Eindbeschouwing - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Eindbeschouwing - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Eindbeschouwing

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

27 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Waarden,

't Was zoals men placht te zeggen: een baai goei voyage!

Mijn reis was er eentje van voornamelijk "VEEL": weder- en bezienswaardigheden, wandelingen, lekker eten, wijnen, Black Label, leuke contacten :-), bergen, uitgestrekte bossen/wouden met gigantische bomen, dassies, pinguins, pelsrobben, struisvogels in 't veld en op mijn bord, bloemen en zon, zon en nog es zon.

Ik heb een heel klein stukje van zuidelijk ZA gedaan, van Kaapstad tot aan Tsitsikamma. Dat is amper 500 km. En nog heb ik de indruk dat ik te vlug gegaan ben. De tuinroute is er een om van te snoepen, langzaam kauwend.

Er zijn onwaarschijnlijk leuke plaatsen en stadjes: Betty's Beach, Greyton, McGregor, Uniondale (poeslief...), Carlitzdorp, Langeverwacht, Oudtshoorn, Knysna en natuurlijk ook Kaapstad. De Kaap is wondermooi: ik was er 4 keer om te wandelen en ben verliefd op dat gebied. De wind gaat er hevig te keer, maar dat maakt de hitte draaglijker. En je komt er oog in oog te staan met dassies, bontebokken (prachtige antiloop) en struisvogels. Of een eenzame klipspringer.

Waarmee ik maar wil zeggen: reizen moet niet perse (verdorie: op dat qwerty-klavier vind ik het accent niet voor op de e te zetten...) synoniem van grote afstanden zijn.

Maar ik heb natuurlijk mooi praten: ik heb tijd zat en weet toch dat ik binnenkort terugkeer naar hier...

Ga nog es een laatste keer genieten van 't zeetje vooraleer ik vanavond nog es nen dikke braai-steak ga eten. Met een flesje....

Tot binnenkort. En hopelijk heb ik geen psychiater nodig om me over een depressie te helpen :-) :-)

• 27 Februari 2011 - 09:54

Xa4:

Persee...

• 27 Februari 2011 - 10:51

Inge:

Pff wat ben ik toch een beetje jaloers! Blij da je ervan genoten hebt! Doe maar nen dikke trui en een regenvestje aan als ge op de vlieger stapt! Goeie reis!

Greetz,

Inge & Arne

• 27 Februari 2011 - 18:47

GDP:

Sire (Boude)wijn,

Inderdaad, sommige geluksvogels hebben tijd ZAT !! Zeker als er telkens zwarte etiketten op het avondmenu staan...
    Geniet er nog maar van.

En dan nu de flauwe van de dag : "Grote dassies, kleine dassies, stop ze in de...wasmasjien... !"

Geert-van-de-nu-zo-goed als lege Waaistraat. Zelfs de banner is er nu af...snik...

PS : Voor de kwissers onder u : Wie zong bovenstaande koldersong de Nederlandse (en Surinaamse ?) hitparade in ???? Een vraag voor über Kwisser XA4 "Blauwe Reiger" Perséél ??

• 27 Februari 2011 - 20:03

Ilse:

Als je een depressie naderbij bent ... op tijd roepen hé! Dan gaan we eentje drinken!! Misschien een fleske Zuid Afrikaanse wijn?

• 17 Juni 2011 - 17:55

Mieke:

Aha, ik heb bometdehamer gevonden !

Jij een psychiater nodig ? Een pallieter als jij ? Veel meer bén je er zelf een !

Moge je fietstocht die er bijna aan komt, je evenveel plezier geven als deze prachtige reis door een ver paradijs !