Tis en blijft boeiend - Reisverslag uit Beaune, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Tis en blijft boeiend - Reisverslag uit Beaune, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Tis en blijft boeiend

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

15 Juni 2009 | Frankrijk, Beaune

14 juni 2009 Gray - Beaune, weeral 99km (haal nooit de 100 op 1 dag)
Wakkergeworden met op de achtergrond bonkende house. Is ne keer wat anders. Was toch tijd om op te staan. Tent kleddernat van de dauw, maar ik droog dat wel in de loop van de dag. Ergens. Vertrokken na een ontbijt, van wat dacht je, brood en worst. De zon schijnt, niet ten volle, sluierwolken sieren de lucht.Op weg dan maar. Mijn eerste 'lachmoment': een gehuurde boot, met aanboord 4 oost-europeanen, had problems aan de sluis, wat dacht je. Zij maar wachten op "iemand" o; de sluis te bedienen. En die kwam maar niet. Tuurlijk niet, was een automatische! Ik heb hen dat proberen diets maken, en toen ze dat uiteindelijk doorhadden (mijn oost-europees is niet zo goed...) werd me dat niet in dank afgenomen. Hun probleem, mijn pleziertje. Efkes verder een babbel met 2 vissers. De ene had een behoorlijke hoeveelheid brasem gevangen en toen ik hem vroeg wat hij daarmee ging doen, antwoordde hij: "Opeten natuurlijk, in de oven, met ajuin, oliijfjes en witte wijn". Ik zag het al voor mij... Hophop en verder: Essertenne, Tal;ay, St.Sauveur, Drambon en dan een ki-lo-me-ters door de bossen, alsmaar rechtuit. Echt niet mijn ding. Premieres, Tart-le-Haut, Echigey en de abdij van Citeaux. Benedictijnen: Zijn dat niet die sadisten geeest van de inquisitie?? En weer verder en intussen werd de lucht zwanger van regenwolken. En je raad het: 7km voor Beaune had ik het zitten! En alsof ik nog niet nat genoeg was, probeerde op de camping nen dikken olander voor te kruipen! Hij had me niet gezien, probeerde hij nog. Terrere, ik had mijn oranje fluovestje aan!!! Alez, toch gelukt en heb mijn tentje opgezet. In de regen. Voortdurende regen. Geen weer o; zelf eten klaar te maken, dus naar het restaurant op de camping. Ik heb besteld: een salade met eend in cassis, nog een to;atensla, vergezeld met een karafje rose. Achteraf koffie/calva (2)... LEKKER!!!!
Zo zien jullie, ik verbruik veel calorien, maar ik maak dat op gezette tijd goed met de lekkernijen uit de Bourgogne.
Vandaag 15 juni is een snipperdag, ik ga Beaune bezoeken, en zeker het Hotel de Dieu (vroeger ziekenhuis voor armen).
Bedankt voor de vele reacties en blijven doen! Zijn een fantastische opsteker!
Salukes en tot binnenkort!

  • 15 Juni 2009 - 12:14

    Griet VdW:

    Héla, flink bezig met die 99km per dag. Hoe gaat het trouwens met de kont? Krijg trouwens honger van al dat lekkers dat gij eet. Alleen spijtig van die vuile regen. Hoop dat ge daarin nie gaat verzuipen. Alez, laat ze ginder nog maar een poepke ruiken en hop naar de 100km. 'k Wens je nog veel zon en vele kilometers door het prachtige land. Groetjes van je nichtje Griet.

  • 15 Juni 2009 - 14:38

    Youla:

    Hey Boke, goe trappen richting 't zonneke, op tijd wat rusten en vooral veeeel genieten, tot binnenkort mateke xxxxx

  • 15 Juni 2009 - 15:15

    Rita:

    99 km per dag Bo, fantastich!!! hopelijk blijft de regen vanaf nu weg!! geniet ervan, en nog veeel rijplezier!!

  • 16 Juni 2009 - 16:10

    Grietje:

    hallo boke,
    leuk te lezen dat alles verloopt volgens wens ,dat je kan genieten van een glaasje af en toe ,(dat moet zo zijn ) en amai die 99 km uw kontje kan veel verdragen zunnen ,
    voor mij is dit een leuk tijd verdrijf uw verhalen te kunnen lezen ,met men rugske gaat het elke dag ietske beter ,zo doe zo verder en tot schrijfs ,ne dikke knuf xxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 Juni 2009 - 18:06

    Hilde & Christophe:

    Hey Boke, leuk dat we je avonturen kunnen volgen. We duimen voor minder regen, genoeg zon maar ook niet te veel, en veel lekkers onderweg.

  • 17 Juni 2009 - 06:22

    Alain:

    Bijna niet te vatten dat je al 16 dagen op weg bent en nog steeds dezelfde. Zo kennen we u Bo-ke; zelf in de miserie zitten en toch nog kunnen lachen met anderen. Fantastisch...
    Toch groot gelijk da ge de verloren caloriën terug op peil brengt. Als je dat niet zou doen loop je de kans dat je zo mager wordt dat niemand je nog zou herkennen als je terug komt.
    Allez, wees voorzichtig en bon rejsebefragtning min bror.

  • 17 Juni 2009 - 09:06

    Xa4:

    Bonjour jeunesse,

    Wel Bo, nen dikke proficiat. Zo ken ik je: door weer en wind, niets die je tegenhoudt. Neen, het waren niet de Benedictijnen die de smeerlap uithingen tijdens de inquisitie, maar de Dominicanen. De Benedictijnen zijn de goede, uit hun orde is nl.de Trappistenorde ontstaan.
    Aha, Hôtel de Dieu, decor van de film 'La grande Vadrouille. Ik heb de indruk dat je daarmee bezig bent. Boke, ik duim vooral voor goed weer. Salut!


  • 17 Juni 2009 - 12:35

    Rosie:

    dag Bobo,

    ik heb zojuist ne keer op die kaart geklikt en er staat een dikke rechte lijn op, nou, dat noem ik doelgerichtheid. Van aardrijkskunde heb ik geen enkel stuk kaas gegeten en mijn doelgerichtheid ruikt zelfs niet eens naar kaas. Maw, ge bent mijn grote voorbeeld voor het moment. Voor de rest hou ik in de gaten of je de man met de hamer (in al zijn vermommingen)lekker voor aap doet staan en tot nu toe zie ik geen alarmerende fasen. Sjiek van je. Ik wens je stille en droge campings, en als je nog een keertje van de gaaaaaze hebt, gewoon ophouden en dan lossen, zo schiet je vooruit.
    gegroet(met mijn petje af).

  • 17 Juni 2009 - 20:53

    Inge En Arne:

    Hey Bo,
    oei oei, ge moet nog eens goed weer bestellen!! Vorig weekend zijn wij gaan duiken in de Oosterschelde, nog nooit in ons leven hebben wij zo'n grote kreeften gezien!? Scharen zo groot als een hand!! Jammer dat we die niet mogen opeten! Zou nog al eens een fruit de mer zijn!! Veel plezier nog op uw fietsje en ernaast! Greetz en tamuzeleute!!

  • 18 Juni 2009 - 09:03

    Bettina:

    hey bootje,ik zag vorige week gina en ze vertelde me al iets van deze site !, en gisteren kreeg ik je kaartje. Super tof ! Hou je haaks en tot binnenkort. kus bettina

  • 18 Juni 2009 - 19:22

    Lieve Axel:

    breng ne keer een potje mosterd mee uit Dijon.
    Wij zijn in rechte lijn aan het gaan voor de zomer-BBQ het weer... Tja dat zien we wel.
    Wees voorzichtig, en laat u niet verleiden door &é"'(§µ en cisterzienzers
    Groeten uit Ledeberg-City

  • 18 Juni 2009 - 19:23

    Axel:

    cisterciëncers?

  • 19 Juni 2009 - 02:07

    Ozzie Peter:

    Al dat fietsen en die nattigheid... het zou niets voor mij zijn... maar die eend in cassis! haha! Daar droom ik al 2 jaar van... Amuseer je verder en tot volgend jaar ne keer (ben van plan in mei of juni een paar weken af te zakken naar Frankrijk en belgië!

  • 19 Juni 2009 - 09:40

    Gina:

    Hoi Bootje,
    Fijn nog eens zo'n lekker klassieke postkaart uit de bus te halen!
    Ook tof je te kunnen volgen via deze weg, wens je véél zon!
    Al het hemelwater dat jij op je hoofd en lijf krijgt, krijgen wij niet veel later uit die zelfde hemel geschud, als dat een troost kan zijn?
    Geniet en laat je vooral niet door dikke olanders en consorten op je kop zitten!
    Dikke zoen G&B

  • 19 Juni 2009 - 11:42

    Gina:

    en Bo nog vergeten te vertellen: ER ZITTEN MUSSEN IN MIJN TUIN!!!!

  • 19 Juni 2009 - 19:22

    Axel:

    Erg hé, Gina zit mè muzzen in heuren hof...

  • 20 Juni 2009 - 19:11

    Martine:

    Je t'imagine pédaler, et je comprend le vin blanc, rosé, le calva et tout le reste.
    A bientôt pour le pastis!

    Tu nous épates.

  • 21 Juni 2009 - 10:33

    Ann:

    blij te lezen dat je aan calva toe was, het moet niet altijd water zijn. je hebt er blijkbaar al genoeg. ik schrijf nu onder de zon, maar deze morgen, zeg, dat was een schoon buitje. en straks hebben wij een wandelafspraak, zien wat dat wordt. maar jou indachtig moeten we door weer en wind, anders zijn we geen flinke buren. ook goed te lezen dat er een bezoekdag ingelast was, ik vreesde al dat je altijd 99km zou vliegen. van mij mag je veel stoppen en bezoeken, lijkt me ook wel leuk. ewel, amuseer je verder en tot de volgende berichten.

  • 22 Juni 2009 - 06:52

    Bokkas:

    Hoi, Bo-mens, alles kits in ladoucefrance? 'k Ben eigenlijk blij dat je daar zit anders had ik op dit moment nog meer koppijn dan ik nu al heb. BBQ bij het Gurdebekemonster hé. Ciao en tot in den draai!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Beaune

Compostela via omweg

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2009

Terug ...

14 Augustus 2009

"Thuisgevoel"

07 Augustus 2009

Na regen komt zonneschijn.....zeggen ze.

01 Augustus 2009

"Lucky Bo"

23 Juli 2009

Langs vlakke wegen komt men altijd regen tegen
Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 114235

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: