Amaai, leuke stad... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu Amaai, leuke stad... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

Amaai, leuke stad...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

03 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Waarde lezers,
na een omgeleide vlucht - waarvoor dank aan Egyptair - ben ik via Frankfurt en Joburg, uiteindelijk in Capetown geland. Eerste gewaarwording: tis hier bloedheet. Zeker als je uit wintergebied komt. Kreeg hier de eerste dag al dik dertig graden om de horen en dat is gelukkig nu al verminderd tot eem zeer aangename 25 graden. Kunnen we in belgenland alleen maar van dromen....
Heb me hier momenteel onledig gehouden met veel wandelen - lees slenteren - door het centrum vam Capetown, dat hier toch zo'n 5km van mijn logement ligt. Dus heen en terug en rondtoeren is al vlug een daguitstap. Gezellige stad en netjes opgeruimd. Je kunt overal onbekommerd rondwandelen, zelfs in de Bo-kaap. De grootste fysieke inspanning tot nu toe was het beklimmen van Signal Hill tot aan de Noon Gun. Die 2 antieke kanonnen worden nog elke dag afgevuurd, stipt om 12u. Kwestie van alle uurwerken gelijk te zetten.
De backpacker waar ik verblijf heeft geen sterren, maar tis er leuk. Gisteren nog zwaar in de drank gehangen met 10 brazilianen, die hier les engels volgen. Na 4 weken kunnen ze zo ongveer evenveel zeggen als ik, dus dat zit goed, Maar stevig drinken en fuiven kunnen die studenten en studentes wel... Gelukkig had ik oordopjes, want de festiviteiten duurden vrij lang. Is van horen zeggen....
Vandaag had ik pech: ben uitgegleden op de rotsen toen ik in zee wou gaan. En dus heb ik Voltaren gekocht en nen polsband o; alles op de plaats te houden...
Morgen ga ik de toerist uithangen: naar Cape Point en Boulders pinguins gaan zien.

Allez mensen, hou de boel daar recht en bij ons ist binnenkort ook zomer...

Groetjes allemaal

  • 03 Februari 2011 - 15:00

    Monique Van Zele:

    Hallo Bo
    Zo te zien wordt dit alweer een droomreis.Geniet ervan en tot de volgende
    Groetjesxxx

  • 03 Februari 2011 - 19:47

    Leen(tje):

    Lief beest, het begint er stilaan op te lijken dat je één van mijn hebbelijkheden hebt overgenomen ! Waar is de tijd dat ik de grond wat dichter wou bekijken....(onder geschreeuw en zonder noemenswaardige gevolgen) . Heb ik dat nu eindelijk afgeleerd , begin jij eraan ( zonder geluid welliswaar , jou kennende) . Wees voorzichtig , want deze keer is er geen chauffeur mee , die je van hot naar her kan vervoeren. Geniet mijn maatje , schep soeplepels zon en breng er wat mee. Een goed glas wijn heb ik hier ook , op mijn werk zie ik ook veel vreemde vogels.... maar de zon is hier maar matig aanwezig. DZ en KN.

  • 04 Februari 2011 - 10:26

    GDP:

    Sire Boudewijn,

    Het is daar dus duidelijk "Rock & roll".
    Dit weekend zie ik hopelijk ook wat rotsen want ik ga drie dagen koken op een wandelweekend in de omgeving van Bastogne. Nu ik geen Burgemeester meer ben weten ze mij wer te vinden om elders in de potten te gaan roeren...
    Neem voor je volgende wandeltocht eerst even POLSHOOGTE !!

    Pourcq


  • 04 Februari 2011 - 19:17

    Rosie:

    ne polsband om alles op zijn plaats te houden !?

    de rotsen worden met de jaren hoger he Bo

  • 05 Februari 2011 - 12:16

    Filip T:

    Erosie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 114295

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: