Eindbeschouwing - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Eindbeschouwing - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Eindbeschouwing

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

27 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Waarden,

't Was zoals men placht te zeggen: een baai goei voyage!

Mijn reis was er eentje van voornamelijk "VEEL": weder- en bezienswaardigheden, wandelingen, lekker eten, wijnen, Black Label, leuke contacten :-), bergen, uitgestrekte bossen/wouden met gigantische bomen, dassies, pinguins, pelsrobben, struisvogels in 't veld en op mijn bord, bloemen en zon, zon en nog es zon.

Ik heb een heel klein stukje van zuidelijk ZA gedaan, van Kaapstad tot aan Tsitsikamma. Dat is amper 500 km. En nog heb ik de indruk dat ik te vlug gegaan ben. De tuinroute is er een om van te snoepen, langzaam kauwend.

Er zijn onwaarschijnlijk leuke plaatsen en stadjes: Betty's Beach, Greyton, McGregor, Uniondale (poeslief...), Carlitzdorp, Langeverwacht, Oudtshoorn, Knysna en natuurlijk ook Kaapstad. De Kaap is wondermooi: ik was er 4 keer om te wandelen en ben verliefd op dat gebied. De wind gaat er hevig te keer, maar dat maakt de hitte draaglijker. En je komt er oog in oog te staan met dassies, bontebokken (prachtige antiloop) en struisvogels. Of een eenzame klipspringer.

Waarmee ik maar wil zeggen: reizen moet niet perse (verdorie: op dat qwerty-klavier vind ik het accent niet voor op de e te zetten...) synoniem van grote afstanden zijn.

Maar ik heb natuurlijk mooi praten: ik heb tijd zat en weet toch dat ik binnenkort terugkeer naar hier...

Ga nog es een laatste keer genieten van 't zeetje vooraleer ik vanavond nog es nen dikke braai-steak ga eten. Met een flesje....

Tot binnenkort. En hopelijk heb ik geen psychiater nodig om me over een depressie te helpen :-) :-)

  • 27 Februari 2011 - 09:54

    Xa4:

    Persee...

  • 27 Februari 2011 - 10:51

    Inge:

    Pff wat ben ik toch een beetje jaloers! Blij da je ervan genoten hebt! Doe maar nen dikke trui en een regenvestje aan als ge op de vlieger stapt! Goeie reis!

    Greetz,

    Inge & Arne

  • 27 Februari 2011 - 18:47

    GDP:

    Sire (Boude)wijn,

    Inderdaad, sommige geluksvogels hebben tijd ZAT !! Zeker als er telkens zwarte etiketten op het avondmenu staan...
    Geniet er nog maar van.

    En dan nu de flauwe van de dag : "Grote dassies, kleine dassies, stop ze in de...wasmasjien... !"

    Geert-van-de-nu-zo-goed als lege Waaistraat. Zelfs de banner is er nu af...snik...

    PS : Voor de kwissers onder u : Wie zong bovenstaande koldersong de Nederlandse (en Surinaamse ?) hitparade in ???? Een vraag voor über Kwisser XA4 "Blauwe Reiger" Perséél ??

  • 27 Februari 2011 - 20:03

    Ilse:

    Als je een depressie naderbij bent ... op tijd roepen hé! Dan gaan we eentje drinken!! Misschien een fleske Zuid Afrikaanse wijn?

  • 17 Juni 2011 - 17:55

    Mieke:

    Aha, ik heb bometdehamer gevonden !

    Jij een psychiater nodig ? Een pallieter als jij ? Veel meer bén je er zelf een !

    Moge je fietstocht die er bijna aan komt, je evenveel plezier geven als deze prachtige reis door een ver paradijs !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 114295

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: