Rustdag - Reisverslag uit Lamastre, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Rustdag - Reisverslag uit Lamastre, Frankrijk van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Rustdag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

22 Juni 2009 | Frankrijk, Lamastre

Waarde vrienden,
tis met wreed veel plezier dat ik alle berichtjes van ulle lees. Echte opstekers en grappig. Der is waarlijk prachtige proza bij... Ik probeer dat deels goed te maken door kwistig met "ouwerwetse" postkaartjes rond te strooien.
Eergisteren m'n eerste stuk achtergelaten: mijn sandalen. Die waren door in de regen rond te huppelen zodanig doorweekt, dat ik constant met bruine, vieze strepen tussen m'n tenen liep. Niet zo'n fraai zicht...
Mens, mens, wat een heerlijke tocht ben ik aan het maken. Fantastisch landschap met steeds maar hogere heuvels (morgen ga ik over de 1000m). Gisteren heb ik nog langs de Rhône gefietst en genoten van de perziken, abrikozen en kersen (als appelen zo groot), die aan zwaar bezwangerde bomen verlokkelijk naar mij keken en leken te vragen: pak mij, pak mij!. Ik weet, nen echte pelgrim zou zich nooit bezondigen aan deze verboden vruchten, maar "nen echte pelgrim" zal ik toch nooit worden! Dus heb ik ze "gepakt".
En nogmaals: die wijnen. Ik trakteer me elke avond op een flesje wijn, altijd de 'lokale' wijnen wel te verstaan. Dus nu zit ik aan de 'Coteaux d'Ardeche', een fruitige donkerrode lekkernij. Ook ne keer geproefd van de plaatselijke "Eau de vie". Grrrrrr...
Tis nu al een paar dagen droog, maar aan de blauwe lucht staan constant onwaarschijnlijk donkere wolken en er staat een felle wind, nu meestal in m'n voordeel. Maar toen ik gisteren aan de beklimming bezig was naar Le Creste, had ik het gevoel dat die wind me de berg probeerde af te blazen. Maar wie houdt me tegen??? Just.
Vandaag dus een rustdag (grootste reden is de wijn en de eau de vie van de voorbije avond...).Rustdag betekent: een extra wasdag, fiets oppoetsen en smeren, internetten en terrasjes doen en route bekijken voor de volgende dagen.
Lieve vrienden, hou jullie haaks en vergeet niet:
LA GOURMANDISE COMMENCE QUAND ON N'A PLUS FAIM.
Alphonse Daudet wist dit en ik ook...

Tot de volgende!

  • 22 Juni 2009 - 09:37

    Alain:

    't Moet inderdaad een prachtige reis zijn. Rondhuppelen in de regen, bruine strepen tussen uw tenen, kersen plukken zo groot als appelen, sloten wijn en eau de vie, katers die u beletten om verder te rijden,.... Konden we daar maar bij zijn. Maar we gunnen het u Bo-ken. We gunnen het u.
    Gisteren hebben wij je wel eventjes gemist op de Bar-B-Q van Lieve en Axel. Eventjes maar. Tot we doorhadden dat we door jouw afwezigheid meer eten en vooral meer drinken hadden.
    Denk eraan Bo , op tijd en stond een hapje, een natje en wat rust(dagen) zodat je op je bestemming raakt. Hopelijk onder een stralend blauwe hemel en een lekker zonneken.
    Allez Bo-ke tot later en "have a good journey my brother".

  • 22 Juni 2009 - 12:30

    Hilde:

    Als ouwe globetrotster wil ik je veel fiets -en culinair genot toewensen!Verder wens ik je
    een heldere hemel en een fris briesje!
    Ik volg met spanning het vervolg!
    Hou je taai!
    Hilde

  • 22 Juni 2009 - 14:52

    Myriam:

    boke, ik lees met plezier je avonturen, geniet ervan en bedankt voor je kaartje

  • 22 Juni 2009 - 14:57

    Peter En Ilse:

    Hallo Bo,we hebben je kaartje ontvangen uit Cluny. (Familie van George Cluny?) Amuseer jij je maar terwijl wij hier tegen ons zin een terrasje moeten doen. Tot later.

  • 22 Juni 2009 - 16:39

    Xa4:

    Wat lees ik allemaal? Zwangere bomen, verlokkelijke verboden vruchten, een EXTRA wasdag,...? De Fransen zullen het geweten hebben dat Bo langsgekomen is.

    Nonobstant la terre soit ronde, on baise dans tous les coins. Da's ook een spreekwoord!

  • 22 Juni 2009 - 19:52

    Lieve Axel:

    Ja Bo, en die BBQ was zo bekomelijk dat we vandaag nog aan het bekomen zijn. De dutskes hebben maar één entrecote gegeten met hun 15, dat wil zeggen dat er nog ene van twee kilo in mijn diepvries ligt te wachten op jou. Hou je haaks

  • 22 Juni 2009 - 20:18

    Leen:

    Ach...weer een illusie armer,weer een droombeeld aan diggelen gegooid!Ik zag het zo voor mij:Bo afgetraind,strak in wielertenue,mooi gebronsd,kortom een ware atleet.Alhoewel...wil ik dat wel?Waar zou dan de warme,genereuze,hulpvaardige,liefdevolle,levenslustige,grappige genieter naar toe zijn?En ik zou er ook voor iets in de plaats moeten stellen.Nee, we zijn duidelijk geen Spartanen.Kleine Bourgondiers??Het is zoals ik je ken:afzien,ja!sportief bezig zijn,ja!grenzen verleggen,ja!Maar daarna komt het lekkere,leuke en gezellige.Zo zie ik je graag terug komen vol verhalen en anekdotes.En zo voel ik me minder schuldig als ik weer eens aanschuif aan deze of gene dis of zoals nu,bij dit schrijven,een lekker glas wijn geniet na de late dienst!Het ga je goed en geniet met volle teugen.Dikke knuffel.

  • 22 Juni 2009 - 21:01

    Nele:

    wauw wat een mooi avontuur, met volle teugen van het heerlijke leven genieten, ik wou dat ik er bij kon zijn... maar dat is spijtig genoeg niet zo dus lees ik met veel plezier je verhalen en op die manier fiets ik een beetje met je mee, dikke kus

  • 22 Juni 2009 - 21:08

    Nele:

    wauw wat een mooi avontuur, met volle teugen van het heerlijke leven genieten, ik wou dat ik er bij kon zijn... maar dat is spijtig genoeg niet zo dus lees ik met veel plezier je verhalen en op die manier fiets ik een beetje met je mee, dikke kus

  • 23 Juni 2009 - 10:18

    Miek:

    Als ik uw verhalen lees heb ik zo zin om ook te vertrekken, zou dan wel liefst achterop zitten!
    Bedankt voor 't kaartje. Lees met veel plezier verder uw avonturen.dada en geniet nog van alles wat je op uw reis tegenkomt!

  • 25 Juni 2009 - 05:44

    Geert Burgemeester:

    Aaah, een rustdag, dat hebben we allemaal eens nodig. Het is natuurlijk de vraag of een namiddag Mand-terras rustgevend is...Dinsdag was het in ieder geval hard werken om al die frisse pinten door het keelgat te gieten ! Maar vandaag is het weer arbeiten geblazen want we zijn hier in Waaistraat 14 stuk voor stuk het interieur wat aan het opknappen. Bo, zo'n (bijna) 100 km per dag, dat is belange toch niet slecht, amaai, zeker niet als er "cols" tussen zitten ! Nog héél veel fantastische avonturen toegewenst...Bonne route, soyez bo et ne regarde pas derrière (vrije vertaling van "Doe wel Bo, en zie niet om). Geert Burgemeester.

  • 25 Juni 2009 - 07:09

    Rosie:

    bo,

    Ik zeg altijd : "het is beter bruine strepen van mijn sandalen dan bruine strepen van de gaaze"!
    En, aangezien jij zondigde en je wellustig aan de rijpe vruchten vergreep, moet je opletten voor Gods toorn (die vaak ook in etherische vorm kan verschijnen, als je begrijpt wat ik bedoel). Als je daar zo een kotteke kunt vinden zou ik vlug gaan biechten, of nen echte pelgrim om hulp vragen(die zal je dan leren hoe je dat doet zonder zelf gepakt te worden of je een motiliumpilleke geven). Nog een prettige verderzetting.

  • 26 Juni 2009 - 19:02

    Gerard En Myriam:

    Hallo vrolijke globetrotter zijn die strepen aan je voeten niet van de gemorste wijn?(grapje).Wij hebben nu dus ontdekt om met jou in contact te komen via de moderne techniek.Geniet met volle teugen van alles wat de natuur te bieden heeft en kom gezond weer terug.
    Tot nog eens en veel fietsplezier namen ons beidjes.

  • 26 Juni 2009 - 22:44

    Rosie:

    Bo "afgetraind" ! Leen toch. Ik kan nu al niet naar zijn kuiten kijken zonder haast in zwijm te vallen !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Lamastre

Compostela via omweg

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2009

Terug ...

14 Augustus 2009

"Thuisgevoel"

07 Augustus 2009

Na regen komt zonneschijn.....zeggen ze.

01 Augustus 2009

"Lucky Bo"

23 Juli 2009

Langs vlakke wegen komt men altijd regen tegen
Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 114226

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: