Tis weer van da.... - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Tis weer van da.... - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Tis weer van da....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

12 Oktober 2009 | België, Gent

Waarde medemensen,

Reactionairen zijn duidelijk een uitstervend ras. Maar we gaan door! Al was het maar om de vingers levendig te houden...
Had zondagmorgen vree geluk: mijn nummerplaat hing nog op mijnen oto en dus ging ik op weg naar 't Leen met Leen, maar ben der uiteindelijk toch niet geraakt. Ga binnenkort nog es proberen. We vonden het krekengebied een betere optie. Dus geen paddestoelen op het menu gisteren. Ben er niet veel tegengekomen. Nochtans hebben we niet zó vlug gestapt...
Wat we wel op onze weg aantroffen waren een redelijk aantal hazen die blijkbaar niet op de hoogte waren dat er ook nog zoiets bestaat al 'de jacht' en ongegeneerd over stoppel- en andere velden rondhuppelden. Mooi om zien, al kan ik beamen dat een goed gemarineerde hazerug heerlijk kan smaken.
Wat met verwonderde was dat men aldaar blijkbaar niet zo happig is op noten, want we zijn 2 boerderijen gepasseerd waar massa's noten gewoon voor het rapen lagen. Hebben dat dan ook gedaan, met mate. Normaliter zou ik der veel rapen, maar ik had genen knapzak bij. Dus juist mijne vestzak gevuld en weg. Een beetje verder stonden een ganse rote perebomen op niemandsland, denk ik toch, of het moest zijn dat de berm aan de wegkant tot iemands erf behoorde. Niet aan storen zei Boman, en der verdwenen algauw een paar heerlijke doyenne peren in mijne zak, boven de noten. Zo zie je maar, als je gaat slenteren op de juiste plaats, kom je zeker niet om van de honger!
We hebben gewandeld van 13u30 tot 17u, wat voor mensen met onze levensstijl geen onaardig wandelingske is. Hebben dan ook wat toegegeven aan ons verlangen om na de wandeling een comsumatie te consumeren en zijn alras binnengestapt in 't café 'Bij Fred'. Gezellig is anders, daarvoor zitten er teveel gepensioneerden en die hebben dat café tot "hun" domein gekroond. Pas op: ik heb absoluut niks tegen die mensen hé, maar ze maken meer kabaal dan een vlucht jongelui. Maar na het tweede glas wijn voor mijn madan en het tweede Kasteelbier voor boman, zaten we zo ongeveer op dezelfde golflengte, wat geluid van onze conversatie betrof althans. Hebben om de verloren caloriën wat "bij te kweken" der ook een bord "gemengd" bij genomen. En als ik zeg "bord" was dat dan ook een groot, overvol bord salami/kaas! Bijkans een volledige maaltijd voor ons....
Over het verdere verloop van de avond, met nog een verblijf in "de mande" en een afsluiter in 't druppelkot bij ons aller paul, ga ik niet verder uitwijden, gewoon door het feit dat dit enigzins is terug te vinden in mijn grijze zone....

Alé, 't was weer nen vree plezante zondag. Volgend WE wordt dan uitgevochten in dardennen. Relaas volgt...

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAzzzzz

  • 13 Oktober 2009 - 05:47

    Van 't Fleske:

    Ben blij dat 't plezant was. En dat de kleur nu ook wat leesbaarderder is geworden.
    Doe zo voort Bo-man en alles komt nog goed zulle.
    En nu terug naar het werk voor de reünie.

  • 14 Oktober 2009 - 05:49

    Van 't Fleske:

    En toen waren er nog twee.

  • 14 Oktober 2009 - 10:10

    Boman:

    Straks wordt het een one man talk... Kunnen ze zeggen dat ik oud word: praat tegen mezelf...

  • 14 Oktober 2009 - 10:39

    Filip T:

    Dan kunt ge nog altijd terecht bij Fred.

  • 14 Oktober 2009 - 18:37

    Aquezele :

    ik houd mijn lever al vast voor volgend weekend. Ik en mijn epoeze zullen daar namelijk ook aanwezig zijn. In gezelschap van andere notoire levensgenieters als daar zijn hennigbatske Rosie, MMM met heure Jehan, Xavierendeel mee Ieldeke, L&M... de bedoeling is om herten hun bronstig geburrel te aanhoren in de vroege uurtjes,maar dit zou ook eens in de late uurtjes kunnen zijn, hee Van de Woustyne? Of de herten zullen naar ons bronstig gebrul komen luisteren.
    A. Bouteille zou het niet kunnen, ben ik zeker van.
    Als de Luxemburgers (B) na onze doortocht geen belangen conflict inroepen weet ik het niet. zeker na het eten van Perneeliaanse keuken zal ons gebral, het geburrel, en het gekrijs van de Limburgse feeksen (en het gefezel van mmm) slechts kunnen overstemd worden door.... GAAAAAAAAAAAAAAAAAAZZZSJ..

  • 14 Oktober 2009 - 23:52

    Filip T:

    Of: Fred uler daar een ongeluk.

  • 15 Oktober 2009 - 08:44

    Rosie:

    Ja, na een sober weekend met de foefen ga ik nu naar de hel.
    Mijn hennige batsen zullen nog henniger worden en mijn goede zeden zal ik maar thuis laten.
    Filip, help ! "geef me het adres van Fred aub".

  • 15 Oktober 2009 - 14:19

    Filip T:

    Bij Wilma. Of wil ze niet?

  • 15 Oktober 2009 - 16:29

    Rosie:

    Ze wilma kan niet

  • 15 Oktober 2009 - 16:52

    Boman:

    Hoera, hoera, we zijn WEER EFKES met z'n vijven!!!!!
    Wees gerust R, zó gortig wordt het niet, der zijn ouwe mensen bij hé... Fred, Wilma, Ieldeke, Bo.... Alhoewel, volgens denaxel gaan we op bulderachtige nachtspelen. Wat da ook mag wezen. En van de Perneeliaanse keuken wordt ik absoluut niet gek: ben nog altijd op wachten op 'tong in de madeirasaus'. Al vree veel jaren.... Zou het geheim van die keuken ook GAAAAAAAAAAAAAAAZZZZ kunnen zijn???

  • 15 Oktober 2009 - 23:00

    Filip T:

    Je zal maar Barny heten.

  • 16 Oktober 2009 - 06:36

    Van 't Fleske:

    Bo-man toch! Al jaren wachten op die tong in madeirasaus. Ocharme toch !
    Ge zult heel het weekend uw tong in de madeira(saus) hebben. Of in één of andere drank(saus).
    Echt niet te doen hé die gasten. Altijd maar klagen.
    Mocht ik van u zijn Bo-man dan zou ik mij niet te veel zorgen maken over die Perneeliaanse keuken, maar pas beginnen panikeren als Axle een zalm zou beginnen marineren.
    Als je meer wil weten daarover dan moet je het hem maar eens vragen wat er daarna kan gebeuren.
    Toch een prettig weekend toegewenst.

  • 16 Oktober 2009 - 08:38

    Boman:

    @ 't Fleske. Ik maak me verschrikkelijk veel zorgen! Mag zelf niet koken.... Dat komt omdat de anderen zich mss zorgen maakten over mijn kookkunsten... :-)
    @ Filip T. Of Dino, of Baby Puss? Hoe is de "staking" trouwens afgelopen??? Triomfeert (zoals altijd) de dorpspolitiek??

  • 16 Oktober 2009 - 08:40

    Boman Alweer:

    En nu ga ik mijn boelke ramaseren en vertrekken naar Bertogne. Lang weekend met de "familie"... :-)

  • 16 Oktober 2009 - 15:15

    Filip T:

    Mee alle sinezen, Bo. Staking heeft vruchten afgeworpen. Okkernoten, eikels, kastanjes en veel bolsters op mijnen boleet. Maar ook een geanimeerd overleg met patronaat dat tot aanvaardbaar akkoord heeft geleid. We blijven op onze hoede en gaan door met de strijd, zij het in hangende staat. Allez, gaztronomen, doe de Walen daar maar een poepje ruiken, en zij jullie. Ge weet wie ge op sleeptouw hebt, ziet dat het kot niet ontploft.

  • 16 Oktober 2009 - 18:19

    Gina:

    Perneeliaans????

  • 16 Oktober 2009 - 18:20

    Gina:

    Perneelfrans????!

  • 16 Oktober 2009 - 18:25

    Gina:

    De Belgiaanse??


  • 17 Oktober 2009 - 08:37

    Filip T:

    Liaanse?

  • 19 Oktober 2009 - 07:37

    Rosie:

    Een tip van de sluier !
    "Het was héél leuk" daar in de bossen.
    Een verslag van mijnentwege volgt maar aan Bo de eer en zeker om het achtergrondkleur te kiezen.

  • 19 Oktober 2009 - 11:38

    Rosie:

    Ik kan me niet houden.
    Een sluier heeft toch meerdere tippen om op te lichten.
    -er was een cafeetse
    -er was een brandalarm
    -er was een sleeptouw
    -er was een stafkaart
    -er was een kaartlezer
    -er was een eenzame boom
    -er was een buske vol geandicapten
    -er was een hond
    en nog veel meer

  • 19 Oktober 2009 - 15:49

    Filip T:

    Er was eens een voltallige staf die zich na een stevige boswandeling lazarus zoop in een Ardeens cafeetse. Toen ze voor de teambuilding klaverzot probeerden te verjagen, konden ze zelfs mits veel moeite geen kaart meer lezen. Door al die inspanningen met fijngeknepen oogleden en wat daaraan vast zat in combinatie met de Perneliaanse keuken die daarin vast zat, ontsnapte er zoveel gaz dat het brandalarm preventief van zich liet horen en de waard Fred hen aan de deur zette. Op de terugweg deden de promille, een overstekende hond die er niet was geweest, een eenzame boom in het dichtbegroeide woud en een mysterieus sleeptouw dat op een liaan geleek, de rest. Zo kwam het, beste kindertjes, dat de voltallige staf thuis kwam zonder kaart maar als een buske vol geandicapten.

  • 19 Oktober 2009 - 16:39

    Rosie:

    filipken,
    oftewel kende gij ons ! Oftewel waarde gij dienen jager die schrik had van het bronstig geburrel van de hertebeestjes en bij je vlucht boven in de uitkijkhut een ganse verzameling fleskens alcohol hebt achtergelaten. Spijtig voor jou want het waren niet de herten maar wij die hertje aan het spelen waren in de boskens, we hadden zelfs een echte schapedrijvershond bij ons

  • 19 Oktober 2009 - 17:29

    Filip T:

    Bedoel je die stadsgids in 't gezelschap?

  • 19 Oktober 2009 - 17:49

    Rosie:

    Als je vraag over die hond gaat, dan is het antwoord : ne gans échte schapedrijvershond op vier poten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 114303

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: