Een nieuwe werkweek.... - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Een nieuwe werkweek.... - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Een nieuwe werkweek....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

05 Oktober 2009 | België, Gent

Aha, normaliter zou het roze kleurtje moeten weg zijn... Werd blijkbaar weinig gesmaakt. Flauwerikken.

Gisteren, zondag dus, ging ik mij terug in mijn roots storten. Blaren gaan ramaseren in 't Leen. In het lieflijke gezelschap van Leen, Pascale en Gina. Of maw The Good, The Bad en The Ugly. Moogt zelf invullen wie waar thuishoort.... Eilaas, driemaal eilaas, tis er dus niet van gekomen, omdat één of andere stomme klootzak de nummerplaat van mijne oto had gepikt! En is moest dus aangifte gaan doen bij de flikken. Is snel gegaan moek zeggen. Da kwam waarschijnlijk omdat 't zondag was en er dus maar één kerel achter het loket zat en hij dus nier kon palaveren met collegas. Dus alster iets gebeurt, plannetop ne zondag. Dus zonder nummerplaat mag je hier blijkbaar nie rijden, is nochtans handig aan de flitsbakken, maar diene brave flik zei: theoretisch mag je niet rijden maar der zal er wel niemand over vallen. Snaptem? Overvallen!
Bon, ik heb de wijze raad van diene braven flik opgevolgd en ben dan maar naar Bourgoyen gereden. Der liggen daar ook blaren om te ramasseren. En terwijl Filip aan 't genieten was van Blauwe Artischokken en degestiefkes, heb ik met mijn 3 madams een toerke rond Bourgoyen gedaan. In 't zonneke. En van al da wandelen kregen we flinken dorst en om dat te verhelpen hebben we in de kafetaria aldaar een paar consumaties achterover geslagen. Tis daar vree goekoop: 2 westmalle, 1 glas witte wijn en voor mij een bier waar ik de naam alweer ben vergeten voor de som van 7,50€. 'k Ga mijne staminee verleggen naar daar. Dan ben ik 100% zeker dak genen verslaafden wordt, want da spel is maar een paar keer open in de week. Alez, 't was weer een formidabele namiddag, temeer omdat P en G zich allebei lid hebben gemaakt van Natuurpunt. Als da geen goe initiatief was van die madams. P heeft onmiddellijk haar verwelkomingspakket meegenomen naar huis. Dat van G is in mijnen oto blijven liggen, want na Bourgoyen is de boel flink uit de hand gelopen en ik denk dat G vandaag, maandag, de ganse dag nodig heeft gehad om te bekomen én te bezinnen over: waheddikgistrengedaan???? Wordt vervolgd......

  • 06 Oktober 2009 - 05:43

    Filip T:

    Achtergrond doet het goed bij thema's vullen van het gat en vallen van het blad.

  • 06 Oktober 2009 - 09:36

    Rosie:

    Moest ge nu da roze en deez kleur combineren dat zou pas schoon zijn.
    Ik moet mijn slaapkamer nog schilderen en wist niet hoe.

    Bo en Leen, ben ook al eens op visite geweest en heb een beetje tegen jullie deur staan klappen, aardige conversatie was dat.

    Voor de rest speel ik verder toezichthoudster op de speelplaats en dan nog eens in de studie (wat mij tot nu toe de bijnamen opleverden "kwebbel" bij de kinderen en "de zotte juf" bij de ouders omdat hun kinderen dat zeggen. Bij de juffen en leraren weet ik hem nog niet en dat zal ook moeilijk te achterhalen zijn omdat dat niet zo een communicatief ras is, zeker niet tegen iemand die dat soort job doet (en dat terwijl zij hem absoluut niet meer willen doen).

    En, die sportbeha was echt een goed idee.


  • 06 Oktober 2009 - 10:54

    Van 't Fleske:

    Wat is er mis met zwarte letters op nen witten achtergrond ????

  • 06 Oktober 2009 - 12:25

    Rosie:

    meneer van het fleske,dat is toch ne keer iets anders en als je kleurenblind bent dan is de redding nabij, ze hebben op doodskopaapjes een produktje getest en dit met succes. Xavier zal dus binnenkort ook een andere toenaderingspoging moeten uitzoeken want dan kan ie niet meer vragen welke kleur ogen de schone madams hebben

  • 06 Oktober 2009 - 13:55

    Boman:

    Ewel fleske, stadetuweernieaan???? Tis een beetje afrikaans getint met die zee-brakes en da zwartje. Maar tis weer nie goe. Zwarte letters op wit, hoe conservatief!! Maar nie getreurd, volgende keer ga ik op de sneeuwtoer. Is da goe???

    Voor de rest: 'k heb een nieuwe nummerplaat aan mijnen oto hangen. Was al 2 dagen aan het rondrijden zonder plakke. Wat me is opgevallen: maar één iemand heeft er me attent gemaakt dat ik geen nummerplaat had. En 't was dan nog gene flik! Wat toch enigzins bewijst dat weinigen zich geroepen voelen om burgerzin tentoon te spreiden. Onverschilligheid troef in deze barre tijden...

    Deze morgen heb ik ne keer geen gaatjes opgevuld, maar de opgevulde gaatjes verstopt onder een laagje primer.

    Voor de rest: GAAAAAZZZZZZZZ!!!

  • 06 Oktober 2009 - 13:59

    Boman Nog Ne Keer:

    Xa4 keek nie naar de kleur. Als 't maar donkere ogen waren. Hoe zit dat met Hilde???? En getest op doodskopaapjes? Waarom niet meteen op Xa4?? What's in a name... :-)))

  • 06 Oktober 2009 - 15:12

    Filip T:

    Bo, ge gaat u toch niet laten intimideren door iemand die nog niet geleerd heeft om uit een glas te drinken? Wat weet dat van kleuren? Laat hem maar de gaatjes vullen en overschilder ze maar. Bureaucraten en zwart-wit denken, zonder primer krijgt ge dat er nooit uit.

  • 07 Oktober 2009 - 05:51

    Van 't Fleske:

    Afrikaans getint ? Volgende keer op de sneeuwtoer ???
    Geef toch gewoon toe dat ge NIET WEET hoe je dit terug normaal moet zetten. Hoe conservatief is dat.
    En natuurlijk, T en Madam-Tarzan moeten weer stoken hé. Maar denkt ge nu dat mij dat ook maar een zier kan schelen ?? Wie zijn hier de negatievelingen !?
    Met ulder 2 kunt ge g……..me WO III ontketenen. ‘k Ben verwonderd dat den één of den andere Bin Laden ulder nog niet ingehuurd heeft. Prutsers.
    Voor de rest PFFFFFFFFFFFFFFFT !!!

  • 07 Oktober 2009 - 07:14

    Rosie:

    stoken : iemand aanzetten tot distilleren.
    Nee jong, ook al is het uit een fleske, ge drinkt al genoeg.
    Ik ben niet meer madam Tarzan want den dienen heb ik buitengesmeten. Eerst zo een dure onderhoudsbeurt en direct misbruik maken van de situatie (de staking van de Pieten) en op stap gaan met Axel zijne Kolos, het ga hem goed.
    Mijn motto : "Kleur in het leven" "weg met zwart wit" "dood aan de grijze massa" Bin Laden ? Geef mij maar Obama "schoon bruin" ....

  • 07 Oktober 2009 - 11:14

    Filip T:

    Alhoewel Kelly-groen en fluo-geel ook niet zouden misstaan in 't Meetjesland voor doorzeefde chambrans (deurkaders zijn meer types van 't fleske waarvan de werkmensen in kleurrijk uniform altijd zeggen: deur die koaders moeme wa ier rondlupen in klongskliere).
    En voor wat dat koppelstoken betreft: met de winter voor de deur spaart dat al op zijn minst de energiekosten voor het opladen van een Tarzan uit.
    En Bo, het is niet omdat ze uw plak afvijzen dat ge moet beginnen de natuur punten of boer gooien. Die zijn zo al van hun melk.

  • 07 Oktober 2009 - 12:52

    Filip T:

    Wat is Bo nu zondag in de Bourgoyen eigenlijk gaan doen in de natuur?
    Punten met zijn madams.
    Punten betekent deukjes maken met een puntsteker. Hij was het zo moe om gaatjes te vullen dat hij op een ander...?
    Maar het is ook de grond doorzoeken met een puntijzer om keistenen op te sporen. Verlost van zijn baksteen, zocht hij een verteerbaarder alternatief voor zijn lege maag...?
    In literaire taal betekent het de punt omhoogsteken. Vogelgids spelen om de aandacht van de dames af te leiden door hen met opgeheven vingertje naar het zwerk te laten turen terwijl hij de katjes...?
    Maar men kan ook een potlood of paal punten. Zaten die schurken er weer achter of droeg hij een lange jas om te kunnen potloodventen?
    Punten is ook een techniek bij naaien en borduren. Liet zijn rits het weer afweten of viel hij door al die gaten in het wegdek met zijn hoofd tegen de bordure?
    Welk lichaamshaar kon hij er punten zonder snor? Al iemand het coupke gezien van de drie dames sinds zondag?
    Wou hij zich daar als een punt vertonen? Zo ja, in welk lettertype?
    Of kan hij het schilderen niet meer laten en liep hij er rond om de herfst in Obama-tinten te punten maar met een kwast die hij verkeerdelijk in de roze pot had gedoopt?
    Punten betekent ook knoeien of peuteren. Wie heeft die chambrans gezien?
    Het is ook de naam voor een kinderspel. Quartet?
    Toeval kan het niet zijn dat de jacht op eenden vanuit een Bo-tje, ook punten heet. Hoeveel levers zijn er dan niet weer in 't Bo-tje beland?
    Ik laat het aan jullie over om een keuze te maken, als je tenminste ook nog weet dat punten in informeel taalgebruik gewoon neuken voor mannen betekent.

    Waeetiezundagedoan?

  • 07 Oktober 2009 - 14:35

    Flessenvuller:

    PFFFFFFFFFFFFFFFT !!!

  • 07 Oktober 2009 - 14:36

    Flessentrekker:

    PFFFFFFFFFFFFFFFT !!!

  • 07 Oktober 2009 - 14:36

    DE Fles:

    PFFFFFFFFFFFFFFFT !!!

  • 07 Oktober 2009 - 14:37

    Flesobama:

    nie mee den dalai lama

  • 07 Oktober 2009 - 15:19

    Filip T:

    Blijven trainen, van 't fleske. Ge kunt niet verwachten dat er zo maar muziek van komt als ge op lege fleskes begint te blazen.

  • 08 Oktober 2009 - 06:09

    Van 't Fleske:

    Heb niks te maken met de hiernavolgende schrijfsels.
    - flessenvuller (alsof ik ze zou vullen!?);
    - flessentrekker (als ge zo bezig blijft wordt het misschien wel messentrekker);
    - DE fles (aansteller);
    - flesobama (hoogheidswaanzin - en dan nog op den Lama zijn kap zitten ook - flauw).
    Dat de PALJAS die dit geschreven heeft zich maar eens bekend maakt.. Als hij durft tenminste…

  • 08 Oktober 2009 - 14:56

    Filip T:

    Is 't weer van da?
    Grijp in Bo, gij zijt de meester van 't web. Doorzeef hem/haar met duizend gaatjes, plamuur zijn/haar muil dicht, gooi die boer(in) of punt hem/haar in alle betekenissen. Anders beginnen er weer af te haken in alle kleuren.

  • 09 Oktober 2009 - 14:34

    Boman:

    Wie is dat misbaksel dat "van 't fleske" zijn goede naam wil gebruiken om zijn gore schrijfsels te ventileren op deze olijke site?? Zeg het, oh snoodaard of snoordaardin, of ik vijs u een been uit!!
    Anderzijds waarde FLES, dat je als bekend persoon af en toe "misbruikt" wordt, alé, jouw naam hé, of ne keer uitgescheten wordt is de tol van de roem.
    Maar de imetator weze gewaarschuwd: de schepenen zullen ééndrachtig hun collega's en het vlagske van DE FLES, zijnde een lap met een fles, driftig verdedigen. Driftig, want bij het naar buiten kijken zullen jullie kunnen vaststellen dat we afstevenen op een schitterende volle maan...
    En nu ga ik een pint drinken in "De Mande".

  • 09 Oktober 2009 - 14:36

    Boman Nog Ne Keer:

    Waar blijft de rest?? Afgehaakt??

  • 09 Oktober 2009 - 14:59

    Filip T:

    Toen waren ze nog met vier. En alle vier keken ze argwanend naar elkaar om te achterhalen wie van hen voor vijfde wiel speelde. En nu ga ik een pint drinken in 't Neerhof, Van 't Fleske misschien in de Ratz en Rosie in de Zenon. De rest maakt er zich samen goedkoop maar gezellig van af in 't Natuurpunt. Drinkt elk enen op mijn gezondheid: staand, zittend, liggend of hangend.

  • 09 Oktober 2009 - 19:23

    Gina:

    Driftig, hé 't was zondag volle maan..., 'k ben er nog nie goe van van die Bourgoyenzondagnacht, méér dan een week voor nodig om te bekomen!

    En ik heb de chambrans gezien, daar is geen gaatje te bespeuren.

    En ik kruip onder de dons.
    Schol gasten!!!!

  • 09 Oktober 2009 - 20:31

    Filip T:

    Toen waren ze weer met vijf.

  • 09 Oktober 2009 - 21:54

    Boman:

    Alle dragonders en andere zuipschuiten. Ik en mijn gade komen van de mande. Ik ben daar binnen gestapt, met de nadruk op STAPPEN en nadien buiten gestrompeld, met de nadruk op STROMPELEN, met een manspersoon, werd aldaar door iedereen axel genoemd, aan mijn zijde. Die gast wou persé nog naar een duister café in de brabantdam, iets met negocieren. Heb hem daar kunnen vanaf houden... Of nee, IK wou nog naar dat duister café, maar den axel, wijs als altijd, en in het vooruitzicht van een waarschijnlijk beestig WE volgend WE, heeft me weerhouden van een uitspatting aldaar. Ben dan maar, om mezelf enigzins te bevredigen (ela, geen vieze woorden), naar de griekse snack getrokken, nadat ik via telefonischer wijze mijn madam op de hoogte had gebracht van mijn intenties om samen met haar, eerder genoemde madam, ietwat te gaan eten (ik had ECHT geen zin meer in ook maar iets te koken laat staan "klaar te maken"). Als de zinsbouw van bovenstaande zin niet correct is, kan het mij in feite geen bal schelen, maar alle crietiek (spelfout) zal met veel plezier gelezen worden.
    En nu, beste kritikasters, ga ik slapen....

  • 10 Oktober 2009 - 11:38

    Filip T:

    Na een zware werkweek heb ik eerst mijn buikje gevuld met door mijn madam klaargemaakte spijzen, ben dan het Neerhof binnengestrompeld om mijn hangende zaken koosjer af te handelen, heb mijn inwendige mens verder versterkt met geestrijk vocht en ben met resolute pas naar buiten gestapt om na een weldoende nachtrust een beschaafd weekend aan te vatten.
    Tot ik moest lezen hoe sommige van mijn collegae zich in het openbaar gedragen en ik mij moest weerhouden om de pen niet weder in de zwarte gal te doppen. Schepenen aller landen, verenigt toch een keer jullie voorbeeldfunctie en laat die sirtaki aan den Griek, de natuur aan het punt, de puntjes aan de i, de gaatjes aan den houtworm, de fietsen aan den haak, de nummerplaten aan den auto en de wijsheid in de kan.

  • 10 Oktober 2009 - 11:41

    Filip T:

    Miljaar, miljaar. Heeft niemand mijn rugzakske gezien? Een grijs Seatje met krassen rond het sleutelgat van het portier en zonder bumpers of nummerplaten, want die staan netjes voor mijn deur geparkeerd.

  • 10 Oktober 2009 - 16:02

    Filip T:

    En nu maar wachten op de kantooruren om het verslag van de weekendescapade met vijf werkdagen katergevolgen van pffft, het relaas vanonder de dons na de maanziekte van scholgasten en de dolle avonturen van een liaanontwennende sportbeha met rugklachten.
    Of voelen er zich nog geroepen om hun eigen invulling van een citytrip met ons te delen? Volgend weekend proberen we dan eens kroegenruil uit. Ben benieuwd wie graag eens zou hangen.

  • 10 Oktober 2009 - 18:26

    Boman:

    Enne FT, jouw rugzakske genaamd Seat teruggevonden? Of was je het vergeten aan 't Neerhof? R zal met of zonder sportbeha niets kunnen uitrichten, en zeker niks kunnen drinken in de Zenon, want die is nog maar es dicht voor de rest van de maand wegens afwezigheid van de kastelein. Is richting Kreta, naar de zon, naar "huis"...Zou C&A in de "Ratz" zitten? Vermoed dat er flink wordt overgewerkt om de reunie van Sjaloom klaar te stomen. En Gina, ja Gina heeft efkes genoeg van het uitgangsleven vrees ik na die beruchte zondagnacht... Maar waar zit de rest???

  • 11 Oktober 2009 - 00:30

    Filip T:

    oedeoedet? gedoedoedetgoet!

  • 11 Oktober 2009 - 07:47

    Filip T:

    Dat vorige was van puur contentement omdat op het moment dat ik lees waar de rest zit, mijn afgericht rugzakske zich aangesproken voelde en zich toch maar weer tussen de bumpers is komen nestelen. Maar al die excuses van de daaihaards gaat de rest niet terugfluiten. Wat doet van 't fleske in slalom? Hoe slaagt Rosie erin om op haar gat te stuiken in een café die niet open is? En hoe kan een uitgangsleven op zich, het uitgaan beu worden? 't Zal toch niet waar zijn wat ze over die kaarskes vertellen, of toch?

  • 11 Oktober 2009 - 09:00

    Boma:

    Zachtjes uitdoven???? Ge zit er maar mee hé!?

  • 11 Oktober 2009 - 09:50

    Mmm:

    R is op foefenweek-end in de vlaamse ardennen.

  • 11 Oktober 2009 - 11:04

    Mmm:

    En omdat ze haar regenjas is vergeten, heeft ze een heus supermanpakje aan met het opschrift houdt Schorisse rein!

  • 11 Oktober 2009 - 21:11

    Boman:

    Tis geen waar hé!? MMM is tot simpele mmm verworden. Hopelijk heeft R haar supermanpakje volgend WE ingeruild voor een fluo-sportbeha. Anders bestaat het risico dat R wordt afgeschoten als een dartelende ever alginder aldaar in dardennen! Maar weeral troost: beter dát dan als een raket op de koffie te gaan bij de winne. Waarmee ik gewoon wil zeggen: wie oogst windt (GAAAAAAAAAAAAAAAZZ), zal storm zaaien. Of zotetwadde.

  • 12 Oktober 2009 - 08:38

    Rosie:

    Zeven loslopende foefen op weekend.
    Eén dooske wijn van vijf liter dat we nog niet eens leeg hebben gekregen, voorbeeldig hé.
    Overal pijn van de lachstuipkes.
    Veel ezels daar, een pasbevallen koe, roepende uilen, jagende buizerds, lelijke boeren,...
    En een concert van jewelste want ik had voor twee dagen flatulentiebevorderende kost gemaakt, om de Gààààààze hoog te houden.
    De behaaaaas lagen des avonds verspreid door het huis want bij gebrek aan mannen hoefde er niets stevig gehouden te worden noch mijn puttekes dienden gevuld te worden.
    En héél Schorisse is opgekuist.
    Voor volgend weekend, neem een trekkoord mee want ik geraak geen bergen meer op.


  • 12 Oktober 2009 - 09:47

    Boman:

    Sleepkabel ook goe Rosy???

  • 12 Oktober 2009 - 09:52

    Boman Weer Ne Keer:

    Krijg nooit iets gezegd in één keer.... Excuseer voor de flagrante fout in uwen naam. Bij dezen: Rosie.
    En nog geen 5 liter wijn op met z'n zevenen?? Waren dat geilige foefen mss?? Maar ik veronderstel "met gans Schorisse is opgekuist" dat je dan wil zeggen dat alle cafés "out of stock" zijn??? Ja toch?? Stel me niet teleur.

  • 12 Oktober 2009 - 12:34

    Rosie:

    Ik moet je teleurstellen want als wij foefen op stap zijn komen we nooit maar dan ook nooit een cafe tegen.
    En zo zijn er zelfs geen katers in onze verblijven, die steevast omgedoopt worden tot "foefje weltevree".

  • 12 Oktober 2009 - 19:33

    Boman:

    Foefen in complete afzondering. In Schorisse begod !?!?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 114248

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: