't Begint vree te korten... - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu 't Begint vree te korten... - Reisverslag uit Gent, België van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

't Begint vree te korten...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

29 Maart 2010 | België, Gent

Waarde eventuele lezers,

Tis eigenlijk geen uur om wat neer te pennnen, maar het begint just te 'miezeren' en dus neem ik tussen aankoop en het planten van enige struiken, een korte break.
Oeps, weeral een inleiding die er niet op trekt, maar tis 'lezing' en zo geraakt mijn site ook nog es in de running.

Voila, zoals ik nu kom te zeggen: nog 4 keer slapen en tis van dadde. Op vriendenbezoek naar Zuid-Afrika. Ne keer gaan zien of Arne daar wel aan het werk is... Waarschijnlijk nu wel, maar straks nie, want dan moet hij onze gids zijn. En hij zal het moeten kunnen, want we trekken naar daar met z'n zevenen. In twee shifts, want ik vertrek alleen en kom ook alleen terug. De "seven lucky ones" zijn: Pascale, Katongo, Bodo, Saskia, Zoë, Mathilde en ik.
Eén ding is alvast zeker: hij heeft iets leuks georganiseerd.

Stop 1: Hluhluwe-Imfolozi National Park ofte het oudste National Park in Afrika. We logeren daar 3 nachten. In ons tentjes. Benieuwd wat de leeuwen en andere nachtbrakers daarvan denken... Om eventueel passerende nijlpaarden door te laten, moeten de tenten minimum 3m van elkaar staan.... Dat belooft.

Stop 2: Mabibi, ten noorden van Sodwana Bay. Je kunt daar enkel geraken met een 4x4 of in 't slechtste geval 'te voet'... Maar aangezien we ons verplaatsen met 2 zulke wagens, is er niet direct een probleem. Hoop ik... We blijven daar 4 nachten op een kleine campsite, naar ‘t schijnt zeer mooi. Tis aan 't zeetje, dus zwemmen en duiken (voor de liefhebbers), wandelen (ha, das mijne dada) en seekoei bekijken (zal met veel plezier aan Axel denken).... Bovendien zijn er veel andere natuurparken in de buurt.

Stop 3: Blyde Rivier Canyon voor 4 nachten. Daar gaan we wandelen, oude SA stadjes bekijken, eventueel raften, onder watervallen door wandelen en als er tijd en mogelijkheid is: een dagske Kruger Park.
We kamperen in Ohrigstad Dam Nature Reserve (very basic) of Castle rock (municipal);

Voila, tot zover het programma. Waar er natuurlijk ruim zal van afgeweken worden...

Tis ginder nu herfst en volgens Arne wordt nog vlotjes de 25° gehaald, alleen 's nachts koelt het af en zal een fleecke deugd doen...

Heb een paar overbodige spuitjes laten zetten en ga ginder ook nog overbodige pillen slikken tegen malaria... Waarom zeg ik 'overbodig'? Ewel, omdat dr.Van De Putte uit de Travel Clinic mij dat wist te vertellen. Maar aangezien een spuit tegen gele koorts voor 10 jaar goed is, heeft die brave man mij toch maar gevaccineerd. Had trouwens toch al de visite op voorhand betaald.....

En morgen ga ik alles ne keer 'topescharten'. Eens zien of ik geen nieuwe spullen moet aanschaffen. Maar aangezien we 'very basic' gaan kamperen, ga ik 'very basic' naar ginder. 't Voornaamste is een tent, slaapmat en slaapzak, toilettas (very basic), wat ondergoed en één lange broek, paar teeshirtsen sandalen. Heb ik iets vergeten?? Laat het mij weten astemblief....

Alé, tot binnenkort slaven....
Carpe diem
Bo


PS Wat lees ik? Oor die algemeen is Seekoeie rustige diere, maar hulle kan soms agressief raak, veral koeie met kalfies.



  • 29 Maart 2010 - 10:58

    Xa4:

    Hopelijk kom je daar niet veel Hollanders tegen met hun sleurhut, en laat amper broekie van de zweefteef op het vliegtuig maar met rust. En vergeet je flaterwater niet als je brieven met pen moet schrijven.

    Goeie reis!

  • 29 Maart 2010 - 12:25

    Geert Burgemeester:

    't Is wij zul nie kunnie die collegeverslag nog op tijd op de pers en in uw bus krijg. Ik zal opstuur naar de Zuidafriek !! Goede (Sariema)reis !!! En mocht je iets pikants tegenkomen voor de keuken : héél graag een klein potteke...

  • 29 Maart 2010 - 19:35

    Tine:

    Goede reis Bo en co!
    En da 'fleecke' niet vergeten voor 's nachts natuurlijk ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 114295

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: