Voorlopig laatste dag in Jo'burg... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Voorlopig laatste dag in Jo'burg... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Voorlopig laatste dag in Jo'burg...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

22 April 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Besten allemaal (who????),

Ik ben toch niet naar dat groezelig 'rent-a-Wreck' buroke gegaan om een wagen te huren. Overgestapt naar 'Budget' en daar krijg ik voor 179 rand/dag een bijna-nieuwe Toyota Corolla ter beschikking. Plus 200km/dag. En dat lijkt me toch wat veiliger om enige afstand te doen. En naar Ladysmith is toch zo'n 500 km enkel. Dus: ik heb m'n auto en ik voel me op slag veel gelukkiger en vrijer... Morgen vertrek ik, punt...

De rest van onze groep heeft ook nog een extra auto der bijgenomem, voor der op uit te trekken in het WE.

Deze middag ben ik voor de tweede keer naar de Botanical Garden geweest. Fresh air, weet je... En ik had veel geluk, want een oudere dame die bezig was een tentoonstelling over orchideeen uit te stallen (die morgen pas opent..) liet me toch binnen, omdat ik zei dat ik morgen vertrok naar Belgie. Een leugentje om bestwil en op die manier had ik de eer de eerste bezoeker te zijn. Veel mooie foto's genomen, wat dachten jullie...

Ga nu terug naar Aspen Road, naar de versterkte burcht van Henk. Saskia ging deze avond kip in de oven klaarmaken. Met citroen. Schijnt Italiaans te zijn.... Heb er zin in, want gisteren hebben alle andere pizza gegeten en ik een maaltijd van sojapoeder, gedroogd vlees en spicy, spicy kruiden. Moest er alleen water bij doen. Aleen lag die "brij" de ganse nacht een eigen leven te leiden....

Alez, hoop op war respons en tot hopelijk in Ladysmith.....



  • 22 April 2010 - 15:54

    Carine:

    Boke...geniet nog van je laatste dagen daar in het mooie ZA...by the way,nog bedankt voor je lieve comment op mijn fotokes hé..
    Dikke kussennnnn

  • 22 April 2010 - 15:59

    Xa4:

    Och, Bo, blijf maar nog wat langer ginder; er is hier toch niets te beleven. De regering is aan het vallen over BHV, de stad Gent wordt overspoeld door ouwe mensen, stokouwe mensen, levende fossielen die blijkbaar nog nooit een bloem in hun leven gezien hebben en dus in groten getale naar de Floralies gaan kijken, en daarna lopen ze in de weg in de stad. de werken op de Korenmarkt lopen vertraging op: spoorelementen die niet goedgekeurd zijn en voor de rechtbank wordt dat uitgevochten, blindegeleidestenen die vastzitten in China, onderaannemers die niet betaald worden, wat een zootje,...
    We kunnen alleen nog een pintje drinken tussen het stof, en 't blijft wel smaken.

    Gegroet en tot later.

  • 22 April 2010 - 18:00

    Axel:

    probeer eens een Bobotjie dit is, echt waar! een Kaapbo recept van de Maleiers, je hoeft daarvoor niet naar Kaapstad te rijden, denk ik. Maar je ziet dat SA een groot Bo gehalte heeft. en na een Bobotjie weet je zeker dat je darmen hebt, om van GAAAAZ niet te spreken. Het zelfde resultaat bekom je door de zesde dag van de Gentse feesten een potje karrekollen te eten bij Filip...

  • 22 April 2010 - 20:46

    Inge:

    A ha, toch een ander autobedrijf, ik dacht al dat je top gear achterna ging. Prettige rit en vergeet geen foto van een stokstaartje hé!! Of zitten die daar nie?
    Zoen,
    wij

  • 23 April 2010 - 06:54

    Van 't Fleske:

    Is het niet zo dat Budget en Rent-a-Wreck één en dezelfde firma zijn ?
    Al ik je vorige avonturen met de wagen heb gelezen (loslopend wiel overreden, vastgereden met de jeep op weg naar Mabibi, de versnellingspook die niet meer wilde, tegen een paal in het achteruit rijden) zie ik eerder volgende scenario : Budget verhuurt de bijna-nieuwe Toyota Corolla aan Bo en als Bo de niet meer zo nieuwe Toyota Corolla terug brengt kunnen ze enkel nog verhuurd worden door Rent-A-Wreck
    Nu, ik kan enkel maar zeggen laat je maar eens goed gaan, en geniet van Lady Smith (is dat de vrouw van Lord Smith.?)

    PS.. Foei Xa4 ! Dat er hier veel oude mensen rondlopen tot daar, maar moet Bo-man daarom in SA blijven. Niet schoon Xa4, hélemaal niet schoon.
    PPS. Ok ok ok Bo-man. Tegen de paal in het achteruit rijden daar moest bijna voorstaan, maar geef nu toe, bijna die rijd alle koersen, maar heeft er wel nog nooit één gewonnen hé
    PPPS. Axel ge moet anders de Escargo’s eens proberen op dag 4. Zelfde resultaat, maar twee dagen vroeger prijs.
    PPPPS. Maak maar da ge rap teurg zijt Bo-man zodat we nog eens een spelleken kunnen drinken aan dienen toog in de zandbak samen met Xa4 en Axel en de ganse kliek.

  • 26 April 2010 - 14:34

    Boman:

    op naar 't volgende verhaalke....

  • 26 April 2010 - 15:06

    Bo:

    waarde lezers,
    lap, der is wa mis!! Ik kan geen nieuw verhaalke schrijven, dus doe het dan maar als een reactie...
    Heb dus iedereen en alles in de steek gelaten en ben toch met enig schuldgevoel vertrokken. Wordt me dit niet kwalijk genomen door de rest? Troost mezelf met de wetenschap dat iedereen me wel zo'n beetje kent als een 'lone traveller'...
    Mijn eerste stop was Ladysmith, waar ik 2 nachten geboekt had in een B&B en maar goe ook, want alsof de duivel er voor iets tussen zat: heb bijna 2 dagen geslapen... Een griepaanvalleke??? Tussendoor toch het museum over 'Hetr beleg door de Boeren' bezocht en het cultureel centrum, waar veel aandacht wordt besteed aan Ladysmith Black Mambazo. Echt de moeite. Trouwens, 't was toch geen weer om buiten te lopen. Amper 10 graden en miezerig..
    En nu, alez daar just, zat ik met mijn gat in ,t warme zand aan 't strand in Durban. Heb hier een goedkoop backpackers hotelleke gevonden voor 150 rand. Dus das te doenm want de andere B&B kostte 400 rand per nacht en das toch een beteke veel voor nen gepensioneerden!!

    Weet nog niet wat ik morgen ga uitrichten, maar dat vertel ik later wel es weer!

    En wat de Toyota betreft: zal al een garage moeten opzoeken, ben met de onderkant 'ergens' blijven hangen en er is wa losgekomen...

    Bobotjie: is lekker. Al ene keer gegeten en ga dat mss straks nog ne keer doen. Met wat grote pinten derbij...

    En morgen vol gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaazzzz naar Durban centrum. Revolverhelden gaan uitdagen....

    Salukes

  • 27 April 2010 - 05:56

    Axel:

    Bo, je weet wat mij overkomen is in Durban. Wees voorzichtig, voor je het weet heb je geen broek meer aan...

  • 27 April 2010 - 10:39

    Ikke:

    dat kan hem ook gebeuren als hij thuis komt!

  • 28 April 2010 - 15:10

    Den Bo:

    Wie is "ikke', want ikke heb er geen weet van dat ik bij thuisko;st mijn broek kan kwijtspelen.

    By the way; da spel werkt nog altijd niet, ik kan dedju nie inloggen op mijn eigen site....

    Vandaag was een bloedhete dag. Hadden nochtans regen voorspeld... Zijn hier al even goe in weersvoorspellingen als bij ons in den belgiek... Maar aangezien ik aktiever ben onder een stralende zon dan in gietende regen, was ik dus uitgelaten en in mijn nopjes deze morgen.

    Wat staat op 't programma? Een dagje 't kind uithangen (kan nie moeilijk zijn hoor ik jullie al denken...) in NShaka Maritime World. Aangezien ik een niet te bedaren schrik heb van alles wat met water te maken heeft en met oceaanzwembaden in het bijzonder, ging ik dus om a) buiten te zijn, b) de reptielen te bekijken en c) voor de grootste aquqriums in Afrika. In die volgorde.

    En eerlijk: het is de moeite! Meer dan de moeite.

    Heb onderweg ook nog een dolfijnenshow meegepikt, maar dat was met de ohs en de ah's toch een beetje teveel georkestreerd. Wie gaat nu verdorie op commando appludiseren? Juist ja, de Zuid-Afrikanen....

    Kortom, het was weeral een geslaagd dagje.

    Morgen ga ik Durban centrum in, zien of ze geinteresseerd zijn in mijn korte broek (die ik in een maand nog niet heb gewassen en stilaan een eigen leven gaat leven....). Afwachten....

    Tot later gasten, of liever gezegd: tot zeer binnenkort!!

  • 28 April 2010 - 18:28

    Leen:

    Dat je niet op je eigen site kan is misschien gelegen zijn aan het feit dat je reis al laaaaaaaang ten einde moest zijn! Bij deze: Pascale net opgezocht in Bottelare: een kleurtje om jaloers op te zijn, alleen dat gipsje rond haar been doet wat afbreuk aan het geheel! Hoorde ook net dat iederen morgen, dus donderdag in Zaventem landt. Natuurlijk Bo weer niet! Ik heb zijn terugvlucht geboekt op 3 mei en geen haar op zijn hoofd dat er aan denkt vroeger te komen: neem het hem kwalijk! Lief Beest, geniet er nog van! Eind mei mag je met je stresskonijn een week lang pierewaaien ergens in La Douce France! Lieve groet voor de lezers van deze site en dikke knuffel voor de eeuwige genieter!

  • 28 April 2010 - 19:35

    Knuffeltje X:

    ook van mij lieve Bo...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 114250

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: