De Baz-bus - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu De Baz-bus - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bo Van de Woestijne - WaarBenJij.nu

De Baz-bus

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bo

05 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Waarde lezers,

Haha, der wordt hier gelachen met mijn onfortuinlijke duik in het water! Shame on jullie, zal hier gauw ne keer nen lokale medicijnman gaan inhuren om wat doembliksems te laten neerdalen op die imbecielen! By the way en elders: het genezingsproces verloopt perfect. Na 2 dagen alreeds mijne pols ingesmeerd te hebben met Voltaren-gel en een stevig polsverband ko;t alles wel goed. Hoop ik toch. Genoeg daarover.

Gisteren dus op stap met de Baz-bus. Dat is een minibusje die backpackers ophaalt en daar dan een toerke mee doet. Wat ik gezien en geleerd heb?? Simpel: ga NOOIT mee met de Baz-bus, want er worden zoveel plaatsen aangedaan dat het echt te veel wordt voor 1 dag. En het kost bovendien veel geld. Ik betaalde 540 rand en voor dat geld kun je 2 dagen een auto huren en alles op eigen tempo doen. Bovendien had ik dit tripje al eens gemaakt samem met Axel, Lieve, Leen, Hilde Lawijt en mijne kleinen. Maar het moet gezegd: het blijft de moeite. In Houtbay naar een minuscuul eilandje geweest dat barst van de pelsrobben. Mooimooi. Dan via Chapmans Drive naar Muizenberg en dan naar de pinguins in Simons Town. En uiteindelijk ook naar Cape Point. En daar toch wel 6km kunnen fietsen zeker... ZES KILOMETER....

Vandaag met de taxi tot aan het kabelstation gereden van de Tafelberg. En kieken dat ik ben: mijn portefeuille op mijn kamer laten liggen. Wat betekende dat ik gene rotten cent in mijn zakken had. Gevolg: als ik de berg op ging kon ik niet terugkeren met de kabellift en kin ik mij nadien geen taxi permiteren om terug te keren naar Seapoint. Ellende. Zat maar een ding op: alternatief. Op stap dus maar langs Lions Head, hop naar de top van Signal Hill. Toch dik anderhalf uur stappen en klimmen, maar een prachtig pad. Daarboven gekomen was het zaak een pad naar beneden te vinden en dat lukte me nog ook. Er was maar 1 probleemke: er was deze morgen een steekpartij geweest op dat pad en ik werd ten stelligste afgeraden langs daar naar beneden te gaan. Ja terrerere, als ik langs de reguliere weg ging was ik zeker nog 15km onderweg en dat zag ikke niet zitten. Dus heb ik een halfvolwassem boomke op mijne schouder gelegd en ik zou die zeker op de neus planten van de eerste die me zou tegenhouden, goe weten!! Dus ik met een EI naar beneden en aangezien ik hier nu vrolijk zit te tikken, zonder problemen. Spannend he???? Nee Bo: stom van jou!!!

Bon, morgen ga ik waarschijnlijk naar Kirstenbosch. Wat rondhuppelen tussen de bloemekes.

Aja, vergeten zeggen: het heeft hier GEREGEND, wel een half uur aan een stuk. De eerste keer in ZEVEN weken...

Tot de volgende he. Kwelduivels :-)

  • 05 Februari 2011 - 17:09

    Rosie:

    "HOP HOP NAAR DE TOP
    MET EEN POLSBAND OM DE KLOTEN
    KAN IK MIJ NIET MEER AAN DE ROTSEN STOTEN"

  • 05 Februari 2011 - 17:16

    Rosie:

    marslied voor de volgende uitstap

    "hop hop tussen de blommen
    met een polsband ....
    kunnen de bietjes maar tot aan mijn knietjes"

  • 05 Februari 2011 - 21:57

    Inge:

    geen gevaarlijke toeren uithalen hé daar!
    Geniet ervan, want hier waaien we bijna weg! Wauw robben en pinguins, zo leuk, tis eens iets anders dan the big 5! groetjes (ook van Arne) en prettige reis nog!

  • 06 Februari 2011 - 13:20

    Rosie:

    BLIJ DAT GE NIET IN MALAWI ZIT WANT DAAR ZIJN ZE AAN HET TRALALA MAKEN OF DAT EEN SCHEET IN HET OPENBAAR STRAFBAAR ZAL WORDEN OF NIET EN DAT IS ECHT WAAR !!!
    (het gaat om de luchtverontreiniging)

  • 07 Februari 2011 - 07:35

    ?:

    Op de rotsen , tussen de blommen ,
    op het verkeerde pad
    Het kan je niet verdommen ,
    er is altijd wat
    Wie kan jou nou remmen
    Een duik in het natte zilt
    Je houdt niet eens van zwemmen
    Ach , je doet en laat maar wat je wilt...
    Alleen...je kunt zien dat je maakt
    dat je heelhuids thuis geraakt.



  • 07 Februari 2011 - 11:20

    Van 't Fleske:

    Boem Terrerre Boem Terrerre Boem Terrerre BOEM !
    ‘t Is weer van datte. Bo is nog niet goed en wel op zijn bestemming en ‘t spel is al begonnen.
    Eerst 2 antieke kanonnen gaan pikken op een bergske, daarna de "swinger" uitgangen met de Braziliaanse "chicks" en dan met uw z(a)(o)tte botten in ‘t water stuiken…Inderdaad een erg hoog Rock & Roll-gehalte. En dan (waarschijnlijk met een kater, maar dat zal je toch niet toegeven) gelijk nen echte, den toerist gaan uithangen: en naar pinguins (‘t Waren toch die Braziliaanse niet hé !?) gaan zien. Wel "cool" met zo’n polsbandje natuurlijk…erg "R&R".
    En dan de Baz-bus. Je had de tour al eens gedaan, maar was het blijkbaar vergeten ? Alcohol is des Duivels Bo-ken… des Duivels, maar lekker… En dan weer naar een piepklein eilandje met veel robben, naar Simons Town naar de pinguins gaan zien ??? Waarschijnlijk vergeten dat je die de dag ervoor al had gezien …en dan gaan fietsen…(hij kan gene velo zien staan of hij moet erop hé). Over dienen tafelberg moet ik het niet hebben. Je zei zelf al wat dat was…spannend stom….
    Maar, …al bij al… respect Bo…ik zie nog niet te veel mensen het je nadoen….maar kom bij je volgende verslag niet af dat je tussen de bloemekes naar de pinguins bent gaan kijken, want dan geloof ik je niet meer…Keep on Rockin’
    En nu…tijd voor een pintje…

  • 07 Februari 2011 - 17:08

    Censor:

    Waarachtig, waarachtig, der staat toch weer schunnige kolder onder het o zo ontroerende verhaal van onze vriend bo. Is het nodig die brave man te verwijten dat zijn benen niet van de langste zijn en hij daarom allerhande toestanden moet opbinden om niet over de rotsen te slepen?
    Kan hij het helpen dat zijn hersens al grotendeels tot het verleden behoren door overmatig gebruik van geestrijke dranken?
    Geeft nakende ouderdom die brave kerel niet het recht enige vorm van onstabiliteit te vertonen?
    Mag Bo niet ronddartelen met salsa-dansende en gaiparinho-zuipende chicks om zijn eenzaamheid wat te veraangenamen?
    Foei, foei, jaloezegaards -:(

  • 08 Februari 2011 - 07:20

    Van 't Fleske:

    Wie verwijt Bo-ken korte benen te hebben en dat hij van alles moet voorbinden !? WIE !? Waar zit het verwijt dat Bo-ken zijn hersenen "tot het verleden behoren(?)" omdat hij teveel drinkt !? Of dat hij niet mag ronddartelen met salsa-dansende chicks verkleed als pinguins !? WAAR !?
    Als onzen Bo-ken bezopen en op stelten de horlepiep wil dansen met zwoele tropische en straalbezopen deernes dan is dat zijn goed recht. Zelfs al zou hij met een vat wijn op zijn rug, verkleed als de zingende non, op een driewieler, la Marseillaise zingen !! Als hij dat wil dan kan dat !
    En wie ben jij dat je durft te schrijven dat Bo-ken een nakende ouwe man is en daarom onstabiel mag zijn.!? WELKE STRANDJANET durft dat te beweren !? AWEL WIE!?
    Je zou beter wat meer respect hebben voor onzen Beau Bo en je uitlatingen voor jezelf houden Censor (paljas zou er beter staan)..
    Tenzij je Bo-ken zelf bent natuurlijk. Dan zwijg ik in alle talen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Mijn profielfoto is gemaakt in PN Monfragüe, Spanje

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 114295

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 26 Juli 2017

Zuidwaarts.... :-)

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

De hort op in Tanzania...

10 Juni 2012 - 10 Juli 2012

2012, jaar vol verwachtingen

13 Oktober 2011 - 04 November 2011

Kaapstad enzovoort.....

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Terug met de fiets op trot

31 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Voor de verandering naar...... ZA

03 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Weeral een droomreis naar 'den afriek'

03 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Gewoon fietsen.....

02 April 2010 - 19 April 2010

Een vriend woont nooit té ver....

02 Oktober 2009 - 31 December 2009

To be or not to be in belgenland

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

Eens iets anders: la douce france...

01 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Compostela via omweg

Landen bezocht: