Zeer belangrijke mededeling. - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Zeer belangrijke mededeling. - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Zeer belangrijke mededeling.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

25 Augustus 2009 | België, Gent

Waarde lezers,
in vorige reis nam de luchtvervuiling zorgwekkende afmetingen aan, doordat ondergetekende bij zware inspanningen nogal wat losse flodders de wereld instuurde.

Wel, der is een studie daaromtrent gebeurd door onderzoeksbureau TNS NIPO, weliswaar bij onze noorderburen. Maar het zal wel gelijklopend zijn voor ons, belgen.

Eén op de vier nederlanders heeft last van winderigheid (en dan zijn er bij mijn weten geen "bergen" te bespeuren aldaar). Winden zorgen bovendien voor lichamelijke klachten als misselijkheid, een opgeblazen gevoel en buikkrampen (persoonlijk nooit iets van gemerkt, maar ik ben dan ook belg hé).
Vooral mensen die hun wind inhouden (88%) hebben klachten (lijkt me nogal logisch). Bijna 70% schaamt zich voor het laten van een wind (euh...). Vrouwen schamen zich het meest. Ruim een kwart van de ondervraagden zegt meer dan twintig scheten per dag te laten (oeps). Normaal is om tussen de 10 en 20 winden ofte windjes te laten...

Mijn moeder placht te zeggen: beter in de vrije lucht dan in de kleine buik. Ik heb goed geluisterd, want zij was een zeer wijze vrouw!...

Wil je meer weten over deze winderigheid, ga dan naar www.hetluchtop.nl

GAAAAAAAZZZZZZZZZZZZZZ!!!

  • 25 Augustus 2009 - 10:26

    Filip T:

    Hoor de wind waait door de Bo-men :

    ‘Mets ton masque à gaz Sokolov
    Que tes fermentations anaérobies
    Fassent éclater les tubas de ta renommée
    Et que les vents irrépressibles
    Transforment abscisses et ordonnées
    En de sublimes anamorphoses’

    Uit : Gainsbourg Serge : Eugenie Sokolov (iets voor op je aai-pot)
    Ook als ringtone voor je g(a)sm(eter) te verkrijgen via internet

  • 25 Augustus 2009 - 10:36

    Filip T:

    'Doe je gasmasker Sokolov
    Laat uw anaërobe vergisting
    Breek de tuba's maken uw roem
    En wind onstuitbare
    Transformeren Easting en Northing
    In sublieme anamorfose'

    Dat krijg je als je een vertaalsite in plaats van dikke boeken gebruikt. De wind moet verkeerd gezeten hebben.

  • 25 Augustus 2009 - 11:11

    Van 't Flesken:

    'k Heb het eerder gezegd: "Beter de gazzzzz eruit dan erin."
    Indien je die 20 scheten verschillende dagen na elkaar zou opsparen, hoelang zou het dan duren voor ge ontploft ???

  • 25 Augustus 2009 - 16:37

    Rosie:

    zoals de meesten onder ons wel weten is ooit mijn huis ontploft. Ehwel,dat was dus in den tijd dat ik nog een beschaamd meiske was.

  • 26 Augustus 2009 - 08:33

    Claude Péter:

    Een fietsende man uit de Snoekstraat
    Zat ne het diner vol advocaat
    toen liet hij gezwind
    een heel grote wind
    en nu heeft hij last van zijn uitlaat.

  • 26 Augustus 2009 - 10:13

    Filip T:

    Moeten we na een met peetaars verwaaide stadsgids Sjors, nu ook een door pétards getroebleerde stadsdichter Claude petarderen?

    (elke nonkel Jef heeft een peetaars, pétards zijn blaften van joints en petarderen is 'doen springen door er gaten in te boren en deze met ontplofbare stof door Bo te laten vullen, als de schoorsteen tenminste niet te smal is)

  • 26 Augustus 2009 - 12:27

    Van 't Flesken:

    Wetenschappers hebben ontdekt dat visolie kan helpen tegen winderigheid. De visolie neutraliseert de wind (visolie verlaagd intern de oppervlakte spanning waardoor ‘luchtbellen’ oplossen) en het is ook nog goed voor het hart en de bloedcirculatie. Misschien is visolie drinken een goeie zet tegen de Gazzzzz bij je volgende reis Bo-ke (scheelt ook een stuk in de was).
    In Schotland werd dit reeds succesvol uitgeprobeerd op koeien. Daar denkt men er zelfs aan om een koeienschetentaks te heffen. Laat ons hopen dat het ze hier op geen ideeên brengt. Het begint met koeien en voor we het weten is de jacht op ons open.

  • 27 Augustus 2009 - 08:13

    Claude Péter:

    Een gelukkige man uit Gent
    een petaar rokende vent
    die liet een scheet
    en verbrande zijn reet
    nu is hij niet langer content

  • 27 Augustus 2009 - 08:22

    Bo:

    Tis nie meer wat het geweest is: den Axel en zijn madam Lieve zijn naar de voerstreek getrokken om er jacht te maken op dassen, "dj sober" is zich in alle stilte mentaal aan 't voorbereiden om der zondag duchtig in te vliegen in de "nauwe zak", Filip T begeeft zich aan den pétard om kleurrijke literaire hoogstandjes wereldkundig te maken, Rosie is over alle beschaamdheid heen na jaren van stiekem methanol de lucht in te jagen en ik moet in 't vervolg - wil 'k niet ontploffen na een paar dagen discreet opsparen van wind - op stap met een gezinsfles visolie?? Dankuwel hoor flasse!

  • 27 Augustus 2009 - 20:40

    Flatulentje:

    Miljaar, miljaar geef mij maar ne petard zei de gerard. Van visolie moet ge boeren, van look moet ge naar de hoeren, ne selder da geeft ne knelder; maar ajuin daar kunt ge héérlijk van bazuinen.

  • 28 Augustus 2009 - 13:36

    Filip T:

    Geacht College van Burgemeester en Schepenen,

    Het is me een waar genoegen om als hangende zaak door het Bestuur te zijn opgevist om mij vanaf heden te mogen vastbijten in de dossiers van (v)luchtige en (s)lopende zaken, in de hoedanigheid van opgericht lid om perk en paal te stellen aan de verdere verloedering van het pas aangestelde College, waarin ik mijn betoog niet langer binnensmonds moet houden, naar het strekkende voorbeeld van sommige van mijn collegae die hun verzuchtingen niet langer binnenskonts hielden.
    Voortaan voel ik het dan ook als mijn plicht om de koe bij de hoorns te vatten en niet langer Gods water over Gods akker te laten lopen (d.w.z. de zaken haren wereldschen (stoel)gang laten gaan, zich niet om ’s wereld (buik)loop te bekommeren).
    Dat voornemen noopt mij nu om te reageren op de onwelriekende uitlatingen van de Schepenen van Milieu en die van Het Leeggoed, waarvan de eerste zich niet eens schaamde voor de vervuiling die hij aanricht in onze buurlanden en de tweede zich ontpopte als een tweede dokter Morrell die zijn collega met visolie uit de fles wou intoxiceren. Daarom heb ik mijn medewerkers research laten verrichten naar hun recente verledens die niet langer onbesproken mogen blijven.
    Mijn studiebureau bezorgde mij een wetenschappelijk document waarin hun beider naam en faam op zijn minst verdacht mogen genoemd worden. In het artikel ‘De megalomane petomaan’ over de extreme flatulentie van Adolf Hitler, duiken voor het eerst de ene zijn faam en de andere zijn naam op: ‘Morrell was an unpleasant figure even by Nazi standards – grossly obese, with frog-like features, sulfurous B.O. and venomous halitosis.’
    B.O. zat dus toen al in het milieu, terwijl Schepen van ’t Flesken Visolie, een vergiftigend fenomeen van alle tijden blijkt te zijn.
    Morell was de laffe lijfarts van de Führer, die hij verslaafd maakte aan 28 soorten middeltjes tegen de hozenhoest (broekhoest) van de kleinste Fartman uit de geschiedenis. Noch Dr. Kösters Anti-gas pillen, noch de zwarte pillen met strychine en antropine, noch zijn vegetarisch dieet, noch de potentiepillen van stierenkloten die vele koeien tot weduwe maakten, noch de oogdruppeltjes met 10% cocaïne, noch de dagelijkse inspuitingen met amfetamines, vermochten iets tegen het bazuingeschal van dat broekventje. Door al die drugs werd hij een manisch-depressief, paranoïde en besluiteloos wrak dat door zijn flatulentie de oorlog verloor en zich in zijn bunker van het, met woorden in de wind vervlogen, leven beroofde.
    Het mag duidelijk zijn dat Der Untergang een onderbuiks begrip met dubbele bodem is. De scheet is dus zowel oorzaak geweest van een desastreuze wereldoorlog en zinloze genocide, als dat ze de redding werd van diezelfde wereld en haar uitverkoren volk, waar Hitler zelf van afstamde, maar dat zou ons te ver leiden terwijl ik graag terzake blijf.
    Om uit te maken wie van beiden de grootste luis is in de pels van dit College, en een preventief ingrijpen te verkiezen valt boven de uitroeiing van verziekte uitwassen (van onderbroeken), beveel ik een gerechtelijk onderzoek aan.
    Is Schepen Bometdehamer, van wie alleen zijn moeder vond dat hij een te kleine buik had, rechtstreekse oorzaak van ’s werelds ondergang door broeikaseffect of gat in de ozonlaag, dan moet ik mijn beschuldigingen aan het adres van de Schepen van Leeggoed terugtrekken en zijn drastische ingreep met visolie, uitroepen als heldendaad in de redding van de mensheid. Maar als de intenties van Schepen van ’t Flesken Visolie erop gericht zouden zijn om het recht van vrije winduiting te beknotten en onze Schepen van ’t Milieu uit puur eigenbelang te willen liquideren om de mensheid nadien op flessen met luchtbellen te trekken, dan is hij het moortgat dat onze toekomst bedreigt en zal hij niet langer van de muren moeten schreeuwen dat de jacht op onze schetentaks naar Schots model, ons allen bedreigt, maar zal ik met mijn persoonlijke jachthoorn op de wijze van Joseph Pujol (de man die Au Clair De La Lune op een fluit in zijn gat met zijn winden kon spelen), de drijfjacht op die visolie spuiende zuigfles voor geopend verklaren. Nooit mogen we het toelaten dat het ontploffingsgevaar Van ’t Flesken zich kan ontpoppen als Van ’t Steksken die maar al te graag de opgekropte winden van zijn collega zou aansteken.
    De geviseerde Schepenen vraag ik met aandrang om zich manhaftig te gedragen en hun recht op verdediging niet aan een advocaat over te laten. Daarvoor verwijs ik hen graag naar de poëtische woorden van Schepen van Cultuur, Kloot Pétard, die ons erop wees dat er na het diner problemen zullen onstaan als men vol advocaat zit. Iedereen weet dat hij met zijn rijmelarij verwijst naar de dan onafwendbare vechtschijting. In die kwesties kent ook iedereen het klassieke probleem van de uitlaat: het wordt dan eindeloos bekvechten over wie de hond uitlaat.
    In afwachting van de resultaten van het onderzoek, stel ik voor om in alle sereniteit onze samenwerking te beschouwen als een halfvol glas (neen, geen fles), dat we beter heffen op een hoopvolle toekomst waarin wind met tegenwind zal blijven bestreden worden.
    Om daarin een voorbeeld te stellen, wil ik vooreerst bemiddelen in het openlijke conflict tussen Van ’t Flesken Visolie en Bometdehamer. Om ook een stuk te schelen in de was, zoals Flesken het (uit al dan niet valse bezorgdheid) verwoordde, adviseer ik Bo Mét, als voorlopige fietsoplossing (solutie): het dragen van een Schotse kilt op traditionele wijze, zijnde zonder onderbroek.
    Daarenboven wil ik mijn positieve ingesteldheid richten op onze team-building, bestaande uit een kelder voor groepen tot twintig personen, een gelachzaal (zonder g van Geert) en een keukenverdiep, die zich op zondagavond enkele buildings verder gaat begeven om er verenigd onder de vlag van de Petomaniacs de Nauwe Zak tot ontploffing te brengen met een knellend en knallend vinylfestijn, dat een voortzetting moet worden van ons beleid van stadsvernieuwing waarmee we ruimte willen scheppen voor een Nieuwe Zak of Zaak, want zo Nauw steekt het niet.
    Graag zag ik daar het voltallige College verschijnen voor haar Burgemeester Zonder Sjerp: Scheten In Flessen, Dassen Zonder Knoop, Bootjes Op Speed, Pennenlikkers Als Pannenlikkers, Onechte Corte Langhe, Malcontent In Gent, Schaamtelozen Zonder Schouw, Voetenfetisjisten Met Eksterogen, Lenige Bosaars, Bo’s Aardige Leen en Alle Andere Pitoes en Pétards.

    Schepen Wiewintzaait.

  • 28 Augustus 2009 - 15:50

    Bometdehamer:

    Voila, g'hebt da ne keer goe gezegd. Meer kan ik momenteel niet zeggen, aangezien ik bij dezen betrokken partij ben.

    Uwen nedederigen

  • 28 Augustus 2009 - 22:33

    Bo:

    amaai,
    we zijn al bezig met hoaxen!!

  • 29 Augustus 2009 - 07:29

    Filip T:

    hoaxen

    ho ax en
    vergank. werkw.; hoaxte; h. gehoaxt
    (na 1950)komt van het Eng. hoaxelen; door het publiek naar de Noorse schaatser Axel Rudolf Paulsen gescandeerd om hem uit de middelpuntvliedende kracht van zijn pirouette te helpen, naar het voorbeeld van Brabantse boeren die op die wijze hun trekpaard tot stilstand brengen

    1 (schaatsterm, bij uitbreiding ook gebruikt in het wielrennen voor Ronderijders) zekere figuur in het kunstrijden eindeloos blijven uitvoeren, met omkering en terugkeer op de uitgangspositie

    2 (computertaal) e-mail met een onterechte waarschuwing voor het vierwindenvirus versturen

    3 (dierenwereld) voertaal van de dassen die hun belager een halt willen toeroepen.

  • 29 Augustus 2009 - 08:01

    Kabouter Prot:

    Ik heb de opdracht gegeven om alle togen af te breken want vanmorgen liet ik een vierwindenscheet en zelfs voor mij is dat te veel.
    Alle paddestoelen zijn gekrakt en de zich bij ons verschuilende dassen zijn gevlucht (zelfs in de buurt van Axel voelt het veiliger)
    "Ontploffingsgevaar" zeggen mijn naaste buren en hebben me verplicht om visolie te drinken en dàt trekt weer reigers aan in onze contreien (net zoals de ooievaars gedesorienteerd)
    En nu verdenken ze ook nog van iets anders,
    ik heb namelijk een klein snorretje en sta meermaals per dag achter mijn spreekgestoelte mijn medekabouters een beetje op te peppen "der kleine Untermensch öben"...
    Ja, vanaf nu kan ik in wanhoop alleen nog maar roepen "gegen die wand mit die hoaxers"


  • 29 Augustus 2009 - 17:25

    Filip T:

    De dag dat ooievaars windeiers leggen is de redding nabij. Geen koters meer die gepensioneerde tweewielers in hun hoax belemmeren, en geen kabouters meer die ze 's morgens in alle vroegte moeten opvangen. Maar nondedju, wat met die zondagsrijders dan aangevangen in een vergrijzend bosduivenbestand?
    Volare. Oho. Oho-oho-ax.

  • 29 Augustus 2009 - 17:43

    Filip T:

    Schepen Bometdehamer, als je geen Schepen Vergaan wilt worden, moet je nu ageren. Ik heb de duif vernoemd om de digitalisering van de post te kakken te zetten. Met de postduif zal je in de Kuip van Gent de klassieke schepenen op de hoogte moeten stellen van de voortzetting van uw site. Want straks zitten we zoals de meeste schepenen zonder publiek tegen elkaar te lullen terwijl de man van de straat (soms ook de vrouw) de wereld draaiende houdt met bootjes, ooievaren, dassen strikken, kabouter gids spelen, kokkerellen, karamellen te ververzen of zelfs geen winden meer te laten. De politiek moet dringend weer dichter bij de mensen worden gebracht. Hamer het hen maar in, voor je weer losbandig voor het vertrek kiest.

  • 30 Augustus 2009 - 07:57

    Kabouter Prot:

    Ja, het is niet meer wat het geweest is.
    Mijn kabouters willen geen togen afbreken want ze hangen zelf aan La chouffe, verdorie. Misleid en onder de indruk door dienen mens met zijn nieuwe "fluogroene" partij en zijn overdonderend georakeel, waar ze eigenlijk niets van verstaan.
    "Politiek", bah.
    Onze ooievaaren zijn ook al weg want die zitten langs een grote baan te wachten om een glimp op te vangen van een voorbijrazende vespa met daarop een Italiaans ogende, taterende schone. Ondertussen vergeten ze deftig te eten en dreigt er een tekort aan calcium te onstaan : gevolg windeieren.
    En onze bosduiven worden gekidnapt door onze chinese soortgenoten.
    Ikzelf moet mijn scheten gaan laten op een afgeschermde plaats, wegens plaatsvervangende schaamte.
    Waar is de tijd dat da manneke op zijn fietske met zijn vriendelijk samenzweerderig knipoogje voorbijgàààzde, ik mis hem zo.

  • 30 Augustus 2009 - 09:30

    Ditter Von Daxburg:

    Lao-tse drukte jullie pfortz-gedachte al duizenden jaren terug uit:
    Bereik de uiterste leegte en de echtheid van de stilte. Wie deze wet kent zal verlicht zijn.

  • 30 Augustus 2009 - 09:43

    Bometdehamer:

    Allemaal tope tegare,
    Ik ben verbijsterd door het aantal vreemde vogelsoorten die tegenwoordig "onze" blog aanwenden om hunne politieke natte dromen en verwensingen te ventileren.
    Beeld- en andere spraak is nooit mijn sterkste wapen geweest. Dus om te wedijveren met bovenstaande "reactoren" moet ik de literaire kelk aan mij voorbij laten gaan. Misschien brengt het consumeren van midget-bier mijn woordenkennis op gang. Steeds onder het motto: verstaanbaarheid boven alles!!

    Bij dezen kan ik wel melden dat ene postduif is vertrokken, begeleid door de tonen van Marcia Bela (niet te verwarren met andere Bella's) om de collega-schepenen te verwittigen dat er geen einde is gekomen aan deze site en er lustig kan verder gebreid worden aan het voortbestaan van onze "fluogroene" partij blog.

    Mag ik bij dezen met aandrang vragen om de kabouters te temperen en het afbreken (of poging tot) van togen te staken, aangezien het aantal cafés ook zonder deze baldadigheden pijnlijk afneemt. Tenminste cafés waar een pint betaalbaar blijft! Ik zou zelfs durven oproepen tot algemene burgerlijke gehoorzaamheid om dergelijke etablissementen krak voorbij te lopen. Met de hoop dat dergelijke obstructie kan leiden tot een 'bier-opstand'.

    Wat het dassenbestand betreft: wij verwachten van onze Schepen van Zoölogische Activiteiten een uitgebreid verslag betreffende zijn wederwaardigheden in dat stukje Vlaanderen waar al zoveel welles-nietes-strijd is om geleverd, zijnde de Voerstreek. Windeieren en blaaskaken zijn daar een algemeen verschijnsel, zeker bij politiekers aldaar.

    Voorts wil ik de prijs, zijnde lof met prei, schenken aan de origineelste sport heden ten dage: hoaxende chinese bosduiven die op vespas fluogroene ooievaars een been uitvijzen.

    Een welgemeend 'tot binnenkort' onder het krijsen van onze leuze: GAAAAAAAAAAZZZZZZZZ.

  • 30 Augustus 2009 - 10:37

    Filip T:

    Opgetogen maar ook afgetuigd vliegen de metaforen me als een welkome plaag om de oren. Geen herfstblad zullen we nog voor de mond nemen, nu de aanstekeligheid van valse virussen resulteert in pareltjes van Bo's aardigheid.

  • 30 Augustus 2009 - 20:04

    Daxel:

    en nu gijlieden, met uwen hoogdravende, woordenboeknodige woorden:
    Wilt u dat eens herhalen nu, na het nuttigen van alle drank en spijze ten huize fleske d'Otte en veestend in el escroto viejo... het was alleszins een zeer aangename avond, waar ik jelui allemaal voor wil bedanken. Bobuik, per toeval! volgende keer gooi jij me weer in den decor. zo hoort het ook. Naast je oesterbar-café- biljard en andere zaken moeten we ook een buikstootcafé (neen Bo niet buikschuif) openen
    Kinnen a la Bokkas krijgen een aparte categorie.
    goeie reis en Leen: ¡disfrutar el Bo con mucho gusto!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Gent

Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 4318
Totaal aantal bezoekers 114295

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: