziet die er wat vreemd uit. Ben blij te lezen dat Veerle een cursus voor negerinnetje-in-spe aan 't volgen is en ik vrees dat forellen veel vlugger zijn dan Bart. Zeker als hij der niet gaat tegen praten (zoals ik zou doen). Hier in Frankrijk bestaat een formule "vangen en terugzetten". Of heeft Bart geopteerd voor "vangen en opeten"? Waarschuw Ivan maar geen te gekke toeren uit te halen, want ik herinner me dat hij niet zo stabiel is op ladders... Sorry Martine, ik keer niet terug via de Provençe, maar ga via Cahors en Nevers terug. En wijwater heb ik niet gedronken. Was al blij met een wijntje. Marseille zal voor een andere keer zijn. Misschien passeer ik daar in september. Ik laat nog wat weten. Alvast bedankt voor de invitatie. En Xa4, ik sta nu nog in de Pyreneeën en zie me niet binnen een week aan de Loire te staan. Maar ik heb jouw gsm-nummer en weet je desnoods wel te vinden. En wat Giesse, alias Ronald heeft gepresteerd, slaat wel alles. Na 24 jaar?? Succes kerel. En de kunst in 't leven dat is inderdaad: laat je onderhouden. Zeg ik ook altijd tegen Leen (hahaha). Ben ook altijd blij dat m'n nichtjes mijn activiteiten lezen.

Vriendinnen en vrienden, vandaag rustig aan en morgen weer "vol gaaaaaaaaaaaaazzzzzzzzz"!!!

Tot wederhoren

  • 17 Juli 2009 - 16:02

    Bometdehamer:

    Waarde landgenoten.
    Een reactie op mijn eigen verslag. Moet kunnen.
    Ben nog vergeten zeggen dat het bed me niet echt deugd heeft gedaan. De eerste dag dat ik ben opgestaan met pijn in de rug en 't was nochtans een goed, degelijk bed. Dus liefste Leen, ik ben "gedoemd" om de rest van mijn dagen op een dun matje te slapen naast 't bed...

  • 18 Juli 2009 - 06:51

    Xa4:

    Bonjour Monsieur,

    On arrive!!!

    Xa4

  • 18 Juli 2009 - 08:08

    Leen:

    FORGET IT! Ik weet wat je probleem is ... in bed heb jij gewoon een ruggesteuntje nodig!Hoewel, een beestje op een matje aan het voeteinde heeft ook wel iets! Vaart wel, lief beesteke, geniet van al het moois...en lekkers , DZ en KN.Leen(tje)

  • 18 Juli 2009 - 10:49

    Rosie:

    Naar de zee !
    Als je nu in volgend verslag schrijft dan er een vliegende vis op je schoen kwam zitten dan wil ik heel de samenstelling van jouw voetzweet hebben.

    Tip voor als je niet weet wat gedaan voor je eenzame tent :
    wanneer je een rappe slak ziet, train ze en neem ze mee want er worden zelfs heuse wereldkampioenschappen georganiseerd (33 cm is de te overbruggen afstand, toptijden rond de drie minuten). Winnaar krijgt zilveren beker met verse sla. (de redactie)

    Jij praat tegen vanalles, tot ezels toe maar troost je; ik praat zelfs tegen mezelf.

    Gisteren Leen gezien : nou, wat zie die d'er goed uit !
    Valt wel op dat ze iedereen er nadrukkelijk op wijst dat énkel de benedenverdieping toegankelijk is voor bezoek. Oftewel heeft ze alle muren volgehangen met foto's van jou (garantie zeker met enkele close-ups van je stevige kuiten) oftewel is ze de slaapkamer aan het herschikken -tent-matje-hometrainer-.....

    de fietsreizigers zitten hier, die komen naar die domme Gentse Feesten.

    Groetjes

  • 18 Juli 2009 - 14:07

    Veerle En Geert:

    Ook wij waren heel blij met je kaartjes!Van ons heb je al een tijdje niets gehoord omdat we zelf door 'la douce France' aan het toeren waren, meer bepaald door de Jura, een verdomd mooie streek, zo diepgroen, zo ongerept, zo heerlijk stil (voordat de Hollanders arriveerden). Nog nooit rond zo veel meren gewandeld, aan zo veel watervallen gepicknickt, zo veel vlinders op 1 dag gezien, zo veel herten gezien (nee, geen vliegende, alleen huppelende), zelfs vossen, dassen en een ijsvogel! Oei, 't is hier wel jouw reisverslag en niet het mijne. We hebben elkaar veel te vertellen als je terugkomt. 't Aperitiefje zal klaarstaan.

  • 19 Juli 2009 - 08:22

    Valérie:

    Ohoooooooooo, heb eindelijk eens de tijd gevonden om je verslag te lezen. Schandalig eigenlijk. Heel tof om te lezen en ja ik heb ook zitten lachen zonder iemand erbij, maar het verschil is dat hier niemand mij in het oog kan houden want zit hier alleen. Haha. Allez, goe eten en drinken, afzien en plezier maken, gemaakt het allemaal mee. Hoop dat ge der niets aan gaat overhouden door met allelei beestjes te babbelen. Ge ziet ze zelfs al vliegen!!! Heb mijn adres opgegeven en wacht nu met spanning op het volgende verslag. Als je terug bent gaat Leen toch een verlenging krijgen van haar contract? Profiteer er nog goed van, ni teveel tegenslag,enz enz.... Groetjes Valérie.

  • 21 Juli 2009 - 07:40

    Lieve Axel:

    boudewijn met de hamer... Ik heb al mijn archieven doorzocht, van mijn tochtigste zolder tot mijn vunzigste vergeetput, maar geen Boudewijn met de hamer. Karel met de hamer ja, Karel de dikke ook. (en ja Rosie, ook een zolder kan tochtig zijn. Zoek het maar op in je dikke. Vandaele uiteraard niet Karel)
    Boudewijn met de baard leefde rond duizend ac. Ook een Boudewijn de moedige wat hier zeker van toepassing zou kunnen zijn. Of wat vind je van Boudewijn met de ijzeren arm? Die je hebt getraind door kilozware roemers met wijn te heffen in Katharenland... Over boudewijn de kale en Boudewijn de melaatse zullen we het maar niet hebben. Geef mij maar de moedige.
    Verder hier hard werken, en uitkijken naar het weekend als Joris hier is, dan kunnen we ons eens lostrekken.
    tot schrijfs.


  • 21 Juli 2009 - 08:36

    Filip Tooghanger:

    Een troost voor Leen, een extra motivatie voor de beslissing van een dierenminnende eenzame fietser en misschien een spreuk om bij de andere te voegen: 'In Spanje zijn alle koeien weduwe.' (Marcel Marien)

  • 22 Juli 2009 - 09:04

    Geert Burgemeester:

    We kunnen er niet genoeg op "hameren" : Bo is de belangrijkste Vlaamse renner van het moment : hij houdt vol, ook in de bergen...!
    Hier in Gent even een lichte ongerustheid deze week want mjn belangrijkste Merelbeekse vriendin Rosie beantwoordde (2 d's ?) geen sms noch telefoons meer. Voor alle zekerheid toch even de belangrijkste Vlaamse sociale werker gebeld om eens langs te gaan : Axel ! Zoals verwacht was er niets aan de hand, gewoon wat Limburgse nonchanlance en wat overbezorgdheid van deze keutel (ik hoor het haar zo zeggen).
    Gentse Feestendag vijf, tijd om aan de slag te gaan met het belangrijkste Vlaamse mosselrecept met varkenshaasje :"Rodgerio",dat destijds werd geïmporteerd uit Portugal door het "Gebed" en nu schaamteloos wordt geplagieerd door uw Burgemeester, maar met succes ! Een zeer drukke 21e gisteren, welkom na de zeer flauwe 20e. Net als Boudewijn in volle versnelling nu de (feest)berg op ! Oan al wie da in Gent gebleve ès : nog een vrie goeie Fieste !
    Den Burgemiester.

  • 22 Juli 2009 - 10:30

    Rosie:

    jaja, ik had mij verstopt op mijn tochtige zolder nadat ik had ontdekt dat "tochtig" "bronstig" betekende.
    En als ik nog eens voor langere tijd zou verdwijnen zit ik in de vunzige vergeetput van Axel en Lieve op zoek naar Boudewijn met de bobbel.

  • 23 Juli 2009 - 08:41

    Geert Burgemeester:

    Beste Bo en leden van de
    hamerfanclub,

    Alhoewel dat het zeer welkom blijft voor de tuin, en de Gentse Feeststraten weer eens goed gespoeld zijn, heeft het de voorbije avond en nacht hier wel heel stevig door geregend.Ik hoop dat je daar in het Zuiden wat van gespaard blijft want dit is natuurlijk niet echt fietsweer. Hopelijk zijn er nog steeds "bodegas" beschikbaar om te schuilen en om aan vloeibare cultuur te doen...Nog veel glamoureuze bergritten toegewenst, in de tour hadden we er gisteren eentje van formaat ! Die gasten zijn zot, dat démarreert bergop dat het niets is. Het is overigens niet dat ik zo'n wielerfanaat ben, maar als je 15 kilo mosselen moet spoelen, dan is zo'n wedstrijdverslag op de radio een welgekomen afleiding.De schaaldiertjes zijn gisteren weer de pot in -en uitgevlogen, hoera, weer een topdag. Onzen Alain zit in Duitsland, Mieke in Corsica en de Xavier in Frankrijk. Aan allen wens ik een fantastische vakantie toe, en een veilige terugkeer.
    Uw immer bezorgde Burgervader. 10u43.

  • 24 Juli 2009 - 18:30

    Karl:

    Boke,

    Wanneer ben je in de streek van Cahors. Heidi en een aantal vrienden van Kalmthout zitten daar kortbij van 15/08 tem 22/8.
    De week ervoor zitten we in het zuiden van de Dordogne.

    Karl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Compostela via omweg

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2009

Terug ...

14 Augustus 2009

"Thuisgevoel"

07 Augustus 2009

Na regen komt zonneschijn.....zeggen ze.

01 Augustus 2009

"Lucky Bo"

23 Juli 2009

Langs vlakke wegen komt men altijd regen tegen
Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 114271

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: