VOORLOPIG nog altijd in Jo'burg.... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu VOORLOPIG nog altijd in Jo'burg.... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

VOORLOPIG nog altijd in Jo'burg....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

21 April 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hoihoi allen daar,

Heb EINDELIJK nog es aansluiting op internet (waren problemen door de dagelijkse onweders) en ik ben vandaag EINDELIJK gaan kijken om een wagen te huren. En nie om het even waar hoor! Rent-a-Wreck is de veelzeggende naam van een groezelig, maar oh zo charmamt verhuurbedrijfje, gelegen in een van de meest zwarte wijken van Jo'burg: Newtown. Maar ik heb waar ik voor ging: nen groezelige, onopvallende auto van onbekende origine. Kost 1865 rand voor 9 dagen en 2250 free kilometer. Heb ik er voor over.

Tussenspel: weten jullie hoeveel liter bloed een olifant heeft??

Dus als alles een beteke meezit, verlaat ik op mijn eentje Jo'burg met bestemming Ladysmith, thuisbasis van 'Ladysmith Black Mambozo', de super-populaire groep die ook optrad met Paul Simon.

Tussendoor: welk dier heeft het grootste hart?

Vanuit Ladysmith wil ik naar de monumemten van de Boerenoorlogen en Zuluwars: Spioenkop, Bloedrivier en musea daarover. Ook eens de versie gaan bekijken van langs de Zulu-zijde, want die schijunt nogal wat te verschillen van de Boers-versie. Ben benieuwd....

En zodoende, hou deze site in de gaten, misschien schrijf ik later wat ik allemaal beleefde.

By the way: we verlaten Jo'burg als "vulcano"-passagiers in verschillende 'schijven':
28/04 => Pascale;
01/05 => Sas, Zoe en Mathilde;
03/05 => Katongo, Bodo en ikzelf.

Dat wil zeggen dat Pascale enkele dagen alleen in Bottelare zal zijn (hoorde mij Gina...).

Tot schrijfs
bo

  • 21 April 2010 - 19:59

    Reposado:

    verwittig Pascal dat Gina van getormenteerde lichaamsdelen moet blijven. Gina heeft me in een onbewaakt moment 'geknuffeld' enkwazerniguvang (Zulu-language)desalnietemin Boudewijn, is mijn relatie met knuffeltje nog steeds ok
    amuseer je en breng wat regen mee, we need it

  • 21 April 2010 - 20:15

    Leen ( Tje ):

    leuk voor jou dat er nog een stuk vakantie kan worden aangebreid , maar dat heeft ook zo zijn gevolgen ! Welke , dat verklap ik niet , dat is een verrassing voor je thuiskomst . Schijnt nu ook dat de duik in het water niet zonder nawerking is gebleven ! Sms-jes ontvangt " Klein Maar Dapper" niet meer evenals de telefoonoproepen ! Zelf kan hij voorlopig nog bellen maar hoe lang nog? Hij lijkt nu echt , lekker ouderwets, van de wereld los te zijn. Zou hij het erom gedaan hebben? Kan natuurlijk ook aan weersomstandigheden liggen, is nogal onweerachtig, maar ik betwijfel het! Ik heb ook al een paar keer een gsm leren zwemmen....zonder enig succes! Meestal brengt dat kosten met zich mee! Hoop nu maar dat hij genoeg internetcafe's vindt om ons toch iets te laten weten! Blijf het volgen! Zoen aan alle gestrande reizigers in het gouden kooitje en goede reis voor diene kleine die zich niet laat insperren! Maar vooral een bemoedigende knuffel voor Arne! 't kan verkeren, zei Bredero, maar ineens twee vrouwen, 4 kinderen en een getourmenteerd beest in huis hebben , je moet het maar zien te overleven!

  • 22 April 2010 - 05:56

    Bometdeamer:

    tis ier toch wel beginnen regenen zeker!!
    En dat beloven 'ze' voor heel het WE.
    Hoop doet regenen....
    grrrrrrrr
    :-(


  • 22 April 2010 - 06:13

    Van 't Fleske:

    Ach ge zoe content moete zijn.
    Hier blijft de zon maar schijnen en dat is ook niet alles als ge moet werken zulle ;-)

  • 22 April 2010 - 14:38

    Leen:

    bij deze eerst een erratum : Boudewijn ontvangt wel zijn sms-jes ...alhoewel met enige vertraging ( wel 2 dagen). Ligt dus niet aan toestel maar aan weersomstandigheden! En jij mijn beestje, wat heb je te klagen, het regent, ja, maar je hebt nog altijd 25 gr. Bij ons schijnt de zon al een paar dagen, wel maximum 15 gr en een frisse wind. Ook niet echt uitnodigend om buiten te vertoeven zittend en lezend in een luie stoel met een koel drankje. In beweging zijnde maw werkend lukt het net. Zoen voor iedereen.

  • 23 April 2010 - 06:52

    Jan Van Belle:

    Hopelijk is da Congolees kieken meegevallen . Hebben dat ook eens gegeten en vond dat maar flauwe kost ! Zijt ge al een beetje gebronzeerd ?

  • 23 April 2010 - 08:28

    Gina:

    Ho reposado, riposa ti un altro po', getormenteerde lichaamsdelen pffff en dat wij regen nodig hebben pppppffffff
    Warmte hebben we nodig!
    En ik hoor helemaal niets Bo, ik lees en denk dat Pascale van die enkele dagen alleen vrééééé zal genieten.
    Enfin ik begin jullie nu toch wel vréééééé te missen zulle!
    keerdekeerwere!

  • 23 April 2010 - 08:32

    Gina:

    een olifant heeft dust liter bloed en een muis heeft het grootste hart

  • 26 April 2010 - 14:39

    Bometde...:

    het grootste hart is in 't bezit van de giraf. Is nodig om het zo hoog door zijne nek te kunnen pompen. Maar inderdeed: de muis heeft ook een groor hart. Moet wel om voor alles weg te kunnen wegspurten...
    En nen olifant heeft 4 grote emmers bloed, dus zo'n 40 liter. Proficiat Ginaatje, jij hebt de 'tussenspellekes' ook gelezen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 736
Totaal aantal bezoekers 114295

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: