Miljaar, miljaar...... - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Miljaar, miljaar...... - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Miljaar, miljaar......

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

31 Augustus 2009 | België, Gent

Ola,

Opstaan: aiaiaiaiaiai....

Voila, we zijn der mee weg. Eerste bestemming; jeugdherberg van Bayeux. Helena neemt het stuur in handen, wegens niet-al-te-nuchter-zijn van ondergetekende. Of doe ik alsof???

Laat jullie commentaren vloeien op deze site, zodat we op de hoogte blijven van jullie activiteiten.

Tot fleus!!


  • 31 Augustus 2009 - 06:04

    Van 't Flesken:

    Goeie reis luitjes. Dit is zowat het enige zinnige dat ik met mijn kater kan verzinnen op dit moment, maar wacht maar als die over is. Dan zal ik mijn gedacht eens gaan zeggen mijnheer de schepen van Propaganda Zaaiwind.

  • 31 Augustus 2009 - 08:16

    Rosie:

    Bo en Leen, een fijne reis !

    Bij mijnen dokteur was er just glasophaling; nou daar stond wat buiten. Dus ik op mijn gemak mét mijnen kater naar binnen. toedeloe

  • 31 Augustus 2009 - 08:47

    Lieveaxel:

    Het is dus nog aardig uit de hand gelopen? Net op tijd weg gegaan dus, én thuis geraakt. veel en goed en lekker toegewenst.


  • 31 Augustus 2009 - 20:03

    Filip T:

    De jeugd van Bayeux weet intussen waar ze aan toe zijn. Laat ons hopen dat het maar een doenalsoffer is waarmee ze de slaapzaal moeten delen.
    Gent is er even erg aan toe met Mijnheer Mijn Gedacht Maar Niet Op Maandag Want Dan Moet Ik Lege Fleskes Rammasseren, en met madame die om haar glazen bij de oogarts moest, maar er stekeblind haar kat liet castreren.
    Hoe de Voerstreek er nu moet bij liggen, wil ik niet zien, als Mijnheer Just Op Tijd Naar Huis daar buikdansend iedere kabouter den bos heeft ingekegeld en daarom denkt dat het nadien uit de hand is gelopen.
    Gelukkig dat ik nog een beetje mijn manieren hou, den buiten vaart er wel mee, nauwe zakken!

  • 01 September 2009 - 07:07

    Claude Péter:

    Een Belgisch koppel in Frankrijk
    aten elke dag héél appetijtelijk
    maar toen kwam de veest
    was ‘t gedaan met het feest
    en werd het land één grote gifwijk

  • 01 September 2009 - 10:05

    Eddy Delanghe:

    Hoi,

    Ik ben de broer van Joris Delanghe en hij heeft mij verteld dat er op deze site wel eens leuke babbels staan. Ik ben benieuwd!

  • 01 September 2009 - 11:47

    Claude Péter:

    Daar is hij weer die fictieve uit het fabelrijk
    die boom van een vent en heel gevaarlijk
    Maar nu hebben wij hem door
    en roepen allemaal in koor
    Oh… het is dat kieken uit Kortrijk
    (maak van die boom maar een knotwilg)

  • 01 September 2009 - 15:44

    Filip T:

    Eddy, leer uw broer ne keer klappen in plaats van onze ruimte af te komen snoepen. Den duts geraakt er niet uit met zijn vriendin en zijn eigenste broer hamerslingert hij naar hier voor een goeie babbel. Hier is trouwens geen sprake van gebabbel, er wordt hier d(ed)j(u) sober gereageerd op bovenstaand bobbelend reisverslag.

  • 01 September 2009 - 16:28

    Eddy Delanghe:

    Sober?

  • 01 September 2009 - 16:55

    Reine Claude:

    jaja, zus van Claude Peter.
    Zeg, is het waar dat jullie zo sober zijn dat zelfs jullie zakken vernauwd zijn ?

  • 01 September 2009 - 17:11

    Filip T:

    En dat Claudetje haar een doesjke pakt om haar peerke van zestig watt uit te vijzen.

  • 02 September 2009 - 05:14

    Filip T:

    Of anders gezegd: dat zijn uw zakken niet, Eva Vandenappel. En de enige die aan ons adonische verschijningen op vernauwing wijzen, zijn die onder onze onweerstaanbare ogen.

  • 02 September 2009 - 05:21

    Filip T:

    Of nog beter geformuleerd in de herfstsfeer na een eerste dag van een nieuw schooljaar: kijk op uw eigen vijgenblad, nauwe zeurzak.

  • 02 September 2009 - 05:24

    Filip T:

    Maar nu echt to the point: wie heeft hier een aandachtstekortstoornis?

  • 02 September 2009 - 05:32

    Filip T:

    Sober als we zijn, trekken we nu ons fluopakje aan, om ons op andere wegen en verantwoordelijkheden op onopvallende wijze te storten en plaats te ruimen voor de medemens.

  • 02 September 2009 - 07:22

    Reine Claude:

    Ach, ik wil alleen maar behulpzaam zijn.
    Tip : aambeienzalf schijnt een probaat middel te zijn tegen "wallen onder de ogen", en natuurlijk voor als ge teveel gezopen hebt maar dan dient U het ergens anders te smeren.
    Beste Meneer T, bent U niet te veel in aanraking gekomen met de giftige stof "fluor" ?

  • 02 September 2009 - 07:27

    Reine Claude :

    En, aan een nauwe zak daar schijnt niet veel aan te doen te zijn, ik denk dus dat dat fenomeen vooral tussen de twee oren zit.
    Een kater daarentegen kun je echt wel castreren : "zuipt minder !".

  • 02 September 2009 - 09:31

    Van 't Fleske:

    Geacht college van burgemeester en schepenen
    Geachte heer schepen Zaaiwind
    Waarde colle-gas

    Naar aanleiding van uw betoog enkele dagen geleden en uw vraag om de verdediging niet aan een advocaat over te laten, wil ik nu reageren. Nu pas, want overhaast te werk te gaan zou hier wel heel dom geweest zijn.
    Allereerst de feiten, en ik zal kort zijn in tegenstelling tot schepen 'Van Een Mug Een Olifant'. U zag het als uw plicht, en ik citeer, ‘de koe bij horen te vatten…’, en te reageren.
    Op de winderigheid van BMDH, schepen van milieu, en de door mij geboden oplossing ? Wat was daar mis mee ? Problemen dienen toch om opgelost te worden !?
    OK, BMDH had eerst zijn bedenkingen, maar had al snel door dat de geboden oplossing, de ‘vis-olie’, eigenlijk een overheerlijke vermalen bouillabaisse was vermengd met een fantastische olijfolie. En hij heeft er prompt 30 liter van meegenomen op zijn nieuwe missie. En op die manier worden ook de door u gezaaide twijfels ontkracht.

    Over uw vuilbekkerij daarentegen bestaat geen enkele twijfel. Noch BMDH, noch de gemeenschap zag graten in de door mij geboden oplossing. Maar in tegenstelling tot mensen met gezond verstand zag u, schepen Windbuil, niet de solutie, maar zoals het een echte intrigant betaamt, uw kans schoon om te proberen tweedracht te zaaien, uzelf in ‘the spotlight’ te plaatsen en zodoende de nodige schade aan te brengen bij uw collegas, zodat u onze plaatsen zou kunnen innemen. Er kan maar één ding gezegd worden over wat u hier heeft getracht te verwezenlijken en dat is : "Een scheet in een fles".

    Waar u het echter niet over had was uw eigen niet zo smetteloze verleden. Daarom heb ik een studiebureau opdracht gegeven (op mijn eigen kosten, en niet zoals u, door medewerkers te gebruiken die door de gemeenschap worden betaald) wat ‘research’ te verrichten.
    Niet geheel tot mijn verbazing werden mij verschillende feiten medegedeeld die erop wijzen dat u zelf niet zo’n onbeschreven blad bent. Het zou niet eerlijk zijn om uw vuile was buiten te hangen (maar ik doe het toch), en begrijp mij niet verkeert, voor mij doet iedereen wat hij wil in zijn eigen vrije tijd, maar dat u tijdens de diensturen meermaals werd gesignaleerd in de Koestraat te Merelbeke, beter bekend als de woonplaats van La Vache Qui Rit, dan versta ik pas wat u bedoelde met de uitspraak ‘de koe bij horen vatten…’. En dat, het kan niet genoeg gezegd worden, tijdens de diensturen.
    Daarenboven blijkt ook nog dat u over de nodige arrogantie beschikt om uw wapenfeiten tussen de regels door in uw teksten te smokkelen, in de waan dat niemand ooit zal begrijpen wat ‘die’ metafoor betekent.
    Een verder polemiek ter zake lijkt mij dan ook geheel overbodig.

    Natuurlijk zou het niet eerlijk zijn om mij enkel te beperken tot uw negatieve kanten. Het moet ook gezegd worden dat u inderdaad beschikt over een zekere positieve ingesteldheid. Dat werd vorige zondag bewezen tijdens onze team-building.
    ‘s Middags werden gezamenlijk, zonder de gebruikelijk schimpsche(u)ten en met een grote eensgezindheid, de nodige spijzen verorberd en drank verzwolgen om ‘s avonds over genoeg gaaaazzzzzzz te beschikken om de nauwe zakken te laten swingen. Tot zover geen problemen. Maar ‘s avonds deed u uw naam van ‘Tooghanger’ alle eer aan door u aan een tafel te parkeren en er niet meer vanaf te komen. Zo kon iedereen zien dat ook u voor verandering vatbaar bent. Proficiat daarvoor.

    Ik hoop op een verdere goede samenwerking en kijk alvast uit naar onze volgende vergaderingen aan den toog.

    schepen van Leeggoed
    (en dat ik die fleskes moest rammasseren en zodoende geen tijd had om te reageren heb ik wel o.a. aan u te danken schepen Waar Staat Er Nog Een Vol Flesken, maar alla…)

  • 02 September 2009 - 11:13

    Claude Péter:

    Sinds wanneer heb ik een zuster?

  • 02 September 2009 - 12:00

    Filip T:

    Sinds de ooievaars gedesoriënteerd zijn.

  • 11 September 2009 - 21:22

    Filip T:

    'Laat jullie commentaren vloeien op deze site, zodat we op de hoogte blijven van jullie activiteiten.' waren de uitnodigende woorden van Bozelve. Hopelijk haakt hij niet af omdat daar al te enthousiast op ingegaan werd. Niemand weet nog wie er nu echt op reis is. Iedereen begint een beetje af te haken, al gebeurt dat op de meest diverse wijzen. Zoals op het wijsje van Eugenie Sokolov. Al zal weer blijken dat de wijstste van allen deze zijn die zwijgen. Een kelk die ik gaag aan mij laat voorbijgaan, tot de volgende Ronde. De medeklinker T heeft te veel ruimte ingenomen. Dt-fouten worden veel gemaakt. Ik heb er mij met plezier aan bezondigd. Mijn opofferingsgeest verplicht mij mijn dierbaarste medeklinker te laten vallen. Het is nu aan de minder erge gevallen om Bo en Leen te begeleiden. Cider, cider en nog een cider. Voor mijn part mocht het met een s zijn. Of zelfs zonder. Ieder, ieder, ieder. Ithyfallisch mag zeker niet verward worden met de val van ET. Goeie reis verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Gent

Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 114295

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: